Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane1 Coupe 1.6 16v - Cieżko pali gdy zimny, strzela w dolot

24 Mar 2013 09:32 2721 18
  • Poziom 9  
    Witam.
    Zapewne taki temat już gdzieś się pojawił, albo podobny z tym że u mnie jest troszkę inaczej chyba.
    Przed zimą autko ( Megane 1 Coupe 1.6 16v k4m +lpg) dostało nowy rozrząd. Podczas wymiany znajomy mechanik zadzwonił do mnie że stary rozrząd miałem przestawiony o 1 ząbek, i oni go ustawiają wedle znaków tak jak ma być. Po wszystkim silnik ok..pali itd...trzeba było tylko regulować lpg bo coś się mapy rozjechały. i dalej było ok...z tym że jak zaczęło się robić chłodniej, pojaiwły się też problemy z odpalaniem gdy silnik jest całkowicie zimny ( np. po całej nocy) a im chłodniej tym było gorzej...teraz jak w nocy były mrozy większe to już masakra..auto za 6-7 razem zaskakiwało i to w wielkich "bólach" :( do tego przy próbach odpalania lubi strzelić w dolot :/ przy czym aż zrzuca jakiś wężuk od podciśnienia i zaraz pyrka z wydechu :P Jak już zaskoczy to jest ok...
    co było już sprawdzane i robione:
    - czujnik położenia wału ok
    - świece, cewki..ok
    - czujnik temp.płynu chłodniczego ok
    - komp bez błędów
    - wyłączono lpg, jeżdżono tylko na benzynie i dalej to samo
    - sprawdzono szczelność dolotu itd... ( dolot ze stożkiem, ale objawy wcześniej się pojawiły nim go zamontowano)
    - filtr paliwa nowy
    -silniczek krokowy nowy, choć tamten działał ok.

    Co może być dalej przyczyną? Może pompa paliwa a raczej regulator ciśnienia... albo coś innego :/ nie wiem już...a może to wina "dobrze" ustawionego rozrządu , choć to wydaje się absurdalne. Co do poprawnie wykonanej usługi mam pewność, mechanik to mój znajomy, mieszka 300m dalej i robi mnie i moim znajomym wszystkie auta.
    Może ktoś coś doradzi?
  • Poziom 23  
    Rozumiem ,że rozrząd ustawiany na blokady....
    Sprawdź ciśnienie paliwa.
  • Poziom 9  
    Oczywiście...nie było to robione "u Henia w garażu" a w normalnym warsztacie z tym że mechanik to dobry znajomy i już nie jedno auto u niego robiłem tak jak inni moi znajomi, więc opcja że coś źle poskładane odpada. Jedyne co to jego też dziwiło że rozrząd był przestawiony o 1 ząbek, ale ustawił tak jak ma być.
    Ciśnienia paliwa nie sprawdzałem..ale już próbowałem nieraz kilka razy pokręcić kluczykiem żeby pompa podawała paliwo i dopiero uruchamiać silnik i jakoś nie pomogło to wiele...
  • Poziom 9  
    Trochę czasu już minęło i dalej nikt nic nie wymyślił.

    Wymieniłem już pompę paliwa z regulatorem ciśnienia, i dalej to samo. Przyuważyłem wypadanie zapłonów ( na postoju sporadycznie) i czasem podczas przyśpieszania, i ogólnie jakby zamulenie auta, bo czasem jest ok i dobrze przyśpiesza a czasem słabo.

    Dopatrzyłem się też nieszczelności uszczelniaczy zaworowych (jak postoi z 2 dni autko to po odpaleniu przez chwilkę dymi na niebiesko) i po jakiś 2 dniach po odpaleniu przez chwile słychać chyba zawory ( taki metaliczny dźwięk), ale się ucisza po może 5s...więc myślałem że może coś z głowicą, sprawdzone ciśnienie na cylindrach i ładnie po 11 trzyma, więc wydaje się być ok.
    I co dalej? bo już nie mam pomysłów gdzie czego szukać . W sumie wszystkie problemy zaczęły się od tego rozrządu, i dla pewności był sprawdzany raz jeszcze i jest ok.
  • Poziom 43  
    Jam wykminił że rozrząd przestawiony skoro, tam jest pływające koło, po drugie na przestawionym rozrządzie nie wykręcisz silnika bardziej jak 4000obr.m .

    Ale nie o tym mowa, zmierz ciśnienie paliwa podczas odpalania.
    Profilaktycznie podmień cewki ze świecami i wtryski od innego silnika jeżdżącego nie ze szrotu.
  • Poziom 9  
    To chyba silniki Ci się pomyliły bo tam nie ma czegoś takiego, normalnie na znakach widać było że przestawiony o ząbek był na wałku dolotowym, i auto śmigało normalnie, lepiej jak teraz nawet. Po prawidłowym ustawieniu wyszedł tylko gaz do regulacji a tak to jeździ. Tylko to odpalanie (czasem jak dziś zaskoczył bez problemu ledwo kluczyk przekręciłem ale częściej jest problem no i czasem wypadający zapłon....i zauważyłem jeszcze że póki zimny to opornie reaguje na przyśpieszanie ale jak tylko lekko się podgrzeje (jakiś 1km może mniej to już normalnie).
    Przecież pisałem że cewki były zmieniane już nawet na nowe i świece też i nic to nie dało.
  • Poziom 9  
    Heh, wczoraj przy wymianie poduszki amortyzatora profilaktycznie mechanik oglądał inne elementy i okazało się że mam lekko pęknięty kolektor wydechowy:/ czy to może być przyczyną takiego zachowania? Bo sonde mam w kolektor właśnie wkręcaną.
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    normalnie na znakach widać było że przestawiony o ząbek był na wałku dolotowym

    Przyjmij do wiadomości, że znaków żadnych ten silnik nie posiada, więc nie jesteś w stanie wzrokowo ocenić ustawienia rozrządu
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    16V tylko na blokady, jedna na wał druga na wałki, inne metody ustawiania możesz sobie w buty wsadzić.
  • Poziom 9  
    Przyjmijcie do wiadomości że znaki są :) wiem bo widziałem...a rozrząd ustawiany na blokady jak najbardziej...i po ustawieniu wedle blokad znaki się zgadzały a wcześniej nie jak pisałem wcześniej.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zrozum że te znaczki które tam są możesz sobie w buty wsadzić, pod kołem nie ma klina. Koło możesz do wałka przykręcić jak Ci się podoba. Obowiązują tylko blokady.
  • Poziom 9  
    Nie wiem ale to już kolejna megana z tym silnikiem i miała znaki..wcześniej robiona była cabrio (rozrząd wymieniany też) i znaki również były.
    Bynajmniej jak te niby znaki się nie zgadzały to i blokady nie pasowały...dopiero po przestawieniu o ząbek na walku ssącym chyba blokady spasowały.
    Ale nie o tym rzecz...chyba trochę odbiegamy od problemu.
    Pozostaje teraz kwestia wpływu małego pęknięcia na kolektorze wydechowym i jego wpływu, ew. coś innego..
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kolektory tam pękają, na ten problem nie ma wpływu.

    Zrozum, nie ma znaków, te romby które tam są to dla ozdoby, dziury w kołach są do blokady kół dzięki której koła można odkręcić, o innych znaczkach robionych przez mechaników nawet nie wspominam.

    Blokadę można założyć w dwóch pozycjach. Kolejnym problemem jest że gdy odkręca się śrubę koła pasowego na wale, wał ubi się delikatnie cofnąć ponieważ zablokowanie wału następuje poprzez oparcie przeciwwagi o blokadę obracając wałem w prawo. Gdy okręcasz śrubę czymkolwiek, to wał się cofnie, dlatego podczas składania rozrządu należy wał zawsze dopchnąć do blokady.

    Sam stwierdzasz że po wymianie rozrządu się zaczęło.
  • Poziom 9  
    No tak z tym że to nie perwsze autu z takim silnikiem a mechanik nie jakiś tam z podwórka ale juz nie jedno auto u niego było robione więc pomyłkę wykluczam. Zwłaszcza że było później wszystko jeszcze raz sprawdzane jak szukałem przyczyn i jest ok.
    Coś musiało się posypać zaraz po tym zabiegu....

    No ale przyjmując że jednak coś zle poskładany rozrząd jest to jak to sprawdzić żeby mieć 100% pewności? Nie wyszłoby to przy sprawdzaniu ciśnienia na cylindrach?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jakich blokad używasz i gdzie je montujesz?
  • Poziom 9  
    a skad ja mam wiedzieć, mechanik ma blokady, ale widziałem że zakładane były na wałki od strony skrzyni, gdzieś poniżej głowicy chyba , tyle widziałem na szybko bo nie siedzę tam ciągle. no ale jakoś wszyscy maja ok poskładane a ja mam mieć źle? tym bardziej że to było prawie rok temu jakoś...bo przed zimą był rozrząd robiony.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jaka temperatura jest widoczna dla sterownika podczas opalania?
  • Poziom 9  
    A tego to ja nie pamiętam , już dawno było sprawdzane, ale czujnik temp.płynu był zmieniany na nowy i bez efektów.

    Jakoś w przyszłym tygodniu zmieniony będzie kolektor na cały i zobaczymy czy coś to dało.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Zauważyłem do tego ...to już dano ale myślałem że to od stlu jazdy że autko więcej pali...obojętne czy Pb czy lpg...pali dużo...przykładowo po trasie jeżdżąc spokojnie 90-110 na zbiorniku lgp gdzie tankuje ok.31,5L robie 350km....a po mieście lub pozwalając sobie na szybszą jazdę 320-330km...więc różnica szału nie robi..a jakieś 2 lata temu po trasie spokojnie 400 można było zrobić. Benzynki też coś szybko ubywa ze zbiornika, wiem że jak zimny itd to ssanie ma i więcej pali, ale tankując 20L Pb starczy mi to na 2 tyg odpalań...to średnio jakieś 15 odpaleń na zimnym...a tak jeszcze ciepły silnik. Więc też zastanawiające, bo koledze w mondeo mk3 1.8 tyle paliwa to lekko na miesiąc starczy
  • Poziom 43  
    Ardiano napisał:
    mechanik to mój znajomy, mieszka 300m dalej i robi mnie i moim znajomym wszystkie auta.
    Może ktoś coś doradzi?

    Kolego już nie dochodze kto gdzie ustawiał miotłą i markerem rozrząd ale jakby ktoś ze stałych klijentów wypisywał takie bzdety na ogólnokrajowym forum - to najnormalniej bym, go pogonił i niech szuka nowego super mechanika.
    Temat już nie rokuje na poprawe.