Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 124/420 - dużo bierze oleju

maro pl 24 Mar 2013 14:26 4362 12
  • #1 24 Mar 2013 14:26
    maro pl
    Poziom 11  

    Mam problem z pobieraniem oleju, 1,5 roku temu wymieniłem jedną tuleje + tłok + pierścienie na wszystkich cylindrach , ponieważ kierowca przytarł na jednym cylindrze z mojej winy i od tamtej pory strasznie dużo bierze oleju. Ostatnio zauważyłem też że olej na miarce ma dziwny zapach. Pierścienie , tuleja była firmy Mahle ( nie pamiętam jak dokładnie się to pisze) nie wiem gdzie szukać przyczyny może ktoś coś pomoże , doradzi.

    1 12
  • #3 24 Mar 2013 20:18
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Błąd jaki popełniłeś przy poprzedniej naprawie to to, że zmieniłeś same pierścienie, bez wymiany tulei cylindrowych. Jedyne rozwiązanie, to rozebrać jeszcze raz silnik i zmienić tuleje wraz z pierścieniami.

    0
  • #4 24 Mar 2013 20:33
    kwantor
    Poziom 38  

    Doradzę sprawdzenie, czy nie poszedł mieszek seperatorek w pokrywie rozrządu (odma)
    Odlącz ją od dolotu turbiny i wypuść wężem pod auto na prubę kilka tyś km.
    Ja to sprawdzam ustami.. przy uszkodzeniu tej membrany turbina potrafi wydoić krocie litrów.
    Jednak "zapaszek" sugeruje duże przedmuchy na pierścieniach- to się mierzy sprężanie, próba olejowa itp.

    2
  • #5 25 Mar 2013 09:24
    maro pl
    Poziom 11  

    Dym z odmy jest i z wydechu też - niebieskawy.

    0
  • #6 25 Mar 2013 10:28
    mtracz
    Poziom 29  

    Skutki remontu. Tuleje mogły być owalne i pierścienie się nie ułożyły, mogły popękać.
    Trzeba wymienić kompletne zestawy naprawcze.
    Błędy przy montażu pierścieni można wykluczyć?

    0
  • #7 25 Mar 2013 11:41
    maro pl
    Poziom 11  

    Pierścienie założone są dobrze.

    0
  • #8 25 Mar 2013 12:05
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Jestem niemal pewny, że nowe pierścienie włożone do "starych" tulei popękały. Sam tak kiedyś zrobiłem i byłem bardzo zdziwiony gdy je ponownie rozebrałem. Z tym ,że u mnie trzymały krócej niż 1,5 roku.Od tego czasu tylko komplet zmieniam.

    0
  • #9 25 Mar 2013 19:01
    kwantor
    Poziom 38  

    Czasem uszczelnienie wałka turbiny pada i olej szrajbuje do wydechu.
    Pomiar ciśnienia w cylindrach, będzie na miejscu.
    Odmę wypuść pod auto i oleju nie będzie tak ubywać.

    0
  • #10 25 Mar 2013 19:22
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Jesli niebiesko kopci z wydechu to praktycznie na 100% beda to pierscienie. Tylko remont tu pomoże

    0
  • #11 25 Mar 2013 23:09
    habi7
    Poziom 14  

    Jeżeli z wydechu są te niebieskie spaliny to może być faktycznie klops z pierścieniami, natomiast równie dobrze mogą uszczelnienia na zaworach w głowicy puszczać...
    kolejny temat, z odmy tylko dym czy też olej się trochę leje..?? bo jeśli się olej trochę leje
    może być membrana w separatorze z przodu silnika strzelona i przepuszczać.

    0
  • #12 26 Mar 2013 07:06
    maro pl
    Poziom 11  

    Odmę mam wypuszczoną na zewnątrz i tam też olej się pokazuje.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jak się dostać do membrany , czy dużo jest z tym roboty ?

    1