Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Zasilacze UPS
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa -Fotoogniwa do zasilania solarów

24 Mar 2013 17:20 7197 31
  • Poziom 21  
    Witam . Jestem zielony w tym temacie i mam taki pomysł; mam solary [własnej konstrukcji] co grzeją wodę. Chciał bym dołożyć do tego zestawu ogniwo fotowoltaiczne aby nie pobierać prądu z sieci . Pytanie brzmi co kupić . Pobór prądu to; pompka i sterownik solarny . Pobiera ok 75-80W Posiadam ; Przetwornice 200W 12/230V i akumulator . Czy kupić na aledrogo panel 70W czy 80W czy 100W ? może samemu coś zmontować? Gdzieś widziałem ogniwa po 5 zł. Jaki akumulator powinienem zastosować aby to dobrze współgrało? Co jeszcze powinienem wiedzieć? Na aukcji za 380 zł nowy panel 12v 100W gw. Albo 75W za 200 zł wystarczy?
  • Zasilacze UPS
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    2 x pobór dlaczego aż tyle?pobór jest dokładnie 77 W i 200W -400W panel będzie mało? Toż to 4-krotnie więcej
  • Poziom 32  
    Wystarczy mały panel fotowoltaniczny 12 V o mocy ok. 50 W i pompka z pralki napędzana silnikiem 12 V od wycieraczki samochodowej.
    Trzeba dobrać moc Fotoogniwa i obroty (przekładnia) - żadnych regulacji.
  • Poziom 21  
    Pompka musi być ta co mam bo i tak pędzi na 3-im biegu . Jak włączę na 1 bieg za mały jest obieg i woda w panelach idzie na 100C Są to 3 panele w sumie 7m2 45l petrygo w układzie Po pomiarach pobiera mi 77W Moge ewentualnie dać przez przekaznik do sieci [ w razie rozładowania aka]
  • Poziom 21