Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Budowa kompresora DIY - garść porad A-Z

leon007 24 Apr 2021 22:46 142692 105
Wago
  • #91
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    @Bob271 Ten kompresor wymaga przede wszystkim wymiany zbiornika, żeby było coś z tego, oraz faktycznie rozwiązanie chłodzenia. On ci się przegrzeje i zatrze przy dłuższej pracy jako sprężarka powietrzna.
  • Wago
  • #92
    Bob271
    Level 10  
    Krzysztof Kamienski wrote:
    @Bob271 Ten kompresor wymaga przede wszystkim wymiany zbiornika, żeby było coś z tego, oraz faktycznie rozwiązanie chłodzenia. On ci się przegrzeje i zatrze przy dłuższej pracy jako sprężarka powietrzna.

    Co jest nie tak ze zbiornikiem? Dlaczego się przegrzeje j zatrze jako sprężarka powietrzna? Co zrobić żeby tak się nie stało?
  • #93
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    @Bob271 Wyjasnilem ci poprzednio. Już nie mam siły dalej, niech sie inni z tobą męczą. :cry: Porównaj choćby zewnętzny wygląd bloku cylindrów, ich użebrowanie do jakiegokolwiek kompresora powietrznego. A zbiornik zwyczajnie za mały do sensownego stałego wydatku powietrza.
  • #94
    Bob271
    Level 10  
    Krzysztof Kamienski wrote:
    @Bob271 Wyjasnilem ci poprzednio. Już nie mam siły dalej, niech sie inni z tobą męczą. :cry: Porównaj choćby zewnętzny wygląd bloku cylindrów, ich użebrowanie do jakiegokolwiek kompresora powietrznego. A zbiornik zwyczajnie za mały do sensownego stałego wydatku powietrza.

    Napisałeś "podłączenie wody chłodzącej". Jestem laikiem w temacie więc nie dziw się, że zadaję idiotyczne pytania. Chciałbym się dowiedzieć, czy mam szansę zrobić z tego co mam kompresor do sprężania powietrza, co ewentualnie muszę do tego dołożyć. Może nie odkręcać tej chłodnicy na dole tylko ją wykorzystać?
  • Wago
  • #95
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    @Bob271 Jeżeli ma to sluzyć jako kompresor powietrza, to jakieś chłodzenie musi posiadać i odpowiednio większy zbiornik. To dwie podstawowe sprawy. W normalnej pracy tego kompresora w chłodni, z parownika wraca zimny gaz i chłodzi cylindry w ten sposób, że przepływa przez płaszcz bloku cylindrowego. A u ciebie ?

    Bob271 wrote:
    Może nie odkręcać tej chłodnicy na dole tylko ją wykorzystać?
    To jest skraplacz ta chłodnica, czy chłodnica oleju ?
  • #96
    Bob271
    Level 10  
    Krzysztof Kamienski wrote:
    @Bob271 Jeżeli ma to sluzyć jako kompresor powietrza, to jakieś chłodzenie musi posiadać i odpowiednio większy zbiornik. To dwie podstawowe sprawy. W normalnej pracy tego kompresora w chłodni, po z parownika wraca zimny gaz i chłodzi cylindry w ten sposób, że przepływa przez płaszcz bloku cylindrowego. A u ciebie ?

    No u mnie nie wiem, dlatego pytam :) jakbym wiedział, to bym to wszystko uruchomił, odpalił i cieszył się, że działa i nie zaśmiecał forum. Ale w związku z tym, że nie wiem to proszę grzecznie o pomoc, co mam zrobić, żeby działało. (chyba, że jest to z jakiegoś powodu niemożliwe lub bardzo skomplikowane). Dlaczego zbiornik 90 l. jest za mały?
  • #97
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    @Bob271 Jaka moc ma ten silnik ? Tam powinien być minimum 200 litrowy zbiornik, dla stabilnej pracy. Co do chłodzenia zaś, przetestuj sobie. Zatkaj wszystkie dziury i odpływy z tego zbiornika, pompuj do 8 -10 barów i sprawdź temperaturę bloku.
  • #98
    Bob271
    Level 10  
    Krzysztof Kamienski wrote:
    @Bob271 Jaka moc ma ten silnik ? Tam powinien być minimum 200 litrowy zbiornik, dla stabilnej pracy. Co do chłodzenia zaś, przetestuj sobie. Zatkaj wszystkie dziury i odpływy z tego zbiornika, pompuj do 8 -10 barów i sprawdź temperaturę bloku.

    Silnik 4kW, mam jeszcze jedną starą sprężarkę (1986), o innej konstrukcji, sprężarka jest 2 cylindrowa i zbiornik ma ok. 120-140l i wszystko działa bez problemów. Dlaczego twierdzisz, ze minimalny zbiornik to 200l?
  • #99
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Kolego, są w Sieci wzory / kalkulatory do obliczania pojemności zbiorników kompresorów w zależności od budowy sprężarki, mocy silnika i zastosowań np. piaskarka czy malowanie, albo pompowanie opon.
    Bob271 wrote:
    o innej konstrukcji, sprężarka jest 2 cylindrowa i zbiornik ma ok. 120-140l
    Też agregat chłodniczy :D ?
  • #100
    Bob271
    Level 10  
    Krzysztof Kamienski wrote:
    Kolego, są w Sieci wzory / kalkulatory do obliczania pojemności zbiorników kompresorów w zależności od budowy sprężarki, mocy silnika i zastosowań np. piaskarka czy malowanie, albo pompowanie opon.
    Bob271 wrote:
    o innej konstrukcji, sprężarka jest 2 cylindrowa i zbiornik ma ok. 120-140l
    Też agregat chłodniczy :D ?

    Nie,
  • #102
    Bob271
    Level 10  
    Krzysztof Kamienski wrote:
    To jest skraplacz ta chłodnica, czy chłodnica oleju ?

    Nie mam pojęcia. Zamieściłem zdjęcie tabliczki znamionowej
  • #103
    easy_rider91
    Level 7  
    Budowa kompresora DIY - garść porad A-Z Odnośnie zapotrzebowania na moc. Wykresy mówią o zdecydowanie większych wartościach niż 4kW czy nawet wspomniane 7,5kW. Czy może znacząco obniżono w tym kompresorze prędkość obrotową sprężarek? Nie piszcie wtedy tylko, że osiągają nominalną wydajność 460l/min sztuka. Nie mogę pojąć dlaczego zapotrzebowanie 2x hs-31 wynosi 11kW, a w tej konstrukcji działa przy 4kW. [url=https://obrazki.elektroda.pl/7084758600_1636893054.png]
  • #104
    wnoto
    Level 34  
    coś zdjęcie drugie się nie wczytuje poprawnie.
  • #105
    vcc
    Level 35  
    easy_rider91 wrote:
    Nie mogę pojąć dlaczego zapotrzebowanie 2x hs-31 wynosi 11kW

    7.5kW jak już przy 1400 obr, wg tabeli masz niecałe 4kW dla 1400 obr przy 8 bar.
  • #106
    easy_rider91
    Level 7  
    O to chodzi. Dane mocy należy podwoić bo sprężarek jest dwie. Pytanie do konstruktora tej sprężarki. Jakie masz obroty na sprężarce. Nie udało ci się osiągnąć na pewno nominalnych 2000 obr/min na dwóch sprężarkach na silniku 4kW. I nie masz wydajności 2 x 460l/min