Witam.
Mam "mały" problem z autkiem jak w tytule .... ale po kolei.
VW Polo,1.0 MPI, AUC.
Auto miało problem ogólnie z jazdą,maksymalna prędkość jaką osiągało to 50km/h i to z górki,komp pokazał błąd EGR.Niby EGR wymienili ale teraz to przestał w ogóle odpalać.Tylko załapywał i gasł. W takim stanie dostarczono go do mnie.
Po oględzinach i podpięciu do kompa postawiłem oczy ... 20 błędów na silniku:
-17953/P1545/005445 - Throttle Valve Controller: Malfunction
-16497/P0113/000275 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
-16492/P0108 - Manifold Absolute Pressure (MAP) (G71) or Barometric Pressure (BARO) (F96): Signal High
-17976 - Throttle Actuator (J338): Mechanical Failure
P1568 - 35-10 - - - Intermittent
-17950/P1542/005442 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Implausible Signal
-17950/P1542/005442 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Implausible Signal
-17972/P1564/005476 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting
-17953/P1545/005445 - Throttle Valve Controller: Malfunction
-16727/P0343/000835 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High
-16792/P0408/001032 - EGR Potentiometer (G212): Signal too High
-16705/P0321/000801 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
-16955/P0571/001393 - Brake Light Switch (F): Implausible Signal
-16502/P0118/000280 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62): Signal too High
-18010/P1602/005634 - Power Supply B+ Terminal 30: Voltage too Low
-18044/P1636/005686 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Airbag Controller
-18057/P1649/005705 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
-18058/P1650/005712 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
-17525/P1117 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground
-16607 P0223 Throttle Pos. Sensor -B- Circuit High Input
-16585 P0201 Cyl.1, Injector Circuit Fault in electrical circuit
Oprócz błędów wyciągnięte były 2 bezpieczniki 2x15A z gniazd F36 i F37 o ile dobrze pamiętam,tak czy siak były to bezpieczniki na lini zasilania komputera (ze znaczkami silnika). Przepustnica nie dawała się zaadaptować. Włożyłem bezpieczniki,skasowałem błędy i Polo odpaliło, ale niestety nie reaguje na pedał gazu. Przepustnica się adaptuje.
Gdy kasuję błędy (Vag Com) to nie wszystkie dają się skasować, pozostaje 5 sztuk:
-16610 - Throttle Pedal Position Sensor (G79): Implausible Signal
P0226 - 35-00 - -
-16612 - Throttle Pedal Position Sensor (G79): Signal too High
P0228 - 35-00 - -
-18042 - Accelerator Position Sensor 2 (G185): Signal too High
P1634 - 35-00 - -
-16792 - EGR Potentiometer (G212): Signal too High
P0408 - 35-00 - -
-16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
P0113 - 35-00 - -
Gdy tylko wyłącze i włącze spowrotem zapłon dochodzą kolejne 2 błędy:
-16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-00 - -
-16492 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Signal too High
P0108 - 35-00 - -
A gdy dodatkowo go odpalę to dochodzi jeszcze jeden:
-16727 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High
P0343 - 35-00 - -
Na biegu jałowym pracuje równo. Pod względem zasilania podzespołów i przejścia lub przerwy pomiędzy nimi a sterownikiem silnika "przedzwoniłem":
-czujnik temp. chłodziwa
-elektrozawór regulacji EGR
-czujnik temp. powietrza i czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze
-czujnik położenia przepustnicy
-czujnik położenia pedału przyśpieszenia
Wszystko wydaję się OK. Jak dla mnie to trochę dziwna sytuacja, że tyle czujników nagle sygnalizuje błędy i do tego "za wysoki stan",czyżby sterownik uwalony?Jak myślicie?Proszę o pomoc ...
Mam "mały" problem z autkiem jak w tytule .... ale po kolei.
VW Polo,1.0 MPI, AUC.
Auto miało problem ogólnie z jazdą,maksymalna prędkość jaką osiągało to 50km/h i to z górki,komp pokazał błąd EGR.Niby EGR wymienili ale teraz to przestał w ogóle odpalać.Tylko załapywał i gasł. W takim stanie dostarczono go do mnie.
Po oględzinach i podpięciu do kompa postawiłem oczy ... 20 błędów na silniku:
-17953/P1545/005445 - Throttle Valve Controller: Malfunction
-16497/P0113/000275 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
-16492/P0108 - Manifold Absolute Pressure (MAP) (G71) or Barometric Pressure (BARO) (F96): Signal High
-17976 - Throttle Actuator (J338): Mechanical Failure
P1568 - 35-10 - - - Intermittent
-17950/P1542/005442 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Implausible Signal
-17950/P1542/005442 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Implausible Signal
-17972/P1564/005476 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting
-17953/P1545/005445 - Throttle Valve Controller: Malfunction
-16727/P0343/000835 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High
-16792/P0408/001032 - EGR Potentiometer (G212): Signal too High
-16705/P0321/000801 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
-16955/P0571/001393 - Brake Light Switch (F): Implausible Signal
-16502/P0118/000280 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62): Signal too High
-18010/P1602/005634 - Power Supply B+ Terminal 30: Voltage too Low
-18044/P1636/005686 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Airbag Controller
-18057/P1649/005705 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
-18058/P1650/005712 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
-17525/P1117 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground
-16607 P0223 Throttle Pos. Sensor -B- Circuit High Input
-16585 P0201 Cyl.1, Injector Circuit Fault in electrical circuit
Oprócz błędów wyciągnięte były 2 bezpieczniki 2x15A z gniazd F36 i F37 o ile dobrze pamiętam,tak czy siak były to bezpieczniki na lini zasilania komputera (ze znaczkami silnika). Przepustnica nie dawała się zaadaptować. Włożyłem bezpieczniki,skasowałem błędy i Polo odpaliło, ale niestety nie reaguje na pedał gazu. Przepustnica się adaptuje.
Gdy kasuję błędy (Vag Com) to nie wszystkie dają się skasować, pozostaje 5 sztuk:
-16610 - Throttle Pedal Position Sensor (G79): Implausible Signal
P0226 - 35-00 - -
-16612 - Throttle Pedal Position Sensor (G79): Signal too High
P0228 - 35-00 - -
-18042 - Accelerator Position Sensor 2 (G185): Signal too High
P1634 - 35-00 - -
-16792 - EGR Potentiometer (G212): Signal too High
P0408 - 35-00 - -
-16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
P0113 - 35-00 - -
Gdy tylko wyłącze i włącze spowrotem zapłon dochodzą kolejne 2 błędy:
-16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-00 - -
-16492 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Signal too High
P0108 - 35-00 - -
A gdy dodatkowo go odpalę to dochodzi jeszcze jeden:
-16727 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High
P0343 - 35-00 - -
Na biegu jałowym pracuje równo. Pod względem zasilania podzespołów i przejścia lub przerwy pomiędzy nimi a sterownikiem silnika "przedzwoniłem":
-czujnik temp. chłodziwa
-elektrozawór regulacji EGR
-czujnik temp. powietrza i czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze
-czujnik położenia przepustnicy
-czujnik położenia pedału przyśpieszenia
Wszystko wydaję się OK. Jak dla mnie to trochę dziwna sytuacja, że tyle czujników nagle sygnalizuje błędy i do tego "za wysoki stan",czyżby sterownik uwalony?Jak myślicie?Proszę o pomoc ...