Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Polo - Nie reaguje na pedał gazu

-Krys- 24 Mar 2013 19:26 14811 12
e-mierniki
  • #1
    -Krys-
    Level 11  
    Witam.
    Mam "mały" problem z autkiem jak w tytule .... ale po kolei.
    VW Polo,1.0 MPI, AUC.
    Auto miało problem ogólnie z jazdą,maksymalna prędkość jaką osiągało to 50km/h i to z górki,komp pokazał błąd EGR.Niby EGR wymienili ale teraz to przestał w ogóle odpalać.Tylko załapywał i gasł. W takim stanie dostarczono go do mnie.
    Po oględzinach i podpięciu do kompa postawiłem oczy ... 20 błędów na silniku:

    -17953/P1545/005445 - Throttle Valve Controller: Malfunction
    -16497/P0113/000275 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
    -16492/P0108 - Manifold Absolute Pressure (MAP) (G71) or Barometric Pressure (BARO) (F96): Signal High
    -17976 - Throttle Actuator (J338): Mechanical Failure
    P1568 - 35-10 - - - Intermittent
    -17950/P1542/005442 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Implausible Signal
    -17950/P1542/005442 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Implausible Signal
    -17972/P1564/005476 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting
    -17953/P1545/005445 - Throttle Valve Controller: Malfunction
    -16727/P0343/000835 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High
    -16792/P0408/001032 - EGR Potentiometer (G212): Signal too High
    -16705/P0321/000801 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
    -16955/P0571/001393 - Brake Light Switch (F): Implausible Signal
    -16502/P0118/000280 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62): Signal too High
    -18010/P1602/005634 - Power Supply B+ Terminal 30: Voltage too Low
    -18044/P1636/005686 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Airbag Controller
    -18057/P1649/005705 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
    -18058/P1650/005712 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
    -17525/P1117 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground
    -16607 P0223 Throttle Pos. Sensor -B- Circuit High Input
    -16585 P0201 Cyl.1, Injector Circuit Fault in electrical circuit
    Oprócz błędów wyciągnięte były 2 bezpieczniki 2x15A z gniazd F36 i F37 o ile dobrze pamiętam,tak czy siak były to bezpieczniki na lini zasilania komputera (ze znaczkami silnika). Przepustnica nie dawała się zaadaptować. Włożyłem bezpieczniki,skasowałem błędy i Polo odpaliło, ale niestety nie reaguje na pedał gazu. Przepustnica się adaptuje.
    Gdy kasuję błędy (Vag Com) to nie wszystkie dają się skasować, pozostaje 5 sztuk:
    -16610 - Throttle Pedal Position Sensor (G79): Implausible Signal
    P0226 - 35-00 - -
    -16612 - Throttle Pedal Position Sensor (G79): Signal too High
    P0228 - 35-00 - -
    -18042 - Accelerator Position Sensor 2 (G185): Signal too High
    P1634 - 35-00 - -
    -16792 - EGR Potentiometer (G212): Signal too High
    P0408 - 35-00 - -
    -16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
    P0113 - 35-00 - -

    Gdy tylko wyłącze i włącze spowrotem zapłon dochodzą kolejne 2 błędy:
    -16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
    P0118 - 35-00 - -
    -16492 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Signal too High
    P0108 - 35-00 - -

    A gdy dodatkowo go odpalę to dochodzi jeszcze jeden:
    -16727 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High
    P0343 - 35-00 - -
    Na biegu jałowym pracuje równo. Pod względem zasilania podzespołów i przejścia lub przerwy pomiędzy nimi a sterownikiem silnika "przedzwoniłem":
    -czujnik temp. chłodziwa
    -elektrozawór regulacji EGR
    -czujnik temp. powietrza i czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze
    -czujnik położenia przepustnicy
    -czujnik położenia pedału przyśpieszenia
    Wszystko wydaję się OK. Jak dla mnie to trochę dziwna sytuacja, że tyle czujników nagle sygnalizuje błędy i do tego "za wysoki stan",czyżby sterownik uwalony?Jak myślicie?Proszę o pomoc ...
  • e-mierniki
  • #2
    żałosna udręka
    Level 34  
    Wychodzi 5V ze sterownika na czujniki?
  • #3
    -Krys-
    Level 11  
    Tak,wyciągałem wtyczki i sprawdzałem. Są jakieś zabezpieczenia w sterowniku na lini 5V które mogły by odcinać zasilanie 5V gdyby jeden z czujników miał zwarcie a w momencie odpięcia wadliwego przywrócić zasilanie?
  • e-mierniki
  • #4
    żałosna udręka
    Level 34  
    Masa na czujnikach też ok? Jakie parametry rzeczywiste widzi sterownik?
  • #5
    -Krys-
    Level 11  
    Tak,masa też OK.Chodzi o to jakie parametry wysyłają do sterownika gdy są podłączone?
    Te czujniki o których pisałem że sprawdzałem,to sprawdzałem je wg opisu jednego z programów serwisowych,wszystkie pomiary wyszły dobrze.

    Edit: Boje się, że ktoś wcześniej mógł się bawić neonówką 12V-24V (taka z przewodem) i mógł chcieć coś sprawdzać i podpiął sie nie tam gdzie trzeba i coś upalił w sterowniku
  • #6
    żałosna udręka
    Level 34  
    Sterownik zgłasza błąd potencjometru pedału gazu, a Ty twierdzisz, że jest w porządku. To ja się pytam, kto tu kogo robi w balona? P0118 Czujnik temperatury płynu ma za wysokie napięcie. Jakie to jest napięcie? Czy zgadza się ze zmierzonym miernikiem? Na ile przelicza to sterownik? Jaką temperaturę pokazuje w parametrach rzeczywistych?
  • #7
    Aleksander_01
    Level 41  
    Wygląda to na to że gość dysponuje fejsikiem za 200 zł (odczyt i kasowanie).
  • Helpful post
    #8
    żałosna udręka
    Level 34  
    I neonówką 12V-24V.
  • #9
    -Krys-
    Level 11  
    Mimo wszystko myślę że on mnie robi w balona,a przynajmniej jeśli chodzi o potencjometr pedału gazu,bo miałem go wyciągniętego i działa tak jak powinien działać.Jeśli chodzi o czujnik temperatury to nie sprawdziłem akurat tego tak jak to opisujesz i jutro z samego rana to poczynię,jest chociaż punkt zaczepienia,jeśli jest jeszcze coś co mogę sprawdzić to proszę o podpowiedź.
    @Aleksander_1. Chyba nic nie wniosłeś do temat,super pomoc.Dzięki

    Nie ja a ktoś przede mną bawił się tą neonówką. Jak się chcecie nabijać to dziękuję za pomoc ...
  • Helpful post
    #10
    Aleksander_01
    Level 41  
    -Krys- wrote:
    Mimo wszystko myślę że on mnie robi w balona,a przynajmniej jeśli chodzi o potencjometr pedału gazu,bo miałem go wyciągniętego i działa tak jak powinien działać


    Czyli jak, bo za żadne skarby nie mogę tego pojąć. Jak go sprawdzałeś, a co z przepustnicą - otwiera się ?
  • #11
    -Krys-
    Level 11  
    Normalnie,tak jak można sprawdzić miernikiem potencjometr leżący na stole,a potencjometr pedału gazu to chyba nic innego jak dwa zespolone potencjometry,prawda? Wartości zmierzone omomierzem były w normie,czyli zawierały się w przedziale wartości podanych w programie,regulacja także działa,czyli wraz z przesuwaniem suwaka zmienia się wartość na odpowiednim styku.Przepustnica nie działa,czyt. nie otwiera się,bo nie reaguje na zmiany wartości parametrów z potencjometru pedału gazu.Przepustnica jest elektroniczna
    Edit:Jeśli chodzi o przepustnicę to obroty na biegu jałowym utrzymuje ładnie,małe korekty wykonuje co widać w programie na kanale 60,więc można stwierdzić ze się otwiera ale tylko po to by trzymać zadane obroty biegu jałowego,na pedał gazu zero reakcji.
  • Helpful post
    #12
    emeryt2
    Level 42  
    Dobrze sprawdź masy na potencjometr i na sterownik (szczególnie pin 2 i 28) , ewidentnie odczyt - brak masy!!!!
  • #13
    -Krys-
    Level 11  
    Witam ponownie. Masy na pinach 2 i 28 sterownika są ok. Zarówno czujnik temperatury cieczy chłodzącej jak i czujnik temperatury zasysanego powietrza na programie pokazują -40 stopni.
    Czujnik zasysanego powietrza:
    końcówki czujnika 1-2 = 3,5 kom,czujnik rozpięty
    końcówka przewodu 2 i do masy aku = 5V
    brak przerwy w połączeniu czujnik<->sterownik

    Czujnik cieczy chłodzącej:
    końcówki czujnika 3-4 = 1,5kom,czujnik rozpięty
    końcówka 3 przewodu i do masy aku = 4,7V
    końcówka 4 przewodu i do masy aku = 5V
    brak przerwy w połączeniu czujnik<->sterownik

    Potencjometr pedału gazu:
    pomiary potencjometru ok j.w.
    brak przerwy w połączeniu czujnik<->sterownik

    Dodano po 2 [godziny] 4 [minuty]:

    Jednak było tak jak podejrzewałem, ktoś upalił ścieżkę bawiąc się nieodpowiednio nieszczęsną neonówką 12-24V,tak się składa że jest to ścieżka idąca do pinu 54 sterownika,a z tej ścieżki idzie masa (?) na kilka czujników z którymi miałem problem. Także brakowało masy,ale problem tkwił w sterowniku. Dziękuję wszystkim za pomoc