Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Powietrze w układzie wysokiego ciśnienia - diesel.

21 Lut 2005 16:57 8044 15
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich, jako że to mój pierwszy post na tym forum.
    Mam takie pytanko.
    W samochodzie Ford Transit 2,50 D, 97 r, już któryś raz, zaobserwowałem następujące zdarzenie;
    Silnik w pewnym momencie, nie ważne czy ciepły czy zimny, traci moc, spadają wolne obroty, rzuca dość mocno silnikiem, trochę kopci......
    I co, usterka się pojawia, ale po pewnym czasie znika tak po przejechaniu czasem 1 km, ale i było tak że kulał przez ok 10 km i wraca do normy.
    Byłem u róznych mechaników i nic, nie wydumali, a pieniążki wzięli, chociaz niewielkie ale jednak....
    W serwisie Forda - zmieniać wszystko i to już.....proponowali:
    1. Ustawiać zapłon, sprawdzili dobry.
    2. Zmieniać pasek, razem z napinaczem - jest dość nowy i dobrze ustawiony
    3. filtr paliwa - zmieniłem
    4. obudowa filtra - nie, za droga i jest dobra,
    5. wtryskiwacze mają dopiero 45 tyś / po wymianie /
    6. wszystkie rurki paliwowe niskiego ciśnienia - nie zmieniałem są dobre

    I co się okazało :

    Po nastaniu takiej niemocy, zatrzymuję się i słucham silnik pracuje chyba na trzy gary, więc 17-stka i chcę luzować po kolei kazdą rurkę na tryskiwaczach, aby dojść tu drodze, na który to nie pali.
    I co, na pierwszym, po poluzowaniu dużo piany i nie zwalnia- jeeest, a kiedy już idzie czyste paliwko przykręcam i rusza szybciej i wszystko OK !
    I tak do następnego razu, który nastaje tak za 1 - 5 tyś. km - to znowu klucz i szukam, ale już nie na tym samym wtryskiwaczu, ale zawsze na innym niż ostatnio.

    Co Waszym zdaniem za przyczyna siedzi w tym moim układzie zasilania, że jednak ten chomik, gromadzi sobie troszkę powietrza w rurce nad wtryskiwaczem i ono nie może się przebić i trzeba go upuszczać ???
  • Poziom 34  
    Pompa do remontu.
  • Poziom 25  
    witam
    Kolego przyjrzyj sie dobrze obudowie filtra paliwa
    jezeli jest w niej pompka to wewnątrz tej pompki znajduje sie membrna , która lubi czasami pękać
    pozdro
    T
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Witam.
    W tym modelu transita, nie ma ręcznej pompki paliwa, a to powietrze musi się Ci jakoś tam dostawać i to jak myślę po lini niskiego ciśnienia.
    No bo skąd jest za pompą wtryskową ?
    Musi być też chyba przed pompą, a ona go 'przemieli' i poda dalej.
    I aby to zlokalizować, nalezy założyć kawałek przeźroczystego wężyka na powrocie do zbiornika i tam będzie widać, czy są pęcherzyki powietrza w paliwie, czytaj; czy układ nie zasysa gdzieś powietrza. A jeśli tak., to szukać, szukać, aż znaleść...........i po kłopocie.
    Nie myślę, aby tutaj była winna sama pompa wtryskowa, jak tutaj piszą wyżej, ponieważ w samej pompie jest i małe ciśnienie i duże. Nie jest możliwe, aby nawet przy jej nieszczelności zassała powietrze. Odwrotnie tak,,,,,, może być mokra, a nawet lać.
    To na raziew tyle.
    Szukaj.
    Pozdr.
  • Poziom 11  
    Dziękuję za podpowiedzi.
    Nie ma ręcznej pompki paliwa. :!:
    Pompa wtryskowa raczej bez zarzutu, bo ta przypadłość występuje na 2-ch km, na przejechane 5-10 tyś, to daje 2 / 10.000 złej pompy do dobrej. 8O
    Rurka na powrocie juz była wymieniana, ale nic nie było widać powietrza, bo w tym czasie też nie było awari.
    Jednak może czasami gdzieś chwilowo podessie i dlatego to powietrze ?
    Może ktoś miał podobne historię, nie koniecznie w Fordzie ?
    To proszę o dalszą pomoc.
  • Poziom 18  
    miałem ten sam problem , auto było na gwarancji i w fordzie nie mogli dać sobie rady , w serwisie BOSCHa się roześmiali ipowiedzieli że to normalka w tych transitach , pompa do roboty , rzeczywiście po regeneracji jak ręką odjął , dodam że przebieg miał 90 tyś
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    czy nemasz czasem uszkodzonego zb. paliwa? spróbuj zasilić go z małego zbiorniczka.Jeżeli to nie pomoże to .... szukać
  • Poziom 12  
    zle paliwiwo zmien stacje
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Pomp nie naprawiam ,ale miałem podobną sytuacje w tranzicie ,początkowo wyjeliśmy zbiornik bo podciśnienie ssania było zbyt duże i na jakiś czas pomogło około 20000km. Niestety problem powrócił i wtedy pojawiało się powietrze w układzie,największą ciekawostką było to że nie było go na dopływie a tylko na odpływie. Niestety okazało się że to pompa która na wskótek zużycia i kiepskiego paliwa pobierała powietrze z zewnątrz choć przebieg nie był duży 160000km.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Rozumiem, że zagadnienie nieszczelności na przewodach zasilających i korozja korpusu filtra paliwa już nie wchodzą w grę. Pozostaje jeszcze filtr w zbiorniku paliwa lub zupełny brak napowietrzania zbiornika a następnie zaworek zwrotny gdzieś w filtrze plaliwa. I wreszcie to co już sugerowano czyli marny stan pompy wtryskowej.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Ciekawe co piszecie. Pytanko pierwsze z tym boschem, jako rozumiem przedstawiciel bosch nie ma takiego urządzonka do sprawdzania wysokiego cisnienia na przewodach wysokiego cisnienia (piezoelektryczne foliowe czujniki). Jest to typowe urzadzenie dla profesionalnego serwisu boscha. teoretycznie nie mam takiej mozliwosci aby szczelna (nie leje) pompa sie zapowietrzała. To musi byc wina ukł. niskiego cisnienia. Ja bym ci proponował podjechać do porzadnego serwisu. Na dynamomierzy ustawić poprawnie poczatek wtrysku i nastwanik dawki a takze sprawdzic układ doładowania. Na dynamomierzu spr tez jak pala poszczególne cylindry. Tam jest pompa VE czy VP. i na próbe mozesz podmienić wtysk w który pojawia sie piana z dobry. Weliminujesz wtrysk.
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    A ja myślę dalej, ze to nie pompa.
    Ciekawa sprawa, że powietrze występuje tylko w jednej rurce i to nie w tej samej, jak pisze autor.

    Jeśli to byłaby pompa, to powietrze powinna gonić do wszystkich wtryskiwaczy, zresztą nawet po równo, bo to przeciez pompa "roto".
    Ja cały czas po cichu podejżewam wtryskiwacze, czy aby się któryś nie przycina i wtedy nad nim występuje dość duże ciśnienie w rurce , rzędu 600-800 Atm i to.............. powietrze wyciska z paliwa/złego?/, ale........skąd chyba niedorzeczność.

    Czy nie może wessać tego powietrza spowrotem przez nieszczelny wtryskiwacz.........ale to też chyba brednie.
    Ale zaraz jest tam też zaworek w tym uchu zasilania wtryskiwacza, czy on aby Ci trzyma. ???
    Nie wiem co wymyślić, pompę wykluczam, chociaż tutaj wcześniej Koledzy piszą, że to ona.

    Dla przykładu napiszę, że kiedyś rozebrałem prawie całe zawieszenie przednie i zmieniałem co mi podpadało /przecież bezpieczeństwo !/ ......bo coś stuka i stuka.
    A co się okazało, ze moja praca i poniesione koszty na nic, bo partacz w kole żle zamocował ciężarek i jak zwalniałem to się przesuwał po feldze i ................stukał, o drugi.
    Może jak wymieniali pompę, to ruszyli to 'coś'

    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Odpuszam sobie nara ta usterkę, bo wystąpiła już jakiś czas temu i na razie nie wraca i oby. Autko śmiga jak trzeba.
    Jak wróci, napiszę.
    Jeszcze dla informacji ; jak się nie mylę, to miałem te kłopoty na paliwie ze stacji BP, ale chyba u nich nie jest złe ?
    Dziękuję wszystkim za pomoc.
    Pozdrawiam serdecznie.
  • Poziom 34  
    BP kupuje paliwo w Rosji żeby było taniej.
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Masz rację, bo ta stacja ze słoneczkiem w logo, od jakiegoś czasu wygląda mi na 'firmę uduś'.
    Pozdr.
  • Poziom 11  
    Witam i wyjaśniam przyczynę.
    Wtryskiwacze, paskudne wtryskiwacze !!!
    Kiedyś, dość dawno, podczas wyciągania tych dużych 'glizd' wtryskiwaczy, musiałem użyć pewnego patentu aby je wyrwać z głowicy, bo były na nich a szczególnie na jednym przedmuchy.
    Nie pomagało zwykłe ruszanie, wtryskiwacz siedział zbyt mocno i podczas wyrywania został poprostu delikatnie zgięty, co póżniej skutkowało, jak myślę, jego przegrzewaniem się podczas eksploatacji i stąd to powietrze.
    Po wymianie 2-ch podejrzanych wtryskiwaczy, problem się nie powtórzył ani razu.
    'PROROKOM; od pompy wtrysk. - dziękuję, nie trafili.
    Temat uważam za zamknięty.
    Dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam.