Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G 1.7 DTI - Sterownik pompy wtryskowej

24 Mar 2013 21:44 16476 11
  • Poziom 2  
    Witam. Mam problem z sterownikiem pompy wtryskowej do silnika 1.7 DTI (Y17DT) w Astrze G. Auto zgasło więc sterownik został rozlutowany i stwierdzone zostało że jedna z ścieżek od dużej cewki nie ma połączenia z żadnym elementem. Miejsce zostało przedstawione na obrazku:

    Astra G 1.7 DTI - Sterownik pompy wtryskowej

    W związku z tym mam prośbę czy ktoś posiadający poniższy sterownik nie mógłby sprawdzić do jakiego elementu prowadzi ścieżka która zaczyna się od miejsca lutowania cewki (załączony rysunek). Chciałbym ominąć uszkodzoną ścieżkę.

    Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 14  
    Kolego to miejsce jest wewnętrznie połączone z plusem tego dużego elektrolita (ten pomarańczowy w "galarecie")
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Problem leży po drugiej stronie płytki!
  • Poziom 11  
    Ja mam pytanie odnośnie tego dużego pomarańczowego kondensatora. Po rozebraniu sterownika okazało się, że jedna z nóżek oderwała się. Gdzie można dostać taki kondensator lub ewentualnie czym go zastąpić?

    Astra G 1.7 DTI - Sterownik pompy wtryskowej

    Astra G 1.7 DTI - Sterownik pompy wtryskowej
  • Poziom 10  
    Witam. Mam podobny problem z tym sterownikiem. U mnie kondensator uszkodził się tak samo jak powyżej.

    Kondensator ma 3 nóżki. Jedna + i dwie nóżki -
    Zakupiłem nowy kondensator na dwie nóżki jedna + i jedna -
    kondensator to 1500uF 35V 105 stopni.

    Podpowiedzcie czy dobrze go wymieniłem. A mianowicie wstawiłem go w miejsce starego pomarańczowego kondensatora i plus wlutowałem do końcówki co ma połączenie z cewką "tą ukrytą ścieżką" a minus w jedno wolne miejsce pozostałe z tamtego kondensatora. Jako że nowy kondensator ma jedną nóżkę mniej to jedno miejsce do lutowania zostawiłem wolne "BEZ LUTU", bo kondensatora z 3 nóżkami nie znalazłem nigdzie do kupienia.


    Wymieniłem go ale problem ze sterownikiem nadal występuje. Wywala błąd P0251 i auto nie odpala. Czasami odpali i pochodzi jakiś czas i auto zgaśnie i nie da się już go uruchomić. Dopiero na drugi dzień znowu odpali pochodzi trochę i gaśnie i tak w kółko. Może ktoś napisać co się tam mogło uszkodzić jeszcze oprócz tego kondensatora.?? Wzrokowo wszystkie elementy są w stanie idealnym i nie ma tam oznak przepaleń czy nadtopień.
  • Poziom 24  
    Pozwole podpiac sie do tematu. Mam sterownik w ktorym brakuje przelotki w miejscu pokazanym na zdjeciu. Czy ktos z szanownych kolegow moglby sprawdzic z czym spieta jest dana nozka tranzystora? Zdjecie zapozyczylem z pierwszego postu takze prosze nie kierowac sie zaznaczeniem pada cewki :)
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Podobny problem...
    asterka gaśnie po kilku, kilkunastu minutach pracy, przy tym błąd P0251.
    Wniosek jeden... sterownik otwarty, ewidentne zimne luty na pomarańczowym kondensatorze, zostały poprawione. Sterownik zamontowany i co się okazuje autko nie zapala nawet na chwilę, wracający błąd P0251.
    Raz jeszcze sterownik na stół, wylutowana płytka, przemierzyłem to co potrafiłem zweryfikować lecz nie znalazłem nic podejrzanego. Ktoś ma jakieś sugestie?
  • Poziom 19  
    Trzeba mieć doświadczenie w naprawie tych sterowników, oscyloskop jest bardzo pomocny w tej kwestii, luty to nie wszystko.
  • Poziom 24  
    Kolejna proba wiary w forumowiczow. Czym jest element opisany na zdjeciu jako "?" ?
    Astra G 1.7 DTI - Sterownik pompy wtryskowej
  • Poziom 34  
    Odbiegając od głównego tematu chciałbym tylko nadmienić że większość usterek w postaci urwanych nóżek powstaje z powodu niefachowego demontażu. Biorąc się za naprawy tego typu trzeba zawsze mieć w zapasie sprawny moduł aby w razie problemu mieć co dać klientowi.
  • Poziom 9  
    Odświeżenie tematu czy ktoś ustalił co to za tranzystor oznaczony na foto [ ?] Znak zapytania w/g pomiarów płyty to jest dioda zwrotna, choć mogę się mylić proszę o pomoc

    Dodano po 5 [minuty]:

    Zamykam temat to dioda ultra szybka podwójna 200v 18A wspólna katoda