Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

volvo Fh 440 - Błąd grzałki nr.2 od AdBlue

arni67k 24 Mar 2013 22:39 12324 17
Texa Poland
  • #1
    arni67k
    Level 10  
    Witam mam problem z volvem FH 440 rok 2006 błąd grzałki nr 2 nie bardzo wiem jak te przewody grzałek pomierzyć, potrzebuje danych jak sprawdzić oporność i jakie powinny być napięcia na wtyczkach: zielona niebieska i żółta.
    Z góry dziękuję.
  • Texa Poland
  • Texa Poland
  • #3
    arni67k
    Level 10  
    Witam dzięki za odpowiedź, grzałkę chyba naprawiłem na kostce czarnej jeden pin był zaśniedziały, tylko że martwi mnie to że napięcie na czarnej kostce po zapłonie było najpierw 5V potem skoczyło na 18V gdzie na innych kostkach szarej zielonej i niebieskiej było 21,8V. Grzałki sprawne przemierzyłem omomierzem miały między 9 a 13 omów, nie wiem jak sprawdzić grzałkę pod filtrem, posprawdzałem wszystkie piny i brak oporu.
  • #4
    a-di
    Level 11  
    Witam.
    Podgrzewacz filtra zewnętrznego zgodnie z dokumentacją powinien osiągnąć wartość 46 Ohm a napięcie zasilania powinno być równe napięciu akumulatora. Grzałka filtra jest zbudowana troszkę inaczej jak reszta. Czarne okrągłe złącze umieszczone najwyżej i mierzysz tą część, która jest przymocowana do podstawy (z tego co pamiętam dwa piny męskie).
    A tak poza dokumentacją to oporności podgrzewacza filtra nie pamiętam, natomiast grzałki pajączka to zazwyczaj 2-5 Ohm (po naprawie do 3,5Ohm).
    Natomiast zmiany napięć mogą być spowodowane albo uszkodzeniem w instalacji albo zwyczajnym sterowaniem napięcia i prądu grzałek. Swego czasu była kampania dla mid 128 i mid 233 zmieniająca sterowanie prądu grzałek.
  • #5
    daro111
    Level 31  
    arni67k wrote:
    nie wiem jak sprawdzić grzałkę pod filtrem, posprawdzałem wszystkie piny i brak oporu.
    a-di wrote:
    Czarne okrągłe złącze umieszczone najwyżej i mierzysz tą część, która jest przymocowana do podstawy

    Rezystancja powinna wynosić ok 46 ohm.
    Co do zasilań to tak jak kolega wyżej pisał.Posprawdzaj dobrze okablowanie od złączy grzałek w "stronę instalacji".A jakie błędy się pojawiają na wyświetlaczu (aktywne)?
  • #6
    arni67k
    Level 10  
    Witam zgubiłem kartkę z kodami ale chyba 84 FMI 5 nie bardzo orientuje się w oznaczeniach od czego jest psid od czego ppid nawet nie wiem co to oznacza co od czego prosiłbym o wyjaśnienie jeżeli nie problem dziękuję.
  • #7
    daro111
    Level 31  
    arni67k wrote:
    prosiłbym o wyjaśnienie jeżeli nie problem dziękuję.

    Musisz spisać dokładnie błędy w formie np.MID 128 PSID 107 FMI 5 .To prawidłowo opisany kod inaczej nic z opisu.
  • #8
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dla wtajemniczenia zainteresowanych:

    MID oznacza Message Identification Description (Identyfikacja jednostki sterującej). MID-y są unikatowe poszczególnych jednostek sterujących.

    PID: oznacza Parameter Identification Description (Identyfikacja parametru/wartości). PID-y są również unikatowe, tj. zawierają tylko jeden ciąg liczb bez względu na to, który MID je wysłał.

    PPID oznacza Proprietary Parameter Identification Description (Unikatowa identyfikacja parametru/wartości wg firmy Volvo).

    SID oznacza Subsystem Identification Description (Identyfikacja elementu). Wartości SID zależne są od tego, który MID je wysłał.

    PSID oznacza Proprietary Subsystem Identification Description (Unikatowa identyfikacja elementu wg firmy Volvo).

    FMI oznacza Failure Mode Identifier (Identyfikacja typu usterki).
  • #9
    arni67k
    Level 10  
    Auto było diagnozowane jaltestem kartkę z kodami gdzieś zapodziałem, auto pojechało w trasę jak wróci zdiagnozujemy jeszcze raz, wtedy zobaczymy jakie błędy się powtórzą. Pozdrawiam i dziękuje za poświęcony czas.
  • #10
    MACIEK_M
    Level 29  
    Nie trzeba Jaltesta w VOLVO odczytasz błędy z wyswietlacza, wybież Diagnostyka, diadnostyka błędów, "numerycznie" i pokaże Ci MID PID/SID i FMI
  • #11
    arni67k
    Level 10  
    Witam odnalazłem zapiski z błędami,są to w systemie sterowania silnikiem PSID 84 FMI 5 PSDI 90 FMI 1 PPID 275FMI 2 pozdrawiam i dziękuje
  • #12
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    arni67k wrote:
    PSID 84 FMI 5

    Błąd podgrzewacza przewodu nr 2.

    arni67k wrote:
    PSDI 90 FMI 1
    MID 128 PSID 90 Wydajność układu SCR
    Wysoki poziom NOx, ewentualna woń amoniaku,
    - zawór dozujący zaciął się w położeniu zwartym (zamkniętym),
    - zablokowany przewód ciśnieniowy,
    - niskie stężenie mocznika.

    arni67k wrote:
    PPID 275FMI 2
    Zbyt wysoka lub zbyt niska temperatura AdBlue przy eksploatacji,zanik dozowania,zbyt długi czas uruchamiania zespołu pompy.
  • #13
    arni67k
    Level 10  
    Czy te błędy mogą mieć związek z awaryjnym czujnikiem NOx z którym był już wcześniej problem tylko nie byliśmy pewni czy go wymienić , wcześniej były błędy PSID 270 FMI 2 i PSID46 FMI2
  • #14
    daro111
    Level 31  
    Na początek proponuję usunąć podstawową usterkę grzałki nr.2 potem zajmować się dalszymi ewentualnymi problemami.Brak podgrzewania mogło powodować kolejne usterki.
  • #15
    arni67k
    Level 10  
    jak pisałem wczesniej pin na kostce czarnej był zaśniedziały i napięcie wróciło na samcach w czarnej kostce , czy brak napięcia na przewodzie grzejnym 2 mogło powodować błąd czujnika temperetury pompy [PPID 275 FMI 1], teraz moge tylko analizowac stare błędy bo auto pojechało jak wróci zobaczymy co sie pojawi nowego pozdrawiam
  • #16
    daro111
    Level 31  
    arni67k wrote:
    czy brak napięcia na przewodzie grzejnym 2 mogło powodować błąd czujnika temperetury pompy [PPID 275 FMI 1]

    Jest taka możliwość ,bo w temp. poniżej -11 °C czynnik może zamarzać ,a za tym jeżeli przewód nie jest podgrzewany to czynnik może w tym przewodzie zamarzać i powodować zator.
  • #17
    a-di
    Level 11  
    Sugeruje przepłukanie przewodów od zbiornika do pajączka i od pajączka do pompy ciepłą wodą, oraz po tej operacji wykonanie testu ciśnienia pompy i wydajności dozowania wtryskiwacza, najlepiej nadal ciepłą woda w celu przepłukania układu.
    W przyszłości warto też spisywać liczbę wystąpień usterek
  • #18
    arni67k
    Level 10  
    Witam problem chyba rozwiązany, wymieniona została grzałka pod filtrem i znaleźliśmy przerwany przewód na grzałce nr. 2, pojechał w krótką trasę i jest spokój nie ma błędów, dziękuje za rady i pozdrawiam życzę wesołych świąt.