Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłogowe kolumny + amplituner stereo do 1000zł - rock, jazz, pop, blues, opera

adek755 25 Mar 2013 04:11 6687 16
    adek755
    Level 13  
    Witam.

Jakiś czas temu zakupiłem zestaw kina domowego 5.1 Samsunga.
    Sądziłem, że prócz zastosowania przy filmach, posłucham też sobie na nich muzyki.
    Nic bardziej mylnego. Kino sprzedane.

Poszukuję teraz podłogowych kolumn stereo i amplitunera stereo .
    Pomimo, że zła jakość dźwięku kaleczy me uszy, technicznie jestem zielony w temacie audio.
    Potrzebuję więc Waszej pomocy w doborze sprzętu. :)

Budżet: 1000zł
    Gatunki muzyczne: rock, jazz, pop, blues, muzyka poważna
    (np. Dżem, OneRepublic, Anna German, Radiohead, Aerosmith, Andrea Bocelli)
    Z głośników korzystać chciałbym też przy filmach, dlatego jakaś tam dynamika, moc i bass też są mile widziane.

Miejsce, w którym pracować miałyby kolumny - i tu pojawia się problem...
    Jest to dość specyficzny pokój - otwarty, dość duży salon.
    Nie będę się dalej rozwodził - poniżej schemat:

Zgaduję, że taka pozycja kolumn i ogólny metraż pokoju nie sprzyja dobremu roznoszeniu się dźwięku,
    ale wierzę że jednak będzie dało się tak coś posłuchać, bo przemeblowanie nie wchodzi w grę.

Teraz pytanie do Was drodzy forumowicze:
    1. Jaki zestaw kolumn podłogowych stereo + amplitunera do 1000zł byście mi polecali?
    2. Z tego co wyczytałem, amplitunery często bywają dużo gorsze jakościowo od wzmacniaczy w tych samych cenach.
    Na tunerze stosunkowo mocno mi zależy, dlatego czy nie znajdzie nic sensownego z amplitunerów w moim budżecie? :(
    3. Czy odtwarzacz, który również planuję zakupić ma jakieś znaczenie? Myślałem, żeby podłączyć amplituner/wzmacniacz
    pod jakikolwiek odtwarzacz DVD - bo chyba nie ma ten element układanki wpływu na dźwięk?