Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xsara Picasso 2005 - Montaż haka holowniczego

25 Mar 2013 10:51 6915 11
  • Poziom 10  
    Witam!
    Czy muszę zakładać moduł haka holowniczego? Szukałem na forum, ale znalazłem tylko wiadomości dotyczące Berlingo, gdzie po 2008 roku jest to wymagane..Moje auto to Xsara Picasso 2005rok-lift-2,0 HDI. Czy po montażu muszę coś zmieniać w konfiguracji BSI?
    Pozdrawiam!
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 38  
    Witam
    Jeżeli zastosujesz wiązkę z odpowiednim modułem to myślę że nie musisz nic przestawiać.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    A czy ktoś wie do czego służy ten przewód przy lewej lampie? Jest tam stały +..
    Czy można go użyć ew. do podłączenia modułu przyczepy? Czy muszę ciągnąć nowy kabel od akumulatora lub skrzynki bezpieczników?
  • Poziom 9  
    Jesteś pewien, ze potrzebujesz modułu przyczepy??
    Instalowałem hak do xsary picasso r.2007 i nie potrzebowałem żadnego modułu. po prostu dobrze polutowane kable robią swoje.
    Do czego ten akurat kabel to nie wiem. Ale w BSI nic zmieniać nie musisz. Po prostu wpinasz się w kable przy reflektorach i tyle.
    Ewentualnie jeśli potrzebujesz stałego plusa to masz przecież gniazdo zapalniczki na tylnej lewej półce gdzie jest stały plus niezależny od stacyjki i połączony przez bezpiecznik.
  • Poziom 10  
    Nie chodzi mi o problem z połączeniem "mechanicznym" kabli, ale o to czy BSI wytrzyma dodatkowe obciążenie prądowe w postaci żarówek przyczepy (50% więcej kierunkowskazy, 100% pozycyjne, p.mgielne i stop) . Ponoć bywały przypadki uszkodzenia BSI gdy "fachowcy" mieli w przyczepkach na jednym zacisku wszystkie pozycyjne i podświetlenie tablicy rejestracyjnej, a gdy pożyczysz przyczepkę nigdy nie jesteś pewny.. Nie wiem co się może stać gdy dojdzie do zwarcia?
    Zastanawiam się też czy nie założyć po prostu kilku przekaźników i pociągnąć "+" z przedstawionego powyżej przewodu, ew. z gniazda 12V z tyłu samochodu ..nie dołożę tym sposobem do auta kolejnej puszki "Pandory" (elektroniki).
  • Poziom 38  
    Taki moduł działający na przekaźnikach można zrobić (podpowiedź kolegi Modern9) lub kupić. W razie zwarcia nic nie uszkodzi w samochodzie. Montowałem to w Mercedesie i działa dobrze. Z przyczepkami bywa różnie.
  • Poziom 9  
    Modern9 napisał:
    Witam!
    Czy muszę zakładać moduł haka holowniczego? Szukałem na forum, ale znalazłem tylko wiadomości dotyczące Berlingo, gdzie po 2008 roku jest to wymagane..Moje auto to Xsara Picasso 2005rok-lift-2,0 HDI. Czy po montażu muszę coś zmieniać w konfiguracji BSI?
    Pozdrawiam!


    W tym samochodzie nie jest wymagany moduł elektroniczny, zwykła wiązka w zupełności wystarcza, jednak zawsze warto zastosować moduł gdyż zwiększa to bezpieczeństwo dla instalacji elektrycznej.
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Ja mam u siebie elektrykę podłączoną bez przekaźników i bez modułu. Po prostu wiązka kabli polutowana - picasso 2000r.
    Ciągam od 2 lat przyczepę kempingową, gdzie oprócz oświetlenia zewnętrznego jeszcze dochodzi mi lodówka 12V. Nic się nie spaliło, nic się nie przegrzało. Więc chyba nie ma co sobie głowy zawracać i kombinować z modułem.
    Jeśli już chcesz zabezpieczenie to rób jak koledzy podpowiadają na styczniku.
  • Poziom 38  
    Gdyby chodziło o moje auto ,to zrobiłbym moduł.Teraz w większości samochodów jest BSI,lub podobne moduły,przez które są wiele rzeczy przechodzi (przykładowo światła).W razie nawet lekkiego zwarcia lubi się uszkodzić taki moduł.Wymiana droga ,tak więc koszt zrobienia modułu do haka, jest nie współmierny do wymiany przykładowo BSI.Kolega stefgo pisze że się obejdzie ,bo dotychczas zwarcia nie miał ,a jak mu w przyczepę ktoś wiedzie to co?,oczywiście nie życzę.
  • Poziom 9  
    To pada bezpiecznik w skrzynce bezpieczników lub na BSI - sprawdzone.
    Ale też nie ukrywam, że sam myślę o zrobieniu modułu na przekaźnikach.
  • Poziom 38  
    Broń też podobno raz na rok szczela sama ,mino dalekich środków ostrożności.
  • Poziom 10  
    Witam!
    Założyłem przekaźniki na pozycyjne i stop, oczywiscie dodatkowe bezpieczniki po 10A, chociaż powinny być 7,5A.
    "+" pociagnąłem z kabla z fotografii oraz na stop z wtyczki gniazda 12V z tyłu pojazdu -brak zasilania gdy cofniemy całkiem kluczyk..
    Z opowieści na forum wiem,że problemem nie jest samo zwarcie w instalacji-zadziała orginalny bezpiecznik w aucie,ale długotrwałe obciążenie np.80W jednej strony-instalacji świateł pozycyjnych. Stanie się tak gdy pożyczymy przyczepkę od sąsiada, który podłączy wszystko pod jeden styk we wtyczce i zamontuje żarówki nie 5 a 15W, a jedziemy kilka godzin na dodatek w upale..
    Dziękuję wszystkim za porady i pomoc :D