Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Espace IV '04 - nie zapala, blokada kierownicy uszkodzona

PanHIde 25 Mar 2013 21:21 32790 31
Relpol
  • #1
    PanHIde
    Level 2  
    Witajcie. Przyszedł dzień, że i jak coś w końcu napiszę.

    Dzięki forum o espace oraz elektrodzie, udało mi się ustalić usterkę w samochodzie z tematu.

    Po jeszcze większych bojach udało mi się rozkręcić deskę rozdzielczą na 10 stopniowym mrozie i wyciągnąć cholerną blokadę kierownicy. Mam nadzieję, że to poskładam. Faktycznie, rygiel jest wysunięty.

    Blokadę można otworzyć po stronie gdzie jest elektronika https://obrazki.elektroda.pl/1048880100_1344781288.jpg
    lub pod stronie mechanicznej. Tutaj widać, że silniczek nie może przesunąć zamka, co powoduje klikanie na równi ze przekaźnikiem, który chyba jest po drugiej stronie.

    Przeczytałem wszystkie wątki z o innych modelach renówek i gdy w końcu trzymam w ręce felerny element, czytam, że elektronika może być kodowana do mojego i tylko mojego samochodu. Planowałem jutro pojechać na szrot i kupić inne egzemplarz. Czy jest możliwe aby i w Espasie, zamiennik nie zadziałał ze względu na jakiś kod ?

    Innymi słowy czy kupiona "nowa" blokada nie zadziała w moim samochodzie ????

    Jakie są inne opcje ? Może ktoś ma doświadczenia właśnie z takim modelem jak mój ?

    Czy jeśli mam dobrą część elektroniczną, to czy czy przełożenie jej do "nowej" blokady ze sprawną mechaniką, załatwia sprawę ?

    Niestety nie dysponuję clipem ani innymi elektronicznymi bajerami. Jako elektronik jestem na amatorskim poziomie.

    Dziękuje za odpowiedź.
    Paweł
  • Relpol
  • Helpful post
    #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    PanHIde wrote:
    Czy jest możliwe aby i w Espasie, zamiennik nie zadziałał ze względu na jakiś kod ?


    Tak, takie są fakty.

    PanHIde wrote:
    Czy jeśli mam dobrą część elektroniczną, to czy czy przełożenie jej do "nowej" blokady ze sprawną mechaniką, załatwia sprawę


    Tak.
  • Relpol
  • #3
    PanHIde
    Level 2  
    Załączyłem link.
    https://obrazki.elektroda.pl/1048880100_1344781288.jpg
    Który z tych elementów to pamięć?.
    W jednym z wątków widziałem jej oznaczenie to 24c04.
    To zdaje się popularna pamięć, ogólnodostępna i tania.

    Czy komputer wymaga odczytania błędu czy też jego kasowania, bez czego jakiekolwiek wymiany nie mają sensu ?

    Czy da się to cholerstwo wyłączyć w jakiś sposób ?

    Czy możliwe jest oszukanie komputera w jakiś prymitywny sposób podając np. do wtyczki napięcie na któryś z pinów ?

    Zależy mi na jego nawet jednorazowym uruchomieniu. Obecnie dwa dni grzebie w nim przed jednym z Krakowskich marketów. Są to średnie warunki do czegokolwiek. Wcześniej nie było go nawet jak wciągnąć na lawetę (blokada kierownicy). Nawet nie wiem gdzie go tą lawetą można zawieść. Jedyna nadzieja w przekładce elektroniki.
  • #4
    PanHIde
    Level 2  
    Piszę. Z telefonu wiec prosze o wyrozumialosc. Elektronik samochodowy wymienil mi rygiel na inny i wsadzil moj do megana. Moja blokada dziala w meganie, ta inna nie dziala w moim espasie. W kazdym przypadku pamieci byly czyszczone. Moja blokada powoduje ze rygiel zostaje cofnięty. A mastepnie silniczek stara sie go cofnac jeszcze dwa razy. Potem pojawia sie komunikat o blokadzie zamka. Slychac klikanie. Nie wiem co robic.
  • #5
    BWOYTAS
    Level 11  
    Czy kolega uporał sie z problemem???????????? mam dokładnie taki sam i nie wiem za co sie zabrać
    pozdro
  • #6
    Tommi3737
    Level 12  
    To i ja sie dołacze-czy któremus z was udalo sie ustalic w czym problem?
  • #7
    BWOYTAS
    Level 11  
    witam
    sytuacja wygląda nasteępująco. Miałem kilka samochodów prze ostatnie kilka miesięcy z tym problemem. w większości wystarczyło doładowanie akumulatora. zaznacze że samochód wcześniej działał i odpalał normalnie i nic nie wskazywało że brakuje prądu. W 2 na 6 przypadków okazało się że trzeba naprawić lub wymienić elektryczny siłownik blokady kierownicy.

    życze powodzenia

    voytas
  • #8
    dzolo30
    Level 1  
    witam czy komuś się udało samemu to naprawić. Prosze o kontakt
  • #9
    Tommi3737
    Level 12  
    Wymiana blokady kierownicy pomogła.
  • #10
    mariansq
    Level 15  
    Podepnę się do tematu bo aktualnie tez walczę z ryglem:-)


    Zastanawia mnie czy nową kość pamięci kupioną w sklepie może być od razu wlutować do rygla czy trzeba wszystkie adresy w niej najpierw ustawić na FF czyli "wyczyścić" - ciekawe?
    - bo te ze sklepu maja wpisane znaki ASCII . Nie wiem na jakiej zasadzie soft rozpoznaje, ze ma nowa pamięć czyli nowy rygiel. Czy szuka wpisów zakodowanych przez Renault i jak nie znajdzie to już koduje pamięć czy po prostu musi być jakaś komórka z odpowiednim wpisem. A może lepiej skopiować pamięć ze starego? Ale kopiując pamięć ze starego znowu nasuwa się pytanie - co "on" tam sobie zapisuje, a jak błędne wpisy zrobił i to jest powodem niepoprawnej pracy to wtedy lepiej mieć czysta pamięć. Trudno mi powiedzieć bo nie znam mechanizmu i nie pisałem softu, wiec nie wiem co jest wpisywane do pamięci.


    Zastanawiałem się nawet czy Renault w nowych ryglach tez nie wykorzystują wpisu w jakiejś komórce pamięci - czegoś na wzór "boot loadera", co by zabezpieczyć się przed wlutowywaniem nowych kości?

    Może ktoś z kolegów już "zjadł zęby" na tym temacie i podzieli się informacja

    pozdrawiam
  • #11
    zebzek79
    Level 11  
    Witam wszystkich. Ja przerabiałem temat z blokadą w moim Espace iv. Standardowy komunikat o zablokowanej kierownicy,itd. Więc trzeba zrzucić deskę,górną część. Trzeba ściągnąć przy tym kierownicę. Cała operacja zajęła mi ok.30 min. Po prawej strony kolumny jest to dziadostwo. Manetki z czujnikiem skrętu trzeba zdemontować. Śruba ukryta jest pod białym,ruchomym plastikiem z lewej strony od dołu. Pamiętać trzeba żeby akumulator był odłączony. Wyciągamy blokadę,ściągamy metalową obudowę,potem plastikowe dekielki z góry i z dołu. Kupujemy pamięć 24c04. Kość kosztuje ok.złotówki. Elektronik wlutuje ją też za grosze. Ja zapłaciłem 20 PLN. Można wyciągnąć sam rygiel ale trzeba uważać by reszta pozostała na swoim miejscu,bo się będzie silniczek blokował i immo nie odblokuje . Ja podłączyłem na chwilę aku i włożyłem parę razy kartę by zobaczyć jak działa. Jeżeli jest ok to zakładamy plastikowe dekielki,metalową obudowę niekoniecznie. Można przykręcić z powrotem lub zostawić luźno wiszącą. Wiszącą,przy odrobinie gimnastyki można odpiąć bez ściągania deski. Ja właśnie tak ustawiałem blokowanie,bo źle złożyłem. Pierwsze odpalenie na nowej kości wygląda tak: Wkładamy kartę do końca,zapalają się kontrolki,robi się test. Wyciągamy kartę,blokada powinna zaskoczyć. Nawet bez rygla to słychać. Potem wkładamy znowu i próbujemy zapalić. Jeżeli nie pojawią się kontrolki i pojawi się komunikat o blokadzie to trzeba wyciągać kartę i wkładać. Mi to zajęło kilkanaście minut i kilkanaście prób,ale może u kogoś to trwać krócej. Ja już ponad pól roku jeżdżę na blokadzie bez rygla i pamięcią wyczyszczoną prze zemnie i działa bez zastrzeżeń. Raz na jakiś czas wyskoczy komunikat o blokadzie ale wyciągnę kartę,włożę i działa. Wczesniej trzeba było czekać pół godziny. Ale od wymiany zdarzyło mi się to może ze trzy razy i nie unieruchamia na amen. Jeżeli ktoś chce bardziej szczegółowych informacji,proszę pisać. Odpowiem. Inne zagadnienia też przerabiałem sam,także też mogę pomóc,ale to trzeba pytać. Pozdrawiam.
  • #12
    maciej.byd
    Level 9  
    Witam.

    Mam Espasa 4 z 2003 roku. Jak na 3 lata użytkowania nie mogę negatywnie się wyrażać. Kilka dni temu po odpaleniu auta i ujechaniu ok 3 km silnik sam z siebie zgasł podczas jazdy. Na wskaźnikach nie zasygnalizowana została żadna usterka.
    Auto od tej pory nie odpala "jest martwe". Co udało się ustalić na tę chwilę.

    1. Nie można podłączyć się z komputerem auta, aby cokolwiek określić brak komunikacji....
    2. nie działa blokada kierownicy (kierownica cały czas odblokowana)
    3. Po włożeniu karty odpala się poprawie tablica wskaźników, jednakże po naciśnięciu start gaśnie wszystko i zaczynają szaleć przekaźniki z prawej strony deski.
    4. po zatrzymaniu procesu odpalania nie można wyjąć kart (można ją wyjąć tylko podczas szaleństwa przekaźników)
    5. Brak rozruchu (rozrusznik ani drgnie)
    6. Po zdjęciu deski rozdzielczej i odłączeniu poduszki komputer wykrył jej brak

    doczytałem się że aby skomunikować się z kompem auta musi być odblokowany zapłon, co chyba nie jest realizowane.
    Zatem co powoduje blokadę ? komputer silnika, pkładowy, czytnik karty, blokada kierownicy czy ....????
    Proszę o pomoc....
  • #14
    andexp
    Level 20  
    Jeżeli masz tam główny bezpiecznik przy plusowej klemie (500 A) to albo go wymień albo omiń kablem rozruchowym oraz sprawdź naładowanie akumulatora, lub podaj prąd z drugiego.
  • #15
    maciej.byd
    Level 9  
    Bezpiecznik sprawdziłem multimetrem wydaje się być dobry.
    Co do akumulatora to napięcie jest w granicach 12 V. co mnie zastanawia to rzecz następująca. poprzednie ako. które miałem wydawało się sprawne tz. silnik kręcił bez zarzutu, ale był problem z odhamowaniem postojowego hamula.
    Wymiana ako. usunęła problem. W tej chwili odhamowanie postojowego hamulca nie stanowi żadnego problemu. Ako było ładowane, podłączenie mocnego prostownika również nie przyniosło rezultatu. Auto wcześniej nie sygnalizowało braku ładowania, co prawda po owym zgaśnięciu, rozrusznik próbował kręcić motorem, ale było to bardzo słabe, silnik nie kręcił. po trzech takich próbach umarło wszystko.
    Sprawdzę ako, raz jeszcze, dlaczego jednak postojowy działa. Pewnym jest że nie reaguje blokada kierownicy i pozostaje cały czas odblokowana przynajmniej mechanicznie. Najgorsze jest to że gość z warsztatu z kompem rozłożył ręce przy braku komunikacji z wozem.
    Jeszcze jedno, kiedy włączam start odpalania, na ako nie ma spadku napięcia.
    Możliwym jest żeby zawiódł moduł zespolony???
    Z tego co się doczytałem to aby odblokować zapłon musi być spełnione kilka warunków, karta w czytniku, poprawna komunikacja kompów oraz odblokowana kierownica. Na tę chwilę nie działa jeszcze blokada.
    Czy uszkodzenie rozrusznika np zwarcie może wprowadzać takie zamieszanie w sterowaniu?
    Sprawdzę ako i bezpiecznik....:-(
  • #16
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    maciej.byd wrote:
    Bezpiecznik sprawdziłem multimetrem wydaje się być dobry.
    Po pierwsze, źle, po drugie, tu nie ma miejsca, na "wydaje się". Koledze podano metodę pewną. Ewidentnie w aucie brakuje zasilania. Zostaw komputer, a zabieraj się za sprawdzanie, wyposażony w kontrolkę z żarówki H4. Pamiętaj, że zasilanie to nie tylko plus ale i masy. Opisz dokładnie co miałeś na myśli pisząc :
    maciej.byd wrote:
    Na tę chwilę nie działa jeszcze blokada.
  • #17
    zebzek79
    Level 11  
    Nasze auta lubią strasznie prąd i brak owego powoduje dziwne przypadki,nielogiczne błędy. Wyczyść dobrze klemy,naładuj aku i spróbuj odpalić. Jak nie odpali to spróbuj pożyczyć od kogoś pewny i wtedy spróbuj. Spadku napięcia nie ma bo elektronika nie puszcza na rozrusznik.
  • #18
    maciej.byd
    Level 9  
    Zgadzam się z tym że akurat te wozy mają apetyt na prąd.
    Jednak w moim przypadku nie jest to Ako. Włożyłem mocniejsze o innego wozu a mój to fiata 1,9JTD. Kręci bez problemu, natomiast E4 jest martwy.
    Zamontowałem wyzerowaną blokadę wczoraj, gdyż poprzednia się rozsypała. Niestety rygiel ani drgnie. Na tę chwilę nie mam komunikacji z komputerem auta, działają wszystkie pierdoły typu szyby, światła centralny.
    System nie blokuje kierownicy, nie blokuje karty, nie odpala. no i przycisk start jest też martwy. Rozmawiałem wczoraj z magikiem, który zajmuje się tylko takimi przypadkami w Renault. coś więcej bedę wiedział w poniedziałek, obawiam się że komp nie żyje.
    Może ktoś miał taki przypadek? przekaźniki wszystkie sprawdzone, bezpieczniki też.
    Zatem obstawiam komputery...
  • #19
    zebzek79
    Level 11  
    Ja niedawno też mialem problem z odpaleniem. Przycisk nie reagował na nacisk,rozrusznik nawet nie puknął. Myślałem,że to rozrusznik i oddałem do regeneracji,ale nic to nie dało. Okazało się,że skrzynka bezpieczników miała masę zimnych lutów i nie puszczało na przekaźnik rozrusznika. Wymieniłem na inną i zagadał. Uwaga,są trzy typy skrzynek.
  • #20
    maciej.byd
    Level 9  
    OK.

    Tylko o której skrzynce mówimy.
    Bezpieczniki za ako to zwykłe podłączenia i nie ma tam lutów.
    Pozostaje moduł w pulpicie za kierownicą, tam jest tego aż za dużo. (komp złożony z dwóch skrzynek.Czy o tym mówimy? Właśnie ten moduł odpowiada za zamieszanie.
    Mam cały zestaw od laguny 2008 2.0T. Karta, moduł zintegrowany z bezpiecznikami, blokadę kierownicy, i komp silnikowy.
  • #21
    zebzek79
    Level 11  
    Mówimy o skrzynce pod deską. Po stronie kierowcy. Skrzynka z bezpiecznikami jest pod czarną skrzynką BSI. Wymiana samej skrzynki odbywa się bez podpinania kompa. Trzeba tylko popatrzeć na metalowe zwory po stronie przekaźników. Liczba pinów, w złączu U1 po drugiej stronie w złączu bliżej bezpieczników też się różni. Sama skrzynka jest nie do naprawienia,ponieważ składa się z dwóch płytek połączonych ze sobą. Ta sama wersja silnikową nie gwarantuje zgodności skrzynek. Mam 2.2 dCi i kupiłem od 2.2 dCi ,ten sam rocznik i nie pasowało. Zależy od wersji wyposażenia. Na czole skrzynki jest naklejka z kodem kreskowym i oznaczeniem literowym. To oznaczenie literowe musi się zgadzać.
  • #22
    maciej.byd
    Level 9  
    O tym właśnie myślałem. Zanim auto zgasło na drodze stało 2 dni na ostrym słońcu nie wiem czy mogło to mieć wpływ na uszkodzenie. Rozumiem że przewody jakiekolwiek nie miały uszkodzeń? Zatem jutro zobaczę co się da zrobić
  • #23
    zebzek79
    Level 11  
    Słońce raczej nie ma wpływu. U mnie też non stop stoi na pełnym słońcu. Kable nie były uszkodzone. Wymiana skrzynki i zagadał od razu.
  • #24
    laguna2 1.9 dci
    Level 8  
    witam podłacze sie do tematu otoz problem z moją laguna nastepująco jest taki blokada kierownicy nawet przy zamkniętym aucie nie zaskakuje po włozeniu karty wszystko działa lecz po nacisnieciu przycisku start nic sie nie dzieje oprocz charakterystycznego tykniecia w okolicy blokady kierownicy i moje pytanie jest takie czy to wina czytnika kart czy nawaliła blokada i musze ja wymienic?
    dodam iz wszystkie bezpieczniki oraz przekazniki sprawdzone i sa sprawne
    PROSZE O KONKRETNA OPINIE
  • #25
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    laguna2 1.9 dci wrote:
    PROSZE O KONKRETNA OPINIE
    Prosimy o KONKRETNE DANE z diagnostyki.
  • #27
    coperfild
    Level 35  
    Witam, Renault Espace 2011r 2.0 DCI auto po małej stłuczce wymieniony sensor poduszek odblokowany sterownik silnika auto odpala na 2 sekundy i gaśnie żadnych błędów w silniku. Clip nie łączy się z blokadą kierownicy, rygiel pracuje czy to może być przyczyną ? Renault Espace IV '04 - nie zapala, blokada kierownicy uszkodzona
  • #28
    kamiloskop
    Level 23  
    Często gęsto są takie problemy ze blokady nie widzi ale zobacz czy uch bsi nie ma błędów od blokady.jak nie ma to nie jest to przyczyną twojego problemu
  • #29
    coperfild
    Level 35  
    W uch żadnych błędów, w komorze silnika żadnych uszkodzeń. Wymieniłem chłodnice spalin uszkodzona była klapa może zatkany dpf, clip po teście kalkulatorów wywala że znaleziono nieskonfigurowany kalkulator czy coś w tym stylu. Sprawdziłem wszystkie viny się zgadzają.