Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R 2009 - AdBlue - kody

26 Mar 2013 13:05 5514 12
  • Poziom 8  
    Witam, proszę o pomoc w ustaleniu usterki scania 2009 błąd EMS 11181 i 4168 pojawił się komunikat o zbyt wysokiej emisji NOx z góry dziękuje.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    przem26 napisał:
    EMS 11181

    Kod informacyjny dla sterowania NOx - nie można usunąć.

    przem26 napisał:
    EMS 4168
    Emisja tlenków azotu (NOx),zmierzony poziom tlenków azotu (NOx) jest wyższy niż powinien być. Poziom emisji jest wysoki - istnieje ryzyko, że pojazd przekroczy wartości graniczne emisji NOx, jednostka sterująca wykryła, że układ SCR nie redukuje zawartości tlenków azotu tak, jak powinien.
  • Poziom 8  
    Może wiesz gdzie szukać przyczyny ?
  • Poziom 8  
    Tak tylko te.
  • Poziom 31  
    Witam.
    Niech kolega spróbuje zmienić dostawcę AdBlue ,bo zdarzają się podróby,i mimo sprawnie działającego układu SCR ,stężenie NOx przekracza wartości.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jednostka sterująca wykryła, że układ SCR nie redukuje zawartości tlenków azotu tak, jak powinien.

    Przyczyny mogą być następujące:
    -wartości emisji tlenków azotu z silnika są zbyt wysokie
    - reduktor jest złej jakości
    -usterka w końcówce wtryskiwacza reduktora
    -reaktor katalityczny jest zablokowany
    -czujnik tlenków azotu wysyła nieprawidłową wartość
    -usterka modułu dozującego

    Sprawdź, czy zbiornik zawiera AdBlue.
    Sprawdź, czy przewody i końcówka wtryskiwacza nie są zapchane. Kryształki można wypłukać wodą.
    Upewnij się, że dozownik nie jest zapchany.

    daro111 napisał:
    Niech kolega spróbuje zmienić dostawcę AdBlue ,bo zdarzają się podróby,i mimo sprawnie działającego układu SCR ,stężenie NOx przekracza wartości.

    Kod 11181 jest kodem informacyjnym - nieznana przyczyny usterki.
    I tutaj Kolega wyżej może mieć rację.
  • Poziom 8  
    Witam, co do AdBlue dwie Scanie jeżdżą ale awaria jest tylko w jednej, jakość chyba ok, gdyby było inaczej to problem występowałby w dwóch pojazdach.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Super, dziękuje bardzo pozdrawiam
  • Poziom 38  
    Trzeba rozebrać dozownik i wyczyścić strumieniem gorącej wody, Trzeba go rozebrać "doimentnie"- jest nad tłumikiem (katalizatorem) pod ryflowaną płytą alu.
    Tam się zaczynają i kończą problemy w 90%.
  • Poziom 31  
    System SCR zgłasza że pomimo sprawności (nie zgłasza innych błędów) nie może osiągnąć poprawnej emisji NOx .I tu przyczyn może być wiele jak opisał kolega serwisantscani1.
    Zalecałbym porządną diagnostykę i kontrolę drożności układu.
  • Poziom 38  
    przem26 napisał:
    gdyby było inaczej to problem występowałby w dwóch pojazdach.


    Ważną rzeczą jest pamiętać, aby po wyłączeniu motoru nie włączać stacyjki w położenie zapłon przez 90 sek.
    Wtedy zostaje zatrzymana sekwencja przedmuchiwania przewodów i osadza się krystalizacja adblue w dozowniku.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    kwantor napisał:
    Ważną rzeczą jest pamiętać, aby po wylączeniu motoru nie włączać stacyjki w położenie zapłon przez 90 sek.
    Wtedy zostaje zatrzymana sekwencja przdmuchiwania przewodów i osadza się krystalizacja adblue w dozowniku.
    I tu Kolega bardzo słusznie napisał, jedynie co poprawię to że czas fazy wyłączenia systemu może trwać nawet do kilku minut (nie 90 sek.).
  • Poziom 15  
    Jedynie to tak jak kolega kwantor zaproponował, wypłukać dysze i dozownik. Ewentualnie kontrola elektrozaworów kąta i dawki (jak będą rozkręcone będzie zbyt duża ilość szkodliwych NOx) i tu koniec samodzielnego naprawiania... do reszty potrzebna tak jak kolega daro111 zauważył porządna diagnostyka. Równie dobrze może być uszkodzony wkład katalityczny i za mało redukuje... ale to tylko gdybanie.