Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R 2009 - AdBlue - kody

przem26 26 Mar 2013 13:05 4842 12
  • #1 26 Mar 2013 13:05
    przem26
    Poziom 7  

    Witam, proszę o pomoc w ustaleniu usterki scania 2009 błąd EMS 11181 i 4168 pojawił się komunikat o zbyt wysokiej emisji NOx z góry dziękuje.

    0 12
  • #2 26 Mar 2013 17:13
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    przem26 napisał:
    EMS 11181

    Kod informacyjny dla sterowania NOx - nie można usunąć.

    przem26 napisał:
    EMS 4168
    Emisja tlenków azotu (NOx),zmierzony poziom tlenków azotu (NOx) jest wyższy niż powinien być. Poziom emisji jest wysoki - istnieje ryzyko, że pojazd przekroczy wartości graniczne emisji NOx, jednostka sterująca wykryła, że układ SCR nie redukuje zawartości tlenków azotu tak, jak powinien.

    0
  • #3 26 Mar 2013 17:23
    przem26
    Poziom 7  

    Może wiesz gdzie szukać przyczyny ?

    0
  • #4 26 Mar 2013 17:40
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Czy tylko te są błędy ???

    0
  • #5 26 Mar 2013 18:07
    przem26
    Poziom 7  

    Tak tylko te.

    0
  • #6 26 Mar 2013 18:39
    daro111
    Poziom 31  

    Witam.
    Niech kolega spróbuje zmienić dostawcę AdBlue ,bo zdarzają się podróby,i mimo sprawnie działającego układu SCR ,stężenie NOx przekracza wartości.

    1
  • #7 26 Mar 2013 18:46
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jednostka sterująca wykryła, że układ SCR nie redukuje zawartości tlenków azotu tak, jak powinien.

    Przyczyny mogą być następujące:
    -wartości emisji tlenków azotu z silnika są zbyt wysokie
    - reduktor jest złej jakości
    -usterka w końcówce wtryskiwacza reduktora
    -reaktor katalityczny jest zablokowany
    -czujnik tlenków azotu wysyła nieprawidłową wartość
    -usterka modułu dozującego

    Sprawdź, czy zbiornik zawiera AdBlue.
    Sprawdź, czy przewody i końcówka wtryskiwacza nie są zapchane. Kryształki można wypłukać wodą.
    Upewnij się, że dozownik nie jest zapchany.

    daro111 napisał:
    Niech kolega spróbuje zmienić dostawcę AdBlue ,bo zdarzają się podróby,i mimo sprawnie działającego układu SCR ,stężenie NOx przekracza wartości.

    Kod 11181 jest kodem informacyjnym - nieznana przyczyny usterki.
    I tutaj Kolega wyżej może mieć rację.

    0
  • #8 26 Mar 2013 18:49
    przem26
    Poziom 7  

    Witam, co do AdBlue dwie Scanie jeżdżą ale awaria jest tylko w jednej, jakość chyba ok, gdyby było inaczej to problem występowałby w dwóch pojazdach.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Super, dziękuje bardzo pozdrawiam

    0
  • #9 26 Mar 2013 18:56
    kwantor
    Poziom 38  

    Trzeba rozebrać dozownik i wyczyścić strumieniem gorącej wody, Trzeba go rozebrać "doimentnie"- jest nad tłumikiem (katalizatorem) pod ryflowaną płytą alu.
    Tam się zaczynają i kończą problemy w 90%.

    0
  • #10 26 Mar 2013 18:58
    daro111
    Poziom 31  

    System SCR zgłasza że pomimo sprawności (nie zgłasza innych błędów) nie może osiągnąć poprawnej emisji NOx .I tu przyczyn może być wiele jak opisał kolega serwisantscani1.
    Zalecałbym porządną diagnostykę i kontrolę drożności układu.

    0
  • #11 26 Mar 2013 21:22
    kwantor
    Poziom 38  

    przem26 napisał:
    gdyby było inaczej to problem występowałby w dwóch pojazdach.


    Ważną rzeczą jest pamiętać, aby po wyłączeniu motoru nie włączać stacyjki w położenie zapłon przez 90 sek.
    Wtedy zostaje zatrzymana sekwencja przedmuchiwania przewodów i osadza się krystalizacja adblue w dozowniku.

    0
  • #12 26 Mar 2013 21:31
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    kwantor napisał:
    Ważną rzeczą jest pamiętać, aby po wylączeniu motoru nie włączać stacyjki w położenie zapłon przez 90 sek.
    Wtedy zostaje zatrzymana sekwencja przdmuchiwania przewodów i osadza się krystalizacja adblue w dozowniku.
    I tu Kolega bardzo słusznie napisał, jedynie co poprawię to że czas fazy wyłączenia systemu może trwać nawet do kilku minut (nie 90 sek.).

    0
  • #13 26 Mar 2013 22:38
    habi7
    Poziom 15  

    Jedynie to tak jak kolega kwantor zaproponował, wypłukać dysze i dozownik. Ewentualnie kontrola elektrozaworów kąta i dawki (jak będą rozkręcone będzie zbyt duża ilość szkodliwych NOx) i tu koniec samodzielnego naprawiania... do reszty potrzebna tak jak kolega daro111 zauważył porządna diagnostyka. Równie dobrze może być uszkodzony wkład katalityczny i za mało redukuje... ale to tylko gdybanie.

    0