Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania R 2009 - AdBlue - kody

przem26 26 Mar 2013 13:05 7215 12
  • #1
    przem26
    Level 9  
    Witam, proszę o pomoc w ustaleniu usterki scania 2009 błąd EMS 11181 i 4168 pojawił się komunikat o zbyt wysokiej emisji NOx z góry dziękuje.
  • #2
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    przem26 wrote:
    EMS 11181

    Kod informacyjny dla sterowania NOx - nie można usunąć.

    przem26 wrote:
    EMS 4168
    Emisja tlenków azotu (NOx),zmierzony poziom tlenków azotu (NOx) jest wyższy niż powinien być. Poziom emisji jest wysoki - istnieje ryzyko, że pojazd przekroczy wartości graniczne emisji NOx, jednostka sterująca wykryła, że układ SCR nie redukuje zawartości tlenków azotu tak, jak powinien.
  • #3
    przem26
    Level 9  
    Może wiesz gdzie szukać przyczyny ?
  • #4
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Czy tylko te są błędy ???
  • #5
    przem26
    Level 9  
    Tak tylko te.
  • #6
    daro111
    Level 31  
    Witam.
    Niech kolega spróbuje zmienić dostawcę AdBlue ,bo zdarzają się podróby,i mimo sprawnie działającego układu SCR ,stężenie NOx przekracza wartości.
  • #7
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jednostka sterująca wykryła, że układ SCR nie redukuje zawartości tlenków azotu tak, jak powinien.

    Przyczyny mogą być następujące:
    -wartości emisji tlenków azotu z silnika są zbyt wysokie
    - reduktor jest złej jakości
    -usterka w końcówce wtryskiwacza reduktora
    -reaktor katalityczny jest zablokowany
    -czujnik tlenków azotu wysyła nieprawidłową wartość
    -usterka modułu dozującego

    Sprawdź, czy zbiornik zawiera AdBlue.
    Sprawdź, czy przewody i końcówka wtryskiwacza nie są zapchane. Kryształki można wypłukać wodą.
    Upewnij się, że dozownik nie jest zapchany.

    daro111 wrote:
    Niech kolega spróbuje zmienić dostawcę AdBlue ,bo zdarzają się podróby,i mimo sprawnie działającego układu SCR ,stężenie NOx przekracza wartości.

    Kod 11181 jest kodem informacyjnym - nieznana przyczyny usterki.
    I tutaj Kolega wyżej może mieć rację.
  • #8
    przem26
    Level 9  
    Witam, co do AdBlue dwie Scanie jeżdżą ale awaria jest tylko w jednej, jakość chyba ok, gdyby było inaczej to problem występowałby w dwóch pojazdach.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Super, dziękuje bardzo pozdrawiam
  • #9
    kwantor
    Level 38  
    Trzeba rozebrać dozownik i wyczyścić strumieniem gorącej wody, Trzeba go rozebrać "doimentnie"- jest nad tłumikiem (katalizatorem) pod ryflowaną płytą alu.
    Tam się zaczynają i kończą problemy w 90%.
  • #10
    daro111
    Level 31  
    System SCR zgłasza że pomimo sprawności (nie zgłasza innych błędów) nie może osiągnąć poprawnej emisji NOx .I tu przyczyn może być wiele jak opisał kolega serwisantscani1.
    Zalecałbym porządną diagnostykę i kontrolę drożności układu.
  • #11
    kwantor
    Level 38  
    przem26 wrote:
    gdyby było inaczej to problem występowałby w dwóch pojazdach.


    Ważną rzeczą jest pamiętać, aby po wyłączeniu motoru nie włączać stacyjki w położenie zapłon przez 90 sek.
    Wtedy zostaje zatrzymana sekwencja przedmuchiwania przewodów i osadza się krystalizacja adblue w dozowniku.
  • #12
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kwantor wrote:
    Ważną rzeczą jest pamiętać, aby po wylączeniu motoru nie włączać stacyjki w położenie zapłon przez 90 sek.
    Wtedy zostaje zatrzymana sekwencja przdmuchiwania przewodów i osadza się krystalizacja adblue w dozowniku.
    I tu Kolega bardzo słusznie napisał, jedynie co poprawię to że czas fazy wyłączenia systemu może trwać nawet do kilku minut (nie 90 sek.).
  • #13
    habi7
    Level 15  
    Jedynie to tak jak kolega kwantor zaproponował, wypłukać dysze i dozownik. Ewentualnie kontrola elektrozaworów kąta i dawki (jak będą rozkręcone będzie zbyt duża ilość szkodliwych NOx) i tu koniec samodzielnego naprawiania... do reszty potrzebna tak jak kolega daro111 zauważył porządna diagnostyka. Równie dobrze może być uszkodzony wkład katalityczny i za mało redukuje... ale to tylko gdybanie.