Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zacinanie się internetu (TL-WR941ND) - Przerywanie pobierania/buforowania

26 Mar 2013 17:44 3180 19
  • Poziom 7  
    Witam serdecznie,

    Mój problem polega na tym, iż w czasie pobierania plików/buforowania filmów po pobraniu kilkunastu-kilkudziesięciu megabajtów pobieranie staje. Problem występuje na wszystkich przeglądarkach i komputerach w sieci. Dotychczas problem pojawiał się w kilkumiesięcznych (kwartalnych) odstępach czasu i ustępował zresetowaniu ustawień routera i założeniu sieci na nowo. Tym razem mimo, że postąpiłem jak zwykle z tym problemem, występuje on nadal. Tutaj pragnę jeszcze zaznaczyć, że pobieranie nie zacina się w przypadku gier/torrentów.

    Oczywiście wszystkie komputery są przeskanowane programami antywirusowymi (nie wykryły nic niepokojącego).

    Jeżeli chodzi o aspekty techniczne mojej sieci:

    dostawca internetu: Toya (telewizja kablowa),
    router:TP Link WR941ND,
    modem kablowy: Scientific Atlanta EPC2203.

    Z góry dziękuje, za wszystkie sugestie które mogą pomóc w rozwiązaniu zaistaniłej sytuacji.
  • Poziom 39  
    1. To może być sprawa łącza - jakie masz wyniki na speedTest.net ?
    2. Sprawdź na modemie Line Attenuation i SNR margin.
    3. Czy dzieje się to jak jeden komp jest w sieci, czy wtedy, kiedy inne urządzenia są podłączone?
  • Poziom 7  
    1. speedtest.net podaje wyniki zgodne z tym co mam wykupione nawet minimalnie zawyżony upload. Także tutaj nie doszukiwałbym się problemu. Także diagnostyka z poziomu routera nie pokazuje gubienia pakietów.
    2. Tutaj muszę poprosić o mały tutorial, jak sprawdzić line attenuation i SNR margin
    3. Problem występuje zarówno w chwili kiedy w sieci jest jeden komputer jak i kilka.
  • Pomocny post
    Moderator - Sieci, Internet
    Podłączając komputer pod sam modem kablowy przerwy też występują? Tu masz przykładową konfigurację dla TP-linka - Link.
  • Poziom 39  
    ChevalierP napisał:
    ...2. Tutaj muszę poprosić o mały tutorial, jak sprawdzić line attenuation i SNR margin...
    To powinieneś mieć na swoim routerze: status lub statistics

    Upewnij się, że wszystkie karty we wszystkich kompach są na auto-config
  • Poziom 7  
    Przy podłączeniu przez kabel czy to z routera czy bezpośrednio z modemu, problem również występuje.

    Jeżeli zaś chodzi o statystyki jedyne co się pokazuje w ustawieniach routera to:
    Packets Bytes Packets Bytes ICMP Tx UDP Tx SYN Tx
    448543 190738248 3 374 0/0 2/66 0/22
  • Poziom 39  
    voitek1 napisał:
    ChevalierP napisał:
    ...2. Tutaj muszę poprosić o mały tutorial, jak sprawdzić line attenuation i SNR margin...
    To powinieneś mieć na swoim routerze: status lub statistics...
  • Poziom 7  
    W zakładce status również nie ma takich danych.

    Jedyne co mi teraz rzuciło się w oczy, to to, że nawet przy bezczynności sieci jako takiej. Nic nie jest pobierane ani wysyłane. Skacze w statystykach liczba transmitowanych przez router pakietów (między 1-80)
  • Poziom 39  
    Jaka masz wersję tego TPlinka (v.1, v.2, v.3)?
  • Poziom 7  
    Dokładnie V3.6
  • Poziom 39  
    podłącz kompa pod modem i sprawdź czy masz to samo. Jeśli na modemie wszystko chodzi normalnie, to zajmiemy się konfiguracją routera

    Dodano po 47 [minuty]:

    Jeśli działa ok to:
    1. Prześlij screena będąc podłączonym do modemu z IPconfig/all
    2. Później pokaż przez sreena co masz tu:
    Zacinanie się internetu (TL-WR941ND) - Przerywanie pobierania/buforowania
    3. Czy masz sklonowany MAC kompa, z którym podłączasz się do modemu:
  • Poziom 7  
    Przy podłączeniu modemu kablem, problem również występuje.


    Zrzut z ustawień o który prosiłeś:

    Zacinanie się internetu (TL-WR941ND) - Przerywanie pobierania/buforowania

    MAC z komputera skolonowane.

    Napisałem też do helpdescu TP-Link w sprawie line attenuation i SNR margin, także jak tylko mi zdradzą jak to ustalić w tej wersji sprzętu zaraz Wam podeślę dane.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Więc telefon do operatora i prośba o ustabilizowanie linii, ew. o wymianę modemu.
    SNRów nie będziesz miał na TPlinku, tylko na modemie (nie napisałeś wcześniej, że używasz modemu - więc nie wiedziałem).
  • Poziom 7  
    A możesz mi w takim razie zdradzić jak zmierzyć SNRy na modemie?
  • Poziom 39  
    Na modemie powinno być w statystykach...
  • Poziom 7  
    Jedyne statystyki jakie udostępnia mi kablówka dotyczące modemu obejmują transfer przychodzący i wychodzący. Rozumiem że po resztę statystyk trzeba do nich przedzwonić?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Niestety nie da się inaczej. Musisz być wpięty bezpośrednio do linii - a zwykłym kompem to raczej nie da rady...
  • Poziom 7  
    Rozwiązaniem okazało się reinstalacja oprogramowania modemu po stronie dostawy internetu. Jeszcze raz dziękuję za wszelką pomoc.
  • Poziom 7  
    To już zamykając, jako że problem powrócił niezbędna okazała się wymiana modemu kablowego. Mam nadzieje że teraz już wszystko będzie ładnie działać.

    Pozdrawiam