Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

megane II 1.4 16V rok 03 - silnik kreci ale nie odpala

26 Mar 2013 19:50 15825 20
  • Poziom 9  
    Witam, wieczorem bez żadnych problemów podjechałem na parking ale już rano samochód nie chciał odpalić. Drzwi otwierają się normalnie, po włożeniu karty do czytnika kontrolka immo mruga po wcisnięciu START kontrolka zapala się na czerwono rozrusznik kręci a kontrolka pali się cały czas - niestety nie odpala. Ki diabeł - proszę o pomoc - może uda sie uniknąć kosztów?
  • Poziom 16  
    Prawdopodobnie uszkodziło się immo bez kosztów się nie obejdzie
  • Poziom 9  
    mogę jakoś odpalic auto, czy laweta? ewentualnie cos jeszcze sprawdzić czy to na pewno immo?
  • Poziom 38  
    Witam jak to immo to sam nie odpalisz auta
  • Poziom 9  
    zszedłem jeszcze do samochodu po poczytaniu forum,

    Dioda immo miga ok raz na sekundę, po włożeniu karty do slotu miga tak samo. Teraz wciskam i trzymam przycisk START (bez wciskania sprzęgła ani hamulca), rozblokowuje się blokada kierownicy i załącza mi zapłon - czyli szyby działają i niby wszystko jest ok. Dioda przy wcisniętym przyciku START i przy rozblokowanym zapłonie jest wygaszona. Teraz wciskam sprzęgło (lub hamulec) i wciskam START - rozrusznik kręci ale nawet nie załapie na chwilę, kiedy przestanie kręcić to zapala się na sztywno dioda od immo. W trakcie nie pokazuje żadnych błędów. Czy to normalne zachowanie? Na codzień nie zwracałem uwagi na zahowanie tej diody dlatego teraz mam problem - może poprostu pompka padła albo cos zamarzło po drodze z baku (awaria ujawniła się po przedwczorajszej mroźnej nocy). Chciałbym wykluczyc immo zanim zacznę grzebać gdzie indziej.
  • Poziom 16  
    na pewno immo za holuj niech podepną komputer i zobaczą błędy jakie się zapisały
  • Poziom 9  
    spróbuję jutro po pracy wziąć na hol

    można wywalić immo? w sumie to stary samochód, pewnie bedzie u mnie do smierci wiec nie wiem czy chce miec immo - jezeli z nim takie.
  • Poziom 16  
    Można elektronik ci to zrobi ale załóż sobie własną blokadę tak dla pewności stary nie stary ale spodobać komuś się może prawda
  • Poziom 9  
    prawda, ale doświadczenie pokazuje, że lepiej od blokady działa AC.
  • Poziom 39  
    Kod: applescript
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod


    Niestety bez zabezpieczeń AC nie zadziała.
  • Poziom 9  
    My tu gadu gadu, a samochod nadal stoi. Spróbuje znaleźć dzis kogoś z CLIPem i zobaczymy co tam siedzi. Wcześniej jeszcze odepne akumulator i pogrzebę w bezpiecznikach kolo komputera - może coś się objawi.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Oj oj panowie nie tak naprawia się samochody. stałe świecenie kontrolki oznacza brak odpowiedzi komputera wtrysku. Przyczyn tego stanu może być wiele. uszkodzony moduł UPC to ten przy akumulatorze, komputer wtrysku lub przerwa w instalacji elektrycznej i na to bym stawiał. niestety bez schematu nie naprawisz tego samochodu.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Gdy podłączysz Clipa nie będzie można wejść w diagnozę komputera wtrysku.
  • Poziom 9  
    Kontrolka zapala się na stałe w momencie kiedy przestaje kręcić i zaraz (po ok 2-3 sek) gaśnie. Podczas kręcenia się nie pali.

    Też stawiam na jakiś przewód. Wstępnie do niczego się nie dogrzebałem, bezpieczniki OK. Wrócę z pracy to zajrzę do bezpieczników kolo akumulatora.
  • Poziom 12  
    Będą dobre, czeka Cię wyjęcie akumulatora i jego podstawy a potem to już tylko oględziny wiązki powodzenia.
  • Poziom 9  
    idę walczyć - mam nadzieję, że coś znajdę.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    A na moje tam będzie wsio ok. Uwalone immo oznacza komunikat że kartę nie wykryto lub że kierownica nie jest odblokowana, a jak brak komunikacji z komputerem wtrysku wtedy choinka na desce i wentylator chłodnicy pracuje. Bez diagnozy komputerem możesz sobie szukać w ciemno.
  • Poziom 9  
    Zgadza sie, wszystko wygląda ok. Jutro umówiłem się z mechanikiem.

    Komunikatów o błędach żadnych nie mam, Wysłuchałem, że po wciśnięciu START tak na ok 2 sek załącza się pompka - tak jakby przekźnik gdzieś w bagażniku załączył się i puścił. Może jakiś czujnik padł... a maluchu było wszystko proste:-)
  • Poziom 12  
    Przemo9826 Po przeczytaniu artykułu pt"Jak stracić pieniądze w warsztacie" zaczynam rozumieć Twoje wypowiedzi na tych forach. „Foorumowicze” niech czytają kupują części i zlecają wymiany niepoczebnych sprawnych części my mechanicy w końcu z tego żyjemy a i odchodzi nam długotrwała diagnostyka nigdy nie doceniona przez klientów. Tak że panie lisiorek79 dostałeś w tum poście wiele wskazuwek ale prosze zachowaj je do siebie, a naprawę zleć fachowcowi pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Kolega miał podobne objawy w swoim oplu i winny był czujnik położenia wału więc poczytałem i zanim pojechałem do umówionego mechanika znalazłem i wyjąłem czujnik położenia wału - nie reaguje na nic...

    jutro będe miał nowy czujnik i mam nadzieje po kłopocie.

    (cena z wymianą w warsztacie ok 300pln - cena używki na allegro - 50pln)
    Wybaczcie Panowie Mechanicy, ale 130 za czujnik + 170 za robote (bo i tak, mimo że wg mnie czujnik nie działa to musi się połączyć komputerem) to jakaś kpina.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    No to działaj, usterkę znalazłeś więc temat uważam za zamknięty.