Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Delay na PT2399 - Pierwszy układ - Zasada działania

soulhudson 26 Mar 2013 23:55 2022 0
    soulhudson
    Poziom 12  
    Witam!

Na elektronice nie znam się wcale. Jestem w II liceum, styczność z tym materiałem miałem uczestnicząc w projekcie z Arduino, ale ile można z projektów wynieść wszyscy wiemy...
    Wymarzył mi się efekt do gitary, ale nie za drogi, więc DIY. Od tygodnia czytam o tym w necie i stanęło na delay na układzie PT2399 - ponoć dostępny i łatwy do zrozumienia. Źródeł jest wiele po angielsku, a brak fachowego słownictwa, często kluczowego, stąd moje pytania.

Proszę o sprawdzenie czy mój opis schematu jest poprawny - jak mówiłem wszystko wyczytałem w internecie. Wszystkie wątpliwości zawarłem w pytaniach:

1. Do czego służy pin 2? W układach Little Angel Chorus w jego doprowadzeniu regulowana jest prędkość i głębia.
    2. Czy można połączyć ze sobą masy analogową i cyfrową?
    3. Czy sygnał wychodzący z gitary potrzebuje wzmocnienia (przedwzmacniacza), czy służą do tego wzmacniacze w filtrach LPF?
    4. Czym jest / do czego służy wzmacniacz operacyjny między pinami 9 i 10? Czy jako układ całkujący w efekcie echa odpowiada za wyciszanie kolejnych powtórzeń? (To moja teoria)

Efekt echa z dokumentacji:

Według mnie efekt działa tak:
    1. Czysty dźwięk od wejścia wpływa do pinu 16. Tam w LPF jest filtrowany i wzmacniany, skąd trafia do komparatora i dalej jest cyfrowa obróbka. Z LPF wypływa przefiltrowany i wzmocniony pinem 15 i jako czysty sygnał wychodzi do wyjścia,
    2. Po obróbce, w OP1 wraca na sygnał analogowy.
    3. Z pinu 12 wypływa opóźniony sygnał, który trafia do LPF2 pinem 13. Nie rozumiem co wpływa do pinu 11 i po co...