Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Eclipse, tworzenie tablic

pizmak0101 27 Mar 2013 11:53 1254 3
  • #1 27 Mar 2013 11:53
    pizmak0101
    Poziom 2  

Witam
    Mam problem, jak w programie Eclipse w utworzonej tablicy zrobic sume wczesniej wygenerowanych liczb?
    Jestem totalnym laikiem w tym temacie,a musze to ogarnac.

0 3
  • #2 27 Mar 2013 15:10
    Defice
    Poziom 25  

Kod w Javie? Pokaż co masz to Ci się powie co jest nie tak

0
  • #3 28 Mar 2013 17:52
    pizmak0101
    Poziom 2  

Kod: java
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Z gory dzieki za pomoc:) ale mam jeszcze jedno pytanie mam takie zadanie :

Napisz program, który generuje
    trajektorię cząstki błądzącej losowo po płaszczyźnie. W każdym
    kroku cząstka z takim samym prawdopodobieństwem może przemieścić się albo wzdłuż osi X albo
    wzdłuż osi Y. Bez względu na kierunek ruchu, cząstka może zmienić swoje położenie o +1
    lub-1.Cząstka rozpoczyna swój ruch
    w początku układu współrzędnych. Wykonaj 5000 iteracji i zapisz
    kolejne współrzędne cząstki do pliku tekstowego. Wykonaj wykres trajektorii w arkuszu
    kalkulacyjnym

Kompletnie nie wiem jak sie za to zabrac....jakies wskazowki ktos moze by dał ?:):D

0
  • #4 10 Kwi 2013 18:38
    gitara61
    Poziom 10  

Co do tego kodu to nie bardzo kumam o co ci tam chodzi i na czym polega problem.
    Z tym drugim zadaniem to jest banalna sprawa, jeżeli dobrze zrozumiałem treść zadania. Z tego co zrozumiałem to w każdej iteracji cząstka przesuwa się o 1 w jednym z czterech kierunków. Zatem tak jak opisałem w kodzie poniżej mamy 4 możliwe stany i za każdym razem losujemy jeden z nich.
    Wyniki najlepiej zapisać do pliku csv, czyli każda kolumna jest oddzielona średnikiem. W pierwszej kolumnie znajdują się wartości x, a w drugiej y. Wczytanie do excel i zrobienie wykresu jest już chyba banalne. Poniżej kod gotowego programu.