Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Altea 1.9tdi 2005r - zbyt duży pobór prądu

27 Mar 2013 13:49 5043 7
  • Poziom 16  
    Witam serdecznie ! Mam problem z w/w autem. Auto w czasie spoczynku pobiera prąd 0.94A auto mierzone przy akumulatorze zarówno zamknięte jak i otwarte - nie robi różnicy. Cały osprzęt w aucie normalnie działa - nie ma problemu z modułem komfortu (przynajmniej jesli mowa o działaniu, nie ma tez zadnych komunikatów/ zapalonych lampek informacyjnych czy czegoś w tym rodzaju.
    Przy pomiarach nie znalazłem jednego większego poboru, a kilka mniejszych - i tak amperomierz wpinany w miejsce bezpieczników pokazały:

    skrzynka bezpieczników w komorze silnika
    F24 0.08A Gniazdo wtykowe diagnostyczne ???
    F19 pobór 0.05A odpowiedzialny za radio/nawigacje
    F17 0.03A Sterownik tablicy przyrządów kombi ???
    F16 0.08A Sterownik kolumny kierownicy

    Skrzynka bezpieczników w kabinie
    f53 0.09A system komfortu
    f49 0.05A ECU (sterownik), drzwi strona kierowcy, Sterownik, drzwi po stronie pasażera
    f46 0.140A Sterownik tablicy przyrządów kombi
    f24 0.06A Przełącznik świateł, Regulator ogrzewania, Gniazdo wtykowe diagnostyczne, Klimatyzacja
    f20 0.03A Czujnik parkingowy

    Proszę o jakiekolwiek wskazówki gdzie/ co można pomierzyć, Jesli ktoś posiada taką wiedzę proszę o podanie ile powinno normalnie takie auto prądu zjadać ;/ z góry dziękuję. poniżej zamieszczam link do opisu bezpieczników
    http://seat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=179243
    Pozdrawiam
    Wojtek
  • Warunkowo odblokowany
    Witaj!
    Poducenci dopuszczają pobory prądu w granicy 0,05-0,08A
    Musisz podłączyć amperomirz zamknąć auto i odczekać 30min. aż elektronika się uśpi. To bardzo dużo przez dobe ucieka ci 20A
  • Poziom 15  
    Sprawdź pobór przy odłączonym alternatorze albo kable przy rozruszniku czy nie zaśniedziałe złącze. Trzeba też odczekać po zamknięciu auta tak jak napisał djcichy878, tylko nie wiem, czy się uśpi, jak zamek od maski będzie otwarty, możesz go zamknąć na czas pomiaru ręcznie bez zamykania maski.
  • Poziom 16  
    Po upływie ok 30 min pobór spadł z 0.93A na 0.77A - wypinanie poszczególnych wczesniej juz opisanych bezpieczników w przedziale silnikowym spowodował spadek do 0.44A po wpięciu oczywiście powróciło na 0.93A
  • Warunkowo odblokowany
    Musisz jeszcze sprawdzić obwody niezabezpieczone bezpiecznikiem czyli rozrusznik(może bije na mase) i alternator(regulatory też potrafią kraść)
    Poza tym auto jest na CANie gdy było coś dokładane do auta albo siedzi jakiś błąd(np. niedziałający prawidłowo komfort)to CAN ciągle to widzi i się nie usypia. Może sprawdż VAGiem czy coś pokaże. Ostatnio w Fabii 1.4MPI 2001r. miałem przypadek gdy auto zżerało 0.38A po odpieciu wszystkiego(dosłownie) okazało się że winna była zgnita wiązka w lewej podłużnicy. Może też spróbuj prześwietlic seacika
  • Poziom 16  
    Witam ! dziękuję bardzo za zainteresowanie - dodam, że auto jest znajomego umówiłem go na jutro na wpięcie pod komputer - powiedział, że jakiś czas temu w aucie uszkodzony był zamek od strony pasażera - został wymieniony w całości - natomiast problem występował jeszcze wcześniej ale nie w takiej skali ... jutro dam odpowiedź co wyszło na vag-u Jeśli uda mi się znaleźć dokładny schemat postaram się go przestudiować. Pozdrawiam Wojtek
  • Warunkowo odblokowany
    I wiesz kolego co było?
  • Poziom 12  
    Witam
    Odświeżę temat. Auto takie same i problem identyczny
    Czy kolega rozwiązał problem ?
    Rozłączyłem prawie wszystko.Pełnego zwarcia raczej nie ma
    Po odłączeniu wtyczki z canem od komfortu auto usypia. Podłączam wtyczkę
    i jest dobrze do ponownego otwarcia auta.
    Dodatkowo powiem że po podłączeniu prostownika wszystko jest dobrze,czyli
    auto normalnie usypia przy wyższym napięciu zasilania .