Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic 1.5 90km D15Z3 - Szarpanie podczas jazdy

27 Mar 2013 15:09 15144 34
  • Poziom 12  
    Witam. Mój problem polega na tym że podczas jazdy szarpie przy stałej prędkości. Gdy dodam gazu szarpanie ustępuje ale zaraz powraca kiedy jadę ze stałą prędkością. Wymieniłem świece, przewody, kopułkę wyczyściłem od aparatu, przeczyściłem przepustnice. Nie wiem od czego tak szarpie może ktoś by pomógł lub miał ktoś taki problem.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 11  
    Witam.
    Mogłbys sprawdzic takze cisnienie sprezania bo takze to moze byc przyczyna szarpania.
  • Poziom 12  
    Każdy cylinder ma po 12
  • Poziom 43  
    Szarpania na stałym obciążeniu to z reguły przebicie na zapłonie.Została ci kopułka i palec.Ew. cewka w aparacie
  • Poziom 12  
    Aparat od d15z6 będzie pasował ?

    Dodano po 6 [minuty]:

    lub od d14 ?
  • Poziom 32  
    Zacznij od wymiany palca i kopułki na nowe, tak jak doradził Ci andrzej20001. Aparat na razie zostaw w spokoju.
  • Poziom 12  
    OK zamówione. Kopułka i palec firmy FACET. Jutro dam znać czy problem usunięty :)

    Dodano po 50 [sekundy]:

    Zna ktoś tą firmę ?

    Dodano po 17 [minuty]:

    Mam jeszcze jeden problem. Mechanik doradził żebym wyczyścił przepustnice, więc sie tym zająłem. Przepustnica cała zasyfiona więc wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną uszczelkę też wyczyściłem. Po założeniu obroty wzrosły na 1100 a gdy w trakcie jazdy zmienię na luz to obroty wzrastają na 1500 po czym się obniża na 1000 i tak z kilka razy. Przed czyszczeniem przepustnicy obroty mieściły się w 900. Po wyczyszczeniu H jest zrywniejsza i szybsze ma przyspieszenie. Tylko denerwują mnie to że obroty wariują. Lewe powietrze ? Uszczelka do wymiany ? Krokowy ? Nie wiem jaka może być przyczyna może wiecie co mojej H jest ? Z góry dzięki za odp.
  • Poziom 18  
    Czyszcząc przepustnice zwiększyłeś na niej prześwit, tym samym silnik dostaje więcej powietrza i jego obroty rosną. Możesz zrobić adaptacje, albo zostawić tak jak jest. Po pewnym czasie sterownik nauczy się nowych wartości i obroty wrócą do właściwych.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 12  
    Mam jeszcze jedno pytanie.. koło pasowe przy obrotach 900 - 800 lata mi na prawo lewo (jedni mówią ze hondy tak maja na niskich obrotach)mechanik powiedział ze wał korbowy ma luzy ale już zrobiłem przy tym ze 30 tyś i nic sie nie dzieje strasznego a jeżdżę dosyć energicznie. Wiecie może jaka jest przyczyna tego ? Powiedział żebym zalał minerała więc zalałem. przejechałem na mineralnym przeszło ponad 20 tys ( oczywiscie wymieniałem co 10 tys olej) ale teraz chciałbym przejść na półsyntetyk. Co się może stać kiedy zmienie olej na wyższa klasę ?
  • Poziom 32  
    invector napisał:
    Możesz zrobić adaptacje
    (przepustnicy)W Hondzie z zeszłego wieku?
    radziorki napisał:
    mechanik powiedział ze wał korbowy ma luzy ale już zrobiłem przy tym ze 30 tyś i nic sie nie dzieje strasznego
    Nie mam pytań.
  • Poziom 18  
    żałosna udręka napisał:
    invector napisał:
    Możesz zrobić adaptacje
    (przepustnicy)W Hondzie z zeszłego wieku?


    Auto adaptacje... Na forum hondy opisane jest jak to się robi.
  • Poziom 12  
    Szukałem i nie mogę znaleźć tej auto adaptacji
  • Poziom 32  
    Nawet jak znajdziesz to nie czytaj. Sprawdź czy coś nie wygiąłeś w przepustnicy, czy zamyka się do samego końca. Napięcie na potencjometrze ma być 0,5V przy zamkniętej. Jak to wszystko będzie w porządku to zrobiłeś gdzieś niezłą dziurę w dolocie.
  • Poziom 12  
    a co powiesz mi o latającym kole pasowym przy niskich obrotach (na postoju) Kiedys jechałem to koło pasowe mi sie prawie urwało... latało na prawo lewo. Kupiłem używane koło pasowe mechanik założył i przy niskich obrotach lata ale nie tak bardzo... Mechanik mówił ze wał ma luzy i trzeba dystanse włożyć ..?
  • Poziom 32  
    Koło zapewne z tłumikiem drgań i stąd problem. Weryfikację bicia poosiowego można zrobić na płycie traserskiej przy pomocy czujnika zegarowego. Honda Civic 1.5 90km D15Z3 - Szarpanie podczas jazdy Normalny mechanik poradzi sobie jednak przy pomocy suwmiarki i paru części, co walają się po warsztacie. Być może poprzednie koło uszkodziło powierzchnię wału, ale nie spowodowało powstania luzu na wale. Twój mechanik nie potrafi się wysłowić, więc nie licz że postawi poprawną diagnozę.
  • Poziom 12  
    Palec i kopułka wymienione wieczorem dam znać czy pomogło. Co się może stać z moim kołem pasowym ?
  • Poziom 32  
    radziorki napisał:
    Co się może stać z moim kołem pasowym ?
    Co najwyżej trafi je szlak. Problem w tym co rozwali dookoła. Powyższe dewagacje należy uznać za wyłącznie hipotetyczne, gdyż nikt poza Tobą nie widział tego koła. Minimalne bicie w okolicach 1mm jest do zaakceptowania.
  • Poziom 12  
    moze z ok 5mm ma bicia. Wymiana kopułki i palca nic nie pomogło. Tylko że świece wymieniałem 15 tys km. Możliwe że się już zużyły ? Mecho ewidentnie wyklucza świece...
  • Poziom 38  
    andrzej20001 napisał:
    Szarpania na stałym obciążeniu to z reguły przebicie na zapłonie.Została ci kopułka i palec.Ew. cewka w aparacie

    Ciekawe, czego to się człowiek nie dowie na forum. Chyba, że under special conditions. Wstępnie przebicia w WN sprawdzasz wciskając gaz do dechy na V biegu przy 1300 - 1500 obr. Jak nie szarpie i przerywa, to WN powinno być ok. Poczytaj trochę fora hondziarzy jest tam trochę podobnych przypadków, często pomaga odpięcie sondy, ale to ani naprawa, ani diagnoza.
  • Poziom 12  
    po odpięciu czujnika od przepustnicy (czyjnik TPS) przerywanie ustąpiło jak ręką odjął.. Czyli czujnik do wymiany ? czy przepustnica ?
  • Poziom 32  
    W momencie braku sygnału z jednego z czujników, sterownik podstawia parametry domyślne. W tym przypadku masz pewność, że przerywanie jest spowodowane złym składem mieszanki. Takie wirtualne diagnozowanie jak widać, nie sprawdza się w 100%. Nie sądzę, żeby uszkodził się potencjometr dając taki objaw.(Chyba że jest źle ustawiony. Przepustnica zamknięta 0,5V full otwarta 4,5V) Raczej szukałbym przyczyny w MAP lub sondzie. MAP najlepiej pożycz na próbę. Z sondą gorzej, bo może resztką sił działać, ale źle. Ja podłączam analizator (ewentualnie emulator sondy) i wszystko widać, a wirtualnie to chybił trafił.
  • Poziom 12  
    od 1.4 będzie pasował ?
  • Poziom 32  
    Na schemacie z tego samego rocznika wygląda na to samo. W kolejnej próbie odłącz też sondę jak ladamaniac poradził.
  • Poziom 12  
    zmieniłem czujnik od 1.4 i to samo.. Sonde potem sprawdze. Jak odpięcie sondy nic nie pomoże to wymienić aparat zapłonowy ?
  • Poziom 32  
    Aparat nie ma nic do rzeczy. TPS regulowany, więc może trzeba go ustawić. Napięcia podałem. A może rzeczywiście szlak go trafił i ladamaniac miał rację? Wymigaj błędy dla formalności. Podaj odczyty z sondy.
  • Poziom 12  
    Jak ustawić TPS ?
  • Poziom 32  
    0,5V przeustnica zamknięta. Sprawdź voltomierzem liniowość wskazań.
  • Poziom 12  
    Napięcie sprawdze dopiero we wtorek kiedy bede miał dostęp do miernika. Czyli przerywanie nie jest powodowane przez aparat ? Napisze póżniej jakie odczucia po odpięciu sondy
  • Poziom 12  
    Witam ponownie. Przepustnice wyjąłem jeszcze raz przeczyściłem dokładnie i wyregulowałem TPS (na oko). Przejechałem ok 1000km i obroty wróciły do normalności czyli 750-800. Szarpanie jest mniejsze choć przerywa i denerwuje.