Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN Tga D20 2004 r. - Błąd FFR 03306-06 Nie działa niska skrzynia

zbigniew125 27 Mar 2013 16:26 6087 7
  • #1 27 Mar 2013 16:26
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Witam Mam problem ze skrzynią biegów w Manie ,brak niskiej skrzyni [ po uruchomieniu silnika daje się przełączyć ,po czym samoczynnie przełącza się na wysoką ] wyszedł błąd FFR 03306-06 . I moje pytanie czy mógłby mi ktoś naświetlić gdzie szukać przyczyny awarii , czy to przełącznik , wiązka czy też na skrzyni [sterowanie lub elektrozawór] Proszę o pomoc i z góry dziękuje . Pozdrawiam

    0 7
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 27 Mar 2013 17:36
    daro111
    Poziom 31  

    Witam.
    Czy w momencie wystąpienia usterki ,podczas próby przełączania niska/wysoka miga kreseczka na wyświetlaczu ?

    2
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 27 Mar 2013 20:24
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Miga , a jak miga to przełączę , ale to jest tylko chwilowo w momencie po uruchomieniu silnika i to nie zawsze , później na desce nie ma żadnych znaków i jest tylko wysoka skrzynia . Dodam że około ostatniego tygodnia kilka razy to się zdarzyło , ale powracało do normy .

    0
  • #4 27 Mar 2013 20:27
    daro111
    Poziom 31  

    To sprawdź okablowanie do lewarka i sam lewarek (przełącznik).Najczęściej pada właśnie przełącznik.

    1
  • #5 28 Mar 2013 21:37
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Witam Przełącznik i wiązka w kabinie sprawdzona ,jest OK . Dzisiaj na desce przy uruchomieniu auta [ klawisz ustawiony na dolną grupę ] wyświetla się belka od dolnej grupy , a skrzynia ma tylko górną grupę ,po przełączeniu na przełączniku , w skrzyni bez zmian a na tablicy mrugająca belka w dół . Wymontowałem mechatronik zaworu dolna górna skrzynia , ale nic nie znalazłem w elektrozaworach [ choć szczerze to bardziej jestem mechanikiem niż elektromechanikiem] nie wiem jakie połączenie powinno być pomiędzy elektrozaworami a pinami kostki .O ile nikt nie podpowie gdzie szukać pozostanie zakupić najpierw sterownik FFR[ oczywiście metodą prób i błędów ] , jak to nie pomoże to wtedy pozostanie kupić mechatronik .[ Błędy były kasowane bez rezultatu ] Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #6 29 Mar 2013 07:27
    daro111
    Poziom 31  

    zbigniew125 napisał:
    w skrzyni bez zmian a na tablicy mrugająca belka w dół

    W takim układzie do sprawdzenia ciągłość przewodów od zaworu do kabiny.Podejrzewam że posypała się wiązka (najczęściej uszkodzeniom ulega odcinek od kabiny-lewa strona, do ramy).Jak znajdę trochę czasu , to podam które nr.przewodów musisz sprawdzić ,ale możesz je odczytać przy elektrozaworze .


    Przewód różowy nr.60370 (+) dolna ,złącze 1553 pin 11 (2 rząd 3 wtyczka żółta lewa strona kabiny)
    Przewód różowy nr.60371 (+) górna ,złącze j.w pin 12.
    Powodzenia.

    1
  • #7 29 Mar 2013 20:35
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Witam Tak jak podajesz [ po dzisiejszej walce znalazłem, szkoda że teraz odczytałem Twoja poradę , oszczędziło by to mi czasu ] przewód pomiędzy skrzynią a komputerem o nr.60370 był przetarty od drgań w tej żebrowanej bezsensownie osłonie , jest to zmora chyba wszystkich aut , tak jak by nie można było umieścić wiązki w osłonie gładkiej .

    Mam jeszcze jeden problem , na który wcześniej nie zwracałem uwagi ponieważ wszystko działało a mianowicie po przełączeniu na wysoką grupę ucieka powietrze z pod mechatronika , po rozebraniu i przełożeniu cewek [ zamianie miejscami ] zaczęło uciekać z niskiej grupy , tak że uszkodzona jest cewka która nie utrzymuje ciśnienia [ uszkodzenie zaworków ] . Niestety zakup drugiego mechatronika to koszt nowego około 2700 zł , używka 1200 zł . I tu moje pytanie może ktoś wie gdzie można samą cewkę [ może być nowa lub używana] dokupić .
    Dzięki za pomoc Pozdrawiam

    0
  • #8 29 Mar 2013 20:44
    daro111
    Poziom 31  

    zbigniew125 napisał:
    przetarty od drgań w tej żebrowanej bezsensownie osłonie , jest to zmora chyba wszystkich aut , tak jak by nie można było umieścić wiązki w osłonie gładkiej .

    Tak jak piszesz ,to przypadłość wielu marek.Luźno ułożone przewody w peszlu ,podczas drgań przesuwają się powodując przecieranie izolacji aż do gołego przewodu.Co dalej ? Wiadomo...
    zbigniew125 napisał:
    szkoda że teraz odczytałem Twoja poradę

    Jeżeli zadaje się pytanie , to odpowiedzi należy się spodziewać . :D

    0
  Szukaj w 5mln produktów