Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Jetta 1,2 TSI - Rezonans na niskich obrotach (skrzynia biegów?)

27 Mar 2013 20:42 2931 13
  • Poziom 8  
    Witam,

mam problem w Jetta VI 1,2 TSI. Przy przebiegu ok. 3 000 km, pojawił się swoisty rezonans/brzęczenie występujący w przedziale obrotów 1,0-1,4 tys. obr./min. Występuje on tylko przy przyspieszaniu, na luzie nie, przy zwalnianiu podczas hamowania silnikiem też nie. Silnik musi być po obciążeniem, szczególnie wyraźne jest podczas ruszania pod górkę. W zasadzie słychać to na wszystkich biegach oprócz wstecznego, chociaż im niższy bieg, to jest ono wyraźniejsze. Brzęczenie jest metaliczne i wydaje się, że wydający je element jest dosyć masywny. Nie znam się na samochodach, ale jakoś mi się nasuwa skojarzenie ze skrzynią biegów. Miał ktoś podobny problem, ew. jakieś sugestie?

pozdrawiam,
    Łukasz
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    To chyba normalka w tych typach, miałem w ubiegłym tygodniu jette z tym silnikiem, robiłem ABS-y i na jeździe próbnej po naprawie zauważyłem coś podobnego. (Pomyślałem: ale taczka) Niemcy nie powinni robić samochodów.

Klient jednak nie zgłaszał usterki - musiał się przyzwyczaić. Swoją drogą myślę, że to faktycznie coś przy skrzyni, ew. poduszki mocujące silnik), nie wiem bo nie interesowałem się tym.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Czemu jeżeli 3000 to przewody?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    A sorry, późna godzina, zobaczyłem gdzieś wyimaginowany przecinek. ;) Dzieki.

Dodano po 1 [godziny] 5 [minuty]: