Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Jetta 1,2 TSI - Rezonans na niskich obrotach (skrzynia biegów?)

27 Mar 2013 20:42 2931 13
  • Poziom 8  
    Witam,

    mam problem w Jetta VI 1,2 TSI. Przy przebiegu ok. 3 000 km, pojawił się swoisty rezonans/brzęczenie występujący w przedziale obrotów 1,0-1,4 tys. obr./min. Występuje on tylko przy przyspieszaniu, na luzie nie, przy zwalnianiu podczas hamowania silnikiem też nie. Silnik musi być po obciążeniem, szczególnie wyraźne jest podczas ruszania pod górkę. W zasadzie słychać to na wszystkich biegach oprócz wstecznego, chociaż im niższy bieg, to jest ono wyraźniejsze. Brzęczenie jest metaliczne i wydaje się, że wydający je element jest dosyć masywny. Nie znam się na samochodach, ale jakoś mi się nasuwa skojarzenie ze skrzynią biegów. Miał ktoś podobny problem, ew. jakieś sugestie?

    pozdrawiam,
    Łukasz
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    To chyba normalka w tych typach, miałem w ubiegłym tygodniu jette z tym silnikiem, robiłem ABS-y i na jeździe próbnej po naprawie zauważyłem coś podobnego. (Pomyślałem: ale taczka) Niemcy nie powinni robić samochodów.

    Klient jednak nie zgłaszał usterki - musiał się przyzwyczaić. Swoją drogą myślę, że to faktycznie coś przy skrzyni, ew. poduszki mocujące silnik), nie wiem bo nie interesowałem się tym.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Czemu jeżeli 3000 to przewody?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    A sorry, późna godzina, zobaczyłem gdzieś wyimaginowany przecinek. ;) Dzieki.

    Dodano po 1 [godziny] 5 [minuty]:

    Ale widzisz, to nie jest takie proste, dlatego pytam na forum. Oczywiście byłem w ASO. Koleś twierdził, że to zawór turbosprężarki wydaje taki dźwięk. Nie znam się na samochodach, ale wydaje mi się to zupełnie z kosmosu. I jeszcze jakaś historyjka o konsultowaniu się z producentem. Chciałbym zobaczyć jak to wyglądało. Lepiej by było jakby skonsultował się z Googlem. ;) Spróbuję jeszcze w innym ASO i tym razem już im powiem, gdzie powinni szukać. :)
  • Poziom 26  
    Kolego w ASO jest akcja na podkładkę pod turbinę i podniesienie obrotów, druga to pierścienie na przewody paliwowe lub zmiana filtra na filtr o wyższym ciśnieniu jeśli takiego nie masz założonego.
  • Poziom 8  
    Hmmm..., nie do końca rozumiem. Czy to wszystko mogą być wg. Ciebie przyczyny opisanej przeze mnie przypadłości?

    Czy to podniesienie obrotów i zmiana filtra dotyczy każdego samochodu? Co mają na celu te modyfikacje?

    Rozumiem, że te pierścienie na przewody paliwowe, to Twoja sugestia na możliwą eliminację rezeonansu który występuje?
  • Poziom 27  
    pojedż do aso , spytaj czy nie masz akcji, powiedz jaki masz problem, w aso też są fachowcy
  • Poziom 8  
    No właśnie po mojej ostatniej wizycie, mam duże wątpliwości czy tam są. ;)
  • Poziom 23  
    Ja bym stawiał na wydech. Może masz go podgiętego(w Polsce o to nietrudno) i przy obciążeniu dotyka do osłony termicznej.
  • Poziom 8  
    Ale jeżeli to wydech, to dźwięk dochodziłby chyba z tyłu? Z drugiej strony, samochód ma dopiero jakieś 7 tys. przebiegu. Nie zaliczyłem też jakiejś spektakularnej dziury czy krawężnika...
  • Poziom 23  
    loukk napisał:
    Ale jeżeli to wydech, to dźwięk dochodziłby chyba z tyłu? Z drugiej strony, samochód ma dopiero jakieś 7 tys. przebiegu. Nie zaliczyłem też jakiejś spektakularnej dziury czy krawężnika...
    Wydech nie znajduje się tylko z tyłu, a leci od silnika do tyłu
  • Poziom 8  
    Problem rozwiązany. To były przewody paliwowe. Za drugim podejściem w innym ASO. Dzięki za pomoc.