Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota RAV 4 - 2.0 D4D Ustawienie rozrząd

27 Mar 2013 21:32 18942 5
  • Poziom 7  
    Witam
    Panowie mam kilka pytań dotyczących rozrządu. Jest to Ravka z 2003 z silnikiem 2.0 D4d.
    Wyczytałem na różnych forach, że należy ustawiać pompę wtryskową na znak który znajduje się na obudowie, ale na pytanie po co słyszę tylko bo tak... Jest to system CR i nie mam tam czujnika czytającego z pompy wtryskowej więc moim zdaniem jej ustawienie nie ma znaczenia a skoro ma to proszę napisać dlaczego.
    Moje drugie pytanie dotyczy napinania paska. Wiadomo jest tam napinacz hydrauliczny a rolka dokręcana jest jedną śrubą. I teraz zastanawiam się czy ten napinacz cały czas napina tą rolkę która ma być ruchoma (tak właśnie miałem w ravce) że po wyjęciu napinacza rolką można swobodnie ruszać. Czy powinna się po napięciu dokręcić tak żeby rolka nie była ruchoma? Proszę o wyrozumiałość, wiem że pytania są proste ale lepiej zapytać niż coś źle zrobić. Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Co do znaku na pompie to nigdy w to nie wnikałem ale zawsze ustawiałem jak trzeba. Korpus rolki dokręcasz odpowiednim momentem i ma się swobodnie obracać na trzpieniu tak aby napinacz mógł ją swobodnie napiąć.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    A co Ci szkodzi ustawić ten znak? Dobrze kombinujesz, ale jest więc niech sobie będzie.

    Co do napinacza, tak cały czas napina tą rolkę, i tam nic się dokręca, rolka jest na "ramieniu".

    Po napięciu nie ruszysz jej rękoma bo z jednej strony napina pasek z drugiej napinacz.
  • Poziom 7  
    Dzięki bardzo za szybkie odpowiedzi. Właśnie nic nie szkodzi i jak dzisiaj robiłem to ustawiłem na znak. Tylko jak czytałem na forach to pisali, ze bezwzględnie musi być ustawiony na znak bo inaczej nie będzie dobrze sinik chodzi, ale dlaczego to nikt nie potrafił odpowiedzieć. Co do napinacza tak właśnie było, jak odkręciłem napinacz hydrauliczny to rolka się cofneła i mogłem swobodnie zdemontować pasek bez ruszania śruby od ramienia rolki. Musiałem ją odkręcić dopiero do demontażu rolki z ramieniem i tu maiłem problem bo po założeniu nowej rolki z ramieniem i dokręceniu, ramienia nie dało się ruszyć i tym samym napinacz nie mógł by działać bo ramie było by nieruchome. Musiałem delikatnie podpiłować ramie wtedy swobodnie się ruszało czy ktoś miał już taki problem. Czy może ja coś źle robiłem, ale nie zauważyłem żeby między ramieniem a ścianą głowicy była jakaś podkładka dystansowa.
  • Poziom 11  
    Jeżeli chodzi o napinacz,to musi być zamontowana podkładka między napinaczem a silnikiem.Może wypadła przy demontażu.Przykręcony napinacz powinien się swobodnie poruszać.Jeżeli chodzi o pompę CR to ta wersja posiada dwa zawory SCV które pracują na przemian (są przesunięte w fazie o 180 stopni).Pompa posiada dwa tłoki które wytwarzają ciśnienie które chyba jest pulsacyjne.Chodzi o to żeby zsynchronizować pompę z układem CR w momencie kiedy ma najlepszą wydajność.Dlatego ustawia się ją tak żeby ten moment wystąpił gdy potrzebny jest wtrysk na danym cylindrze.Zawory SCV sterują ciśnieniem paliwa wytwarzanym przez pompę ( choć nie tylko one).W pompach nowszej generacji z jednym zaworem SCV nie jest wymagane ustawienie jej do rozrządu.Ponieważ ja to tak widzę,choć może jest inaczej to czekam na opinie innych.
  • Poziom 7  
    Dziękuję za odpowiedź. Tak właśnie myślałem, że była tam podkładka tylko gdzieś musiała wypaść w trakcie demontażu. Co do pompy może masz i rację a może po prostu jest jak w 1.6 hdi tam mamy miejsce na blokadę pompy a nie ma potrzeby ustawiać jej.