Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

e46 318i - Zapowietrzający się układ chłodzenia.

28 Mar 2013 17:53 13539 7
  • Poziom 15  
    Witam, jakieś dwa miesiące temu miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą , oraz planowanie + test szczelności , zawory.
    Dzisiaj podczas stania na światłach usłyszałem delikatne pykanie co 3s , od razu wiedziałem że to jest z układu chłodzenia (bąbel powietrzny).Po przyjechaniu do domu zacząłem odpowietrzać , układ był zapowietrzony.
    Czemu mógł się zapowietrzyć?
    A jeszcze jedna sprawa gdy odkręce korek tam jest taka mała dziurka przez która sie przelewa płyn , u mnie zaczyna przelewać po wyżej 2tyś rpm.
    A nie ma czasem na wolnych obrotach też przelewać?
  • Poziom 12  
    Wita
    Tak płyn powinien się przelewać na wolnych obrotach
    Widocznie masz jeszcze zapowietrzony układ
    nawet przez bardzo małą nieszczelność nie da sie tego układu odpowietrzyć
    specjalnie przez bmw kupiłem przyrząd do napełniania układów
    który najpierw wysysa całe powietrze z układu i widać na zegarze czy szczelny układ czeka się trochę i jak wskazówka się nie ruszy to znaczy że szczelny układ i można odkręcić zawór i wpuścić płyn jak nawet bardzo powoli wskazówka będzie opadać to trzeba sprawdzić na ciśnienie gdzie nieszczelność
    Inaczej może ci się nawet uda odpowietrzyć ale nie na długo a uszczelke szybko można załatwić
  • Poziom 39  
    osmaster81 napisał:
    najpierw wysysa całe powietrze z układu i widać na zegarze czy szczelny układ czeka się trochę i jak wskazówka się nie ruszy to znaczy że szczelny układ

    Pierwsza uwaga - całego powietrza na pewno nie wyssie, a druga - wytwarzane podciśnienie ma tendencję do doszczelniania układu. Ja szukając nieszczelności wytwarzałem specjalnie ciśnienie i wskaźnikiem było to czy ciśnienie spada, ale również było od razu widać gdzie cieknie.
  • Poziom 15  
    Płynu mi nie ubywa ani nic, mam minimalne pocenie się na łączeniu plastiku z chłodnicą w górnej części , za zbiorniczkiem wyrównawczym. Ale tam naprawdę są może dwie krople płynu. Jak najlepiej odpowietrzyć ten silnik?
    A druga sprawa , np uszkodzony separator olejowy (ODMA) Mogło by zapowietrzać układ? Bo tam pod nim są podpięte małe węże ukł chłodzenia
  • Poziom 15  
    Możliwe ze mechanik zrobił coś źle jak robił uszczelkę pod głowica? jak odkręce delikatnie korek przy zbiorniczku wyrównawczym na rozgrzanym silniku słychać bulgotanie , a jak go całkiem odkręcę to płyn wylewa się jak z fontanny . Można to reklamować? Wydałem 1500zł na remont głowicy a dalej mi się to nie podoba.
  • Poziom 11  
    Miałem podobny problem,1.9gaz,trzy zbiorniki rozerwane,wskaźnik zawsze 90stopni,przelew na wolnych do dzisiaj nie przelewa,dopiero po podniesieniu,myślcie co chcecie ja ustaliłem:
    ciśnienie w układzie w E46 1.9 2bary!!!
    prawie piętnastoletnie gumy łączki i inne nie wytrzymują,puszczaja pękają itd.
    kupiłem nowy niemiecki termostat 250zł psu w du.e
    założyłem przemontowany wkład zwykły termostat 88-92stopnie
    na nagrzanym porządnie lekko popuszczony korek do pierwszego "syku"ale nadal ciśnienie pozostaje nie upuszczamy całkowicie bo będzie wywalał,trzy miesiące walczyłem,od półtora roku zapomniałem coto układ chłodzenia zima czy lato,a odpowietrzanie według producenta 1.9benzyna:
    odkręcić korek opowietrzajacy na wężu
    zalać do przelania płynu przez ten korek
    pod koniec powoli aby dać czas na wyparcie powietrza
    zakręć opowietrznik,dolać do stanu!!!
    rozgrzać silnik nawet kilka kilometrów nieszkodzi
    jak ostygnie wystarczająco aby odkręcić zbiornik ewentualnie dolać do poziomu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    donbelmondo napisał:
    Płynu mi nie ubywa ani nic, mam minimalne pocenie się na łączeniu plastiku z chłodnicą w górnej części , za zbiorniczkiem wyrównawczym. Ale tam naprawdę są może dwie krople płynu. Jak najlepiej odpowietrzyć ten silnik?
    A druga sprawa , np uszkodzony separator olejowy (ODMA) Mogło by zapowietrzać układ? Bo tam pod nim są podpięte małe węże ukł chłodzenia

    chyba że separator pękł metal ale by ciekło chyba że akurat do środka leci w gary
  • Poziom 39  
    kikoo2 napisał:
    Miałem podobny problem,1.9gaz,trzy zbiorniki rozerwane,wskaźnik zawsze 90stopni,przelew na wolnych do dzisiaj nie przelewa,dopiero po podniesieniu,myślcie co chcecie ja ustaliłem:

    Bez urazy, dużo kolega napisał, ale nic konkretnego co było przyczyną tych kłopotów.
    Wg mnie przy 90*C powstawanie takiego dużego ciśnienia przy sprawnym korku na zbiorniku nie powinno mieć miejsca, a tym bardziej, żeby dochodziło do rozrywania węży czy zbiornika, nawet przy mocno zapowietrzonym układzie - po jest zaworek ciśnieniowy z reguły umieszczony w korku.
    Nie wierzę, że pomógł zwykły termostat 88-92*. Napisał kolega "1.9gaz" przypuszczam, że chodzi o instalację gazową, jeżeli dobrze dedukuję, to uważam, że to ona była przyczyną, a konkretnie jakaś nieszczelność reduktora, którą przypadkowo i nieświadomie (może niecałkowicie) kolega usunął podczas tej trzymiesięcznej walki.
  • Poziom 11  
    No właśnie nie reduktor,ma niecałe dwa lata i w ogóle nie ruszany,korki 3 szt.
    stary oryginał 2bary
    nowy zamiennik ale nie najtańszy 2bary
    używka oryginał 1.5bara
    korki nie robiły różnicy
    po całkowitym wypruciu wnętrza termostatu brak dużego ciśnienia
    kupiłem nowy termostat wahler chyba=rozerwany nowy zamiennik/zbiornik
    ten termostat samoróbka=90stopni=+/-2stopnie/sprawdzane na kompie bez różnicy temperatury zewnętrznej
    efekt od 1,5 roku nic mi nie pęka i nie rozrywa
    Tak apropo mechanicy też już chcieli połowę silnika wymieniać!!!