Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 1.9dci - Korekcja wtryskiwaczy

paweł37 28 Mar 2013 21:31 11103 16
  • #1 28 Mar 2013 21:31
    paweł37
    Poziom 10  

    Witam, panowie sprawdziłem korekcje wtryskiwaczy programem ddt2000, wyszły mi takie wyniki 1: -0,98 , 2:-1,96 , 3: -0,05 , 4:3,16, rozumiem że to oznacza lejący wtrysk nr. 4. podpowie mi ktoś jak ma się kolejność i numeracja wtrysku w okienku programu do kolejności wtryskiwaczy licząc od skrzyni biegów, chodzi mi oto czy wtrysk nr 1 jest wtryskiem nr. jeden licząc od skrzyni biegów 2 to drugi , i tak dalej czy liczy się je jakoś inaczej? Pozdrawiam.

    0 16
  • #2 28 Mar 2013 21:48
    jurekk55
    Poziom 35  

    Uszkodzenie wtryskiwacza to tylko jedna z możliwości podobnego wyniku ,co jeszcze sprawdziłeś ?

    0
  • #3 28 Mar 2013 21:53
    janwinnicki
    Poziom 15  

    Na czwartym jest na pewno 3,16 na plusie? nie zapomniałeś minusa napisać?

    0
  • #4 28 Mar 2013 22:02
    paweł37
    Poziom 10  

    tak pokazuje 3,16 na 4 bez minusa , mam problem z uruchomieniem i czasami gaśnie podczas jazdy, wywala błąd 1882 ciśnienie na listwie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    wiem że może to być wina słabszej kompresji na tym cylindrze, ale jeszcze tego nie sprawdzałem , co jeszcze może powodowac taki wynik?

    0
  • #5 28 Mar 2013 22:17
    janwinnicki
    Poziom 15  

    Jeżeli korekcja jest na plusie, to nie znaczy że wtryskiwacz leje ale coś wprost przeciwnego. Sterownik z jakiegoś powodu wydłuża czas wtrysku na tym cylindrze. Mógł się zapchać rozpylacz we wtrysku, ale może też być przyczyna mechaniczna - tak jak piszesz. Warto by zacząć od pomiaru ciśnienia sprężania i próby przelewowej.

    Jakie ciśnienie na listwie masz w parametrach?

    1
  • #6 29 Mar 2013 00:27
    paweł37
    Poziom 10  

    ciśnienie mam miedzy 300 a 350 , jutro zrobię próbę przelewową, te wtryski niedawno były zakładane, fakt że używki ale ze sprawdzonego silnika, wtedy miałem te same problemy auto ciężko odpalało i gasło w czasie jazdy, po wymianie było dobrze , mało jeżdze tym autem zrobiłem może z tysiąc kilometrów od wymiany , musze się jakoś upewnić zanim oddam je do regeneracji.

    0
  • #7 29 Mar 2013 06:10
    andrend
    Poziom 26  

    Zmierz ciśnienie sprężania na zimnym silniku, będzie z pewnością za małe, głowica do ściągnięcia, lubią się krzywić korby.

    0
  • #8 29 Mar 2013 07:00
    paweł37
    Poziom 10  

    Panowie podpowie mi ktoś jak z ta kolejnością , który wtryskiwacz to 4 i jak z resztą licząc od skrzyni biegów.

    0
  • #10 29 Mar 2013 07:25
    paweł37
    Poziom 10  

    no tak ,ale mi chodzi o to czy patrząc na ramke z korektami w ddt2000 wtrysk 4 to wtrysk ostatni od skrzyni 3 to trzeci , czy liczyć to inaczej?

    0
  • #12 29 Mar 2013 11:29
    paweł37
    Poziom 10  

    odpinałem wtyczki i po odpięciu pierwszej od skrzyni pokazał się błąd wtrysku nr 1, drugiej błąd nr 2 i tak po kolei , czyli w korektach pokazuje przeszło 3,3 na 4 to znaczy że to wtrysk ostatni od skrzyni tak?

    0
  • #14 29 Mar 2013 13:38
    paweł37
    Poziom 10  

    Witam, panowie zrobiłem próbę przelewową, na wolnych obr. silnik ciepły, każdy równo po ok.22 ml ropki w ok. trzy minuty pracy, na wysokich przy 3500 obr. i ciśnieniu na listwie ok. 450, też równo ale w 1,5 minuty. Podmieniłem końcówkę wtrysku na 4 ze starego wtryskiwacza i teraz korekty wyglądaja tak 1: -1,40, 2:-0,28 ,3:-0,20 , 4: 2,20, obroty silnika ok.900.

    0
  • #15 29 Mar 2013 19:43
    jurekk55
    Poziom 35  

    A zmierzysz ciśnienie na ciepłym i zimnym ?

    -1
  • #16 16 Cze 2015 07:49
    lukasqqq
    Poziom 14  

    Odkręciłeś końcówkę od starego tak po prostu i wsadziłeś do tego innego, złożyłeś do kupy i tyle??

    0
  • #17 04 Lip 2015 15:15
    felix-2
    Poziom 9  

    paweł37 napisał:
    ciśnienie mam miedzy 300 a 350 , jutro zrobię próbę przelewową.


    Ciśnienie na listwie CR w Laguna 1.9 dci 120 Ps. ma być 300-350 bar ???????

    1