Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna 1.9dci - Korekcja wtryskiwaczy

paweł37 28 Mar 2013 21:31 17211 16
  • #1
    paweł37
    Level 10  
    Witam, panowie sprawdziłem korekcje wtryskiwaczy programem ddt2000, wyszły mi takie wyniki 1: -0,98 , 2:-1,96 , 3: -0,05 , 4:3,16, rozumiem że to oznacza lejący wtrysk nr. 4. podpowie mi ktoś jak ma się kolejność i numeracja wtrysku w okienku programu do kolejności wtryskiwaczy licząc od skrzyni biegów, chodzi mi oto czy wtrysk nr 1 jest wtryskiem nr. jeden licząc od skrzyni biegów 2 to drugi , i tak dalej czy liczy się je jakoś inaczej? Pozdrawiam.
  • #2
    jurekk55
    Level 36  
    Uszkodzenie wtryskiwacza to tylko jedna z możliwości podobnego wyniku ,co jeszcze sprawdziłeś ?
  • #3
    janwinnicki
    Level 15  
    Na czwartym jest na pewno 3,16 na plusie? nie zapomniałeś minusa napisać?
  • #4
    paweł37
    Level 10  
    tak pokazuje 3,16 na 4 bez minusa , mam problem z uruchomieniem i czasami gaśnie podczas jazdy, wywala błąd 1882 ciśnienie na listwie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    wiem że może to być wina słabszej kompresji na tym cylindrze, ale jeszcze tego nie sprawdzałem , co jeszcze może powodowac taki wynik?
  • #5
    janwinnicki
    Level 15  
    Jeżeli korekcja jest na plusie, to nie znaczy że wtryskiwacz leje ale coś wprost przeciwnego. Sterownik z jakiegoś powodu wydłuża czas wtrysku na tym cylindrze. Mógł się zapchać rozpylacz we wtrysku, ale może też być przyczyna mechaniczna - tak jak piszesz. Warto by zacząć od pomiaru ciśnienia sprężania i próby przelewowej.

    Jakie ciśnienie na listwie masz w parametrach?
  • #6
    paweł37
    Level 10  
    ciśnienie mam miedzy 300 a 350 , jutro zrobię próbę przelewową, te wtryski niedawno były zakładane, fakt że używki ale ze sprawdzonego silnika, wtedy miałem te same problemy auto ciężko odpalało i gasło w czasie jazdy, po wymianie było dobrze , mało jeżdze tym autem zrobiłem może z tysiąc kilometrów od wymiany , musze się jakoś upewnić zanim oddam je do regeneracji.
  • #7
    andrend
    Level 26  
    Zmierz ciśnienie sprężania na zimnym silniku, będzie z pewnością za małe, głowica do ściągnięcia, lubią się krzywić korby.
  • #8
    paweł37
    Level 10  
    Panowie podpowie mi ktoś jak z ta kolejnością , który wtryskiwacz to 4 i jak z resztą licząc od skrzyni biegów.
  • #10
    paweł37
    Level 10  
    no tak ,ale mi chodzi o to czy patrząc na ramke z korektami w ddt2000 wtrysk 4 to wtrysk ostatni od skrzyni 3 to trzeci , czy liczyć to inaczej?
  • #12
    paweł37
    Level 10  
    odpinałem wtyczki i po odpięciu pierwszej od skrzyni pokazał się błąd wtrysku nr 1, drugiej błąd nr 2 i tak po kolei , czyli w korektach pokazuje przeszło 3,3 na 4 to znaczy że to wtrysk ostatni od skrzyni tak?
  • #14
    paweł37
    Level 10  
    Witam, panowie zrobiłem próbę przelewową, na wolnych obr. silnik ciepły, każdy równo po ok.22 ml ropki w ok. trzy minuty pracy, na wysokich przy 3500 obr. i ciśnieniu na listwie ok. 450, też równo ale w 1,5 minuty. Podmieniłem końcówkę wtrysku na 4 ze starego wtryskiwacza i teraz korekty wyglądaja tak 1: -1,40, 2:-0,28 ,3:-0,20 , 4: 2,20, obroty silnika ok.900.
  • #15
    jurekk55
    Level 36  
    A zmierzysz ciśnienie na ciepłym i zimnym ?
  • #16
    lukasqqq
    Level 14  
    Odkręciłeś końcówkę od starego tak po prostu i wsadziłeś do tego innego, złożyłeś do kupy i tyle??
  • #17
    felix-2
    Level 10  
    paweł37 wrote:
    ciśnienie mam miedzy 300 a 350 , jutro zrobię próbę przelewową.


    Ciśnienie na listwie CR w Laguna 1.9 dci 120 Ps. ma być 300-350 bar ???????