Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot Partner 1.6 HDI 75KM - Tempomat nie działa mimo aktywacji

fhukonrad 28 Mar 2013 21:50 17955 14
IGE-XAO
  • #1
    fhukonrad
    Level 11  
    Witam, mam problem z działaniem dokładanego tempomatu z limiterem wg instukcji http://chomikuj.pl/Andrepl605/Poradnik+Napraw.../Peugeot+307+Dokladka+tempomatu,684521532.odt W teście, PP widzi tempomat i sprawność jego przycisków, pedał sprzęgła i hamulca również, gazu nie widzi gdyż nie jest wyposażony w taki czujnik. Wiadomo, limiter nie będzie działał. Aktywacja w BSI (opcja 1, gdyż po telekodowaniu innych zegary dostają głupawki) i w silniku powiodła się. Zatem próba. Prędkość 70km\h tempomat w pozycji praca, zero efektu. Nie działa. Dodam, że brak błedów w teście kalkulatorów. Co może być przyczyną niesprawności?
  • IGE-XAO
  • #2
    fhukonrad
    Level 11  
    Ponawiam temat tempomatu. Czyżby jedyną opcja było podegranie softu?
  • #3
    żałosna udręka
    Level 34  
    70 km/h to nie za mało?
  • #4
    baq69
    Level 10  
    Witam. Udało Ci się kolego ogarnąć ten temat mam ten sam problem w 307 co ty?.
  • #5
    fhukonrad
    Level 11  
    Niestety temat odpuściłem a chętnie bym zakończył. Brak kogoś konkretnego co racjonalnie podpowie, naprowadzi. Widzisz jeden błysnął, że 70 km/h to za mało :D
  • IGE-XAO
  • #6
    zawartek
    Level 15  
    Witam
    Ja miałem podobnie z 307 HDI 2.0
    Nakombinowałem się jak koń pod górkę , bo mój licznik nie ma wyświetlacza w ogóle który by wyświetlał prędkość !!
    Ale wracając do tematu niedziałającego tempomatu.:
    - jak robisz aktywację z PP2000 to nie każda wersja tego softu zrobi to poprawnie u mnie zadziałała 6.3 ( pozostałe niby ok ale nie działało)
    - sprawdź stycznik pod pedałem hamulca ( u mnie 2 szt ) wewnątrz zakopcony styk ( w 1007 miałem przypadek pojedynczego stycznika z podwójną funkcją i też był zasyfiony - wymieniłem na nowy)
    - prędkościomierz zaczyna działać od 4 biegu , ale najpierw musisz mu powiedzieć ile ma jechać - jeżeli satysfakcjonuje cię prędkość którą jedziesz wciśnij górny tylny na manetce i noga z gazu :)
    - możesz też nie mieć stycznika sprzęgła - sprawdź działanie w BSI
  • #7
    baq69
    Level 10  
    Witam udało mi się dziś ogarnąć temat z tempomatem bez żadnych nowych styczników sprzęgła czy hamulca, napisz mi kolego fhukonrad numer vin na pw postaram Ci się pomóc.
  • #8
    Maciejhst
    Level 11  
    Witam

    Chciałbym nieco odświeżyć temat.
    Mam podobny problem z Peugeotem 307 2.0 benzyna.
    Dołożyłem manetkę tempomatu. aktywowałem ją PP2000 w BSI i w komputerze silnika. Samochód jest wyposażony w stycznik sprzęgła, też aktywowany w BSI i ECU
    Niestety samochód w czasie jazdy w ogóle nie reaguje na jakiekolwiek próby włączenia tempomatu, nie ma żadnej reacji.
    W teście przycisków w komputerze przełączników pod kierownicą wszystkie przyciski działają.
    Mam błąd kalkulatora silnika: "Niespójność pomiędzy 2 stycznikami stop." Czy to może mieć wpływ na niedziałanie tempomatu?
    Czy ktoś ma jakieś pomysły co może być?

    Z góry dzięki
  • #9
    zawartek
    Level 15  
    wymień lub przeczyść styki te od pedału hamulca !! bez poprawnego działania obu styczników tempomat nie ruszy. (skąd niby ecu ma wiedzieć czy hamujesz i ma rozłączyć tempomat czy nie) ( jeden chyba działa w pozycji normaly open a drugi normaly close)
  • #10
    Maciejhst
    Level 11  
    Witam

    Przeczyściłem styki i tempomat ruszył, ale pojawił się inny problem.
    Na liczniku, ani na wyświetlaczu nie mam żadnej informacji o pracy tempomatu.
    Czy mój licznik może być od jakiejś innej wersji ?
    Inna rzecz jaka mnie zastanowiła, to że w czasie aktywacji w BSI nie miałem do wyboru rodzaju manetki (z limiterem lub bez), a jedynie jest lub brak.
    Czy jest możliwość aktualizacji BSI w domu, czy trzeba z tym jechać do ASO?
  • #11
    zawartek
    Level 15  
    Stara 307 nie miała na liczniku informacji, miałem to samo. Nie ma sensu kruszyć kopii z wymianą zegarów ! Ciesz się że działa :). rożnica od tego z wyświetlaczem jest taka, że musisz osiągnąć prędkość zamierzoną patrząc na licznik, a nie poprzez wybranie zadanej

    Dodano po 3 [minuty]:

    A co do ogranicznika to nie działa bo właśnie nie ma licznika mogącego wskazać ci ogranicznik !!! Sorry mamy taki klimat :)
  • #12
    osmo80
    Level 2  
    Witam,panowie mam 307 z tym samym silnikiem jak w tytule,czy możecie przybliżyć mi procedure aktywacji tempomatu w ecu i bsi?pozdrawiam
  • #13
    rs2580
    Level 15  
    "Mamy do zaznaczenia 2 opcje
    Test każdego kalkulatora>BSI>Konfiguracja>Opcje klienta >
    tu mamy do wygoru kilka typów tempomatów – u mnie zadziałał „z ogranicznikiem prędkości”
    Kolejne miejsce to
    Test każdego kalkulatora>silnik> Diesel (w moim przypadku) >typ silnika do wyboru>Telekodowanie>
    i tu zaznaczamy „regulacja prędkości pojazdu” = obecny
    To zaznaczone na obrazku na zielono to chyba jest od limitera - pewności nie mam bo i limitera też nie mam."

    Cytat z chomika podanego na początku tematu. Program to Peugeot Planet 2000 z odpowiednim kablem.
  • #14
    Jaskokrakow
    Level 6  
    Dzisiaj w moim peugeot partner zgasł dolny wyświetlacz - po włożeniu kluczyka i przekręceniu w poz start zapalają sie obydwa wyświetlacze ale za kilka sekund dolny od tempomatu i od aawarii gasnie i tempomat oczywiscie nie działa - co może byc przyczyną - dam rade czy serwis - po podłączeniu do obd wyswietliło takie znaki

    07e8
    07e2
    0795
    0788
    07a8

    nie wiem czy moj tester to ogarnia bo był dobry do opla ale do peugeot moze nie kumać
    dzieki za podpowiedz
  • #15
    kardek82
    Level 9  
    Witam wiem że to nie do końca ten temat, ale mam za mało punktów aby otworzyć nowy. Tak więc mam problem z aktywowaniem tempomatu w moim Peugeocie 307 z silnikiem 1.6 benzyna rocznik 2004. Ustawiłem wszystko w programie Peugeot Planet, ale brakuje mi odpowiedniego podłączenia do ECU od czujnika hamulca. W moim przypadku na hamulcu mam wtyczkę na cztery przewody, w której są zamontowane tylko dwa, z tego co wyczytałem to trzeba jeszcze dwa pozostałe dodać i jeden z nich podłączyć do wtyczki ECU pod maską. I tu robi się problem, w opisach tej sytuacji w modelach poliftowych, należy wpiąć się na pozycję E4 w trzeciej wtyczce na ECU, ale u mnie jest ona zajęta i jest tam podłączony czujnik temperatury oleju. Bez schematu nie odnajdę odpowiedniej pozycji pod podpięcie tego kabelka. Czy ktoś z Was szanownych forumowiczów posiada takowy schemat lub wiedzę gdzie to podpiąć. Pozdrawiam.