Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.9 TDI - szarpie przy przyspieszaniu

robinhood10 28 Mar 2013 22:09 10584 12
  • #1 28 Mar 2013 22:09
    robinhood10
    Poziom 8  

    Witam. Mam problem z którym da się żyć aczkolwiek trochę denerwującym a mianowicie w mojej skodzie fabii 1.9 TDI 101 KM podczas wciśnięcia pedału gazu do końca na każdym biegu występuję szarpanie/przerywanie silnikiem. Auto zbiera się normalnie ale występuje w/w objaw. Przy spokojnym rozpędzaniu auta szarpania nie ma. Ma ktoś jakieś sugestie gdzie szukać bólu ?

  • #2 29 Mar 2013 00:52
    Seether
    Poziom 11  

    Problemu szukałbym w okolicach turbiny.
    Moim zdaniem przeładowuje - za dużo powietrza dostarcza do silnika przy dużych obrotach.
    Nie pamiętam czy w Fabiach jest zmienna geometria czy nie. Jeżeli tak to po prostu łopatki mogą się nie 'cofać' przy wyższych obrotach.

  • #3 29 Mar 2013 06:09
    misiek-888
    Poziom 33  

    Zrób logi w kanale 003 i 011.

  • #4 30 Mar 2013 13:03
    robinhood10
    Poziom 8  

    zrobiłem logi wg instrukcji znalezionym na forum. Poniżej załączam linki do przerobionych logów. Jeżeli ktoś nie może otworzyć to proszę napisać to załączę pliki csv.

    http://vaglog.rtnet.pl/robinhood0_120172.html
    http://vaglog.rtnet.pl/robinhood0_120173.html



    Proszę poprawić post, edytując prawidłowo wstawić zdjęcie/a/.

    Zgodnie z >>> Instrukcja zamieszczania i edycji obrazków na forum >>
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2053101.html
    ANUBIS

  • #5 30 Mar 2013 19:41
    matimon22
    Poziom 25  

    Podmień przepływkę na próbę.

  • #6 02 Kwi 2013 08:20
    robinhood10
    Poziom 8  

    z chęcią bym podmienił tylko że nie mam skąd wsiąść takiej przepływki. Znajomy ma silnik 1.9 ale 110 konny a chyba nie będzie to samo

  • #7 02 Kwi 2013 09:01
    marko888
    Poziom 15  

    Silnik 101km czyli na pompowtryskach jak się domyślam, do tego turbina ze zmienną geometrią.Na twoich logach widać,że albo łopatki turbinki się zacinają lub zawór N75 szwankuje(możliwa nieszczelność przewodów podciśnieniowych) czy jakaś innna przyczyna o której wspomniał kolega-stan przepływki.Więcej wskazówek tutaj

  • #8 02 Kwi 2013 22:06
    robinhood10
    Poziom 8  

    W wolnej chwili spróbuję przeczyścić zawór n75 i przepływomierz bo tyle jestem w stanie sam zrobić. Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z tymi objawami ale czasem na postoju np. na światłach odczuję takie jedno razowe przerwanie silnikiem. Podczas wizyty w ASO Skoda w ramach wiosennych przeglądów zapytałem o to przerywanie na postoju ( o szarpaniu nie mówiłem bo jeszcze nie było) to serwisant powiedział mi że albo dwu masa daje znać o sobie albo pod klawiaturą są jakieś kostki gdzie być może trzeba je po dociskać bo już mieli takie przypadki. Nie wiem czy jest to jakoś ze sobą powiązane ale tak mi się przypomniało

  • #9 03 Kwi 2013 09:02
    marko888
    Poziom 15  

    Nie wiem jaki ma przebieg auto, ale możesz trochę popracować nad turbiną, a konkretnie na sprawności zmiennej geometrii łopatek.Jednym sposobem jest sprawdzenie czy cięgno ,które wychodzi z tzw. gruszki i wykonuje ruch w kierunku turbininy-z powrotem,przy zgaszonym silniku i wciskając go ręcznie chodzi gładko bez zacięć tam i z powrotem.Czując jakieś przycięcia możesz popracować trochę nad nim w opisany wyżej sposób.Natomiast w czasie jazdy na wysokim biegu możesz gwałtownie wciskać i puszczać do oporu pedał gazu z dużą częstotliwością, a to też pomaga rozruszać przycięte kierownice w turbinie.Przy tym obijawie opisanym przez ciebie "czasem na postoju np. na światłach odczuję takie jedno razowe przerwanie silnikiem" słyszysz jakieś stuki lub coś podobnego z okolic skrzyni biegów-sprzęgła? Jeżeli nie to raczej dwumasa odpada, a możliwa jest jakaś usterka przy któreś kostce pod klawiaturą tylko byłoby to zapisane w sterowniku silnika jako konkretny nr błędu i vag by to pokazał przy odczycie .

  • #10 03 Kwi 2013 09:28
    robinhood10
    Poziom 8  

    z tego co się dowiedziałem to przebieg auta jest ok 300 tys a stuków nie słyszę tylko nie pokoi mnie brak płynnej zmiany biegów bo podczas puszczenia sprzęgła jest szarpnięcie tak jakby poduszka na skrzyni ale serwisant ją wykluczył.

  • #11 03 Kwi 2013 12:06
    matimon22
    Poziom 25  

    marko888 napisał:
    Silnik 101km czyli na pompowtryskach jak się domyślam, do tego turbina ze zmienną geometrią.Na twoich logach widać,że albo łopatki turbinki się zacinają lub zawór N75 szwankuje(możliwa nieszczelność przewodów podciśnieniowych) czy jakaś innna przyczyna o której wspomniał kolega-stan przepływki.Więcej wskazówek tutaj


    Bzdury piszecie. Gdzie to przeładowanie jest??

  • #12 03 Kwi 2013 14:47
    marko888
    Poziom 15  

    matimon22 napisał:
    marko888 napisał:
    Silnik 101km czyli na pompowtryskach jak się domyślam, do tego turbina ze zmienną geometrią.Na twoich logach widać,że albo łopatki turbinki się zacinają lub zawór N75 szwankuje(możliwa nieszczelność przewodów podciśnieniowych) czy jakaś innna przyczyna o której wspomniał kolega-stan przepływki.Więcej wskazówek tutaj


    Bzdury piszecie. Gdzie to przeładowanie jest??


    Gdzie napisałem ,że jest przeładowanie !

    Wracając do tematu to te twoje szarpnięcia przy zmianie biegów mogą wskazywać też na dwumase i lub sprzęgło.

  • #13 27 Maj 2013 19:30
    robinhood10
    Poziom 8  

    wymieniałem w weekend olej i wszystkie filtry i przerywanie znikło więc sądzę że problem tkwił w filtrze paliwa ponieważ był jeszcze oryginalny vw/audi więc chyba był bardzo dawny zmieniany.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo