Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.9 TDI - szarpie przy przyspieszaniu

28 Mar 2013 22:09 16551 12
  • Poziom 9  
    Witam. Mam problem z którym da się żyć aczkolwiek trochę denerwującym a mianowicie w mojej skodzie fabii 1.9 TDI 101 KM podczas wciśnięcia pedału gazu do końca na każdym biegu występuję szarpanie/przerywanie silnikiem. Auto zbiera się normalnie ale występuje w/w objaw. Przy spokojnym rozpędzaniu auta szarpania nie ma. Ma ktoś jakieś sugestie gdzie szukać bólu ?
  • Poziom 15  
    Problemu szukałbym w okolicach turbiny.
    Moim zdaniem przeładowuje - za dużo powietrza dostarcza do silnika przy dużych obrotach.
    Nie pamiętam czy w Fabiach jest zmienna geometria czy nie. Jeżeli tak to po prostu łopatki mogą się nie 'cofać' przy wyższych obrotach.
  • Poziom 35  
    Zrób logi w kanale 003 i 011.
  • Poziom 9  
    zrobiłem logi wg instrukcji znalezionym na forum. Poniżej załączam linki do przerobionych logów. Jeżeli ktoś nie może otworzyć to proszę napisać to załączę pliki csv.

    http://vaglog.rtnet.pl/robinhood0_120172.html
    http://vaglog.rtnet.pl/robinhood0_120173.html



    Proszę poprawić post, edytując prawidłowo wstawić zdjęcie/a/.

    Zgodnie z >>> Instrukcja zamieszczania i edycji obrazków na forum >>
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2053101.html
    ANUBIS
  • Poziom 25  
    Podmień przepływkę na próbę.
  • Poziom 9  
    z chęcią bym podmienił tylko że nie mam skąd wsiąść takiej przepływki. Znajomy ma silnik 1.9 ale 110 konny a chyba nie będzie to samo
  • Poziom 16  
    Silnik 101km czyli na pompowtryskach jak się domyślam, do tego turbina ze zmienną geometrią.Na twoich logach widać,że albo łopatki turbinki się zacinają lub zawór N75 szwankuje(możliwa nieszczelność przewodów podciśnieniowych) czy jakaś innna przyczyna o której wspomniał kolega-stan przepływki.Więcej wskazówek tutaj
  • Poziom 9  
    W wolnej chwili spróbuję przeczyścić zawór n75 i przepływomierz bo tyle jestem w stanie sam zrobić. Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z tymi objawami ale czasem na postoju np. na światłach odczuję takie jedno razowe przerwanie silnikiem. Podczas wizyty w ASO Skoda w ramach wiosennych przeglądów zapytałem o to przerywanie na postoju ( o szarpaniu nie mówiłem bo jeszcze nie było) to serwisant powiedział mi że albo dwu masa daje znać o sobie albo pod klawiaturą są jakieś kostki gdzie być może trzeba je po dociskać bo już mieli takie przypadki. Nie wiem czy jest to jakoś ze sobą powiązane ale tak mi się przypomniało
  • Poziom 16  
    Nie wiem jaki ma przebieg auto, ale możesz trochę popracować nad turbiną, a konkretnie na sprawności zmiennej geometrii łopatek.Jednym sposobem jest sprawdzenie czy cięgno ,które wychodzi z tzw. gruszki i wykonuje ruch w kierunku turbininy-z powrotem,przy zgaszonym silniku i wciskając go ręcznie chodzi gładko bez zacięć tam i z powrotem.Czując jakieś przycięcia możesz popracować trochę nad nim w opisany wyżej sposób.Natomiast w czasie jazdy na wysokim biegu możesz gwałtownie wciskać i puszczać do oporu pedał gazu z dużą częstotliwością, a to też pomaga rozruszać przycięte kierownice w turbinie.Przy tym obijawie opisanym przez ciebie "czasem na postoju np. na światłach odczuję takie jedno razowe przerwanie silnikiem" słyszysz jakieś stuki lub coś podobnego z okolic skrzyni biegów-sprzęgła? Jeżeli nie to raczej dwumasa odpada, a możliwa jest jakaś usterka przy któreś kostce pod klawiaturą tylko byłoby to zapisane w sterowniku silnika jako konkretny nr błędu i vag by to pokazał przy odczycie .
  • Poziom 9  
    z tego co się dowiedziałem to przebieg auta jest ok 300 tys a stuków nie słyszę tylko nie pokoi mnie brak płynnej zmiany biegów bo podczas puszczenia sprzęgła jest szarpnięcie tak jakby poduszka na skrzyni ale serwisant ją wykluczył.
  • Poziom 25  
    marko888 napisał:
    Silnik 101km czyli na pompowtryskach jak się domyślam, do tego turbina ze zmienną geometrią.Na twoich logach widać,że albo łopatki turbinki się zacinają lub zawór N75 szwankuje(możliwa nieszczelność przewodów podciśnieniowych) czy jakaś innna przyczyna o której wspomniał kolega-stan przepływki.Więcej wskazówek tutaj


    Bzdury piszecie. Gdzie to przeładowanie jest??
  • Poziom 16  
    matimon22 napisał:
    marko888 napisał:
    Silnik 101km czyli na pompowtryskach jak się domyślam, do tego turbina ze zmienną geometrią.Na twoich logach widać,że albo łopatki turbinki się zacinają lub zawór N75 szwankuje(możliwa nieszczelność przewodów podciśnieniowych) czy jakaś innna przyczyna o której wspomniał kolega-stan przepływki.Więcej wskazówek tutaj


    Bzdury piszecie. Gdzie to przeładowanie jest??


    Gdzie napisałem ,że jest przeładowanie !

    Wracając do tematu to te twoje szarpnięcia przy zmianie biegów mogą wskazywać też na dwumase i lub sprzęgło.
  • Poziom 9  
    wymieniałem w weekend olej i wszystkie filtry i przerywanie znikło więc sądzę że problem tkwił w filtrze paliwa ponieważ był jeszcze oryginalny vw/audi więc chyba był bardzo dawny zmieniany.