Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lenovo, Win7 - Podział na partycje, przywracanie systemu/format

29 Mar 2013 04:32 6129 6
  • Poziom 2  
    Witam,
    na wstępie chcę przeprosić, bo wiem, że były podobne tematy, sama wiele przeczytałam, ale jestem dość zielona w temacie i nie wszystko potrafię odnieść do swojej sytuacji.

Do rzeczy. Chciałam sformatować partycję z danymi. Zawsze miałam podzielone tak, że na jednej (D:, ok. 30 GB) był system, reszta (C:, 250 GB) była na dane. Około pół roku temu miałam problem z laptopem, skończyło się tak, że postawili mi od nowa system. Automatycznie instalowałam wszystko na tej "większej" partycji. Teraz miałam problem z programem, chciałam sformatować tę z danymi, a systemową zostawić w spokoju (nie wiem, czy słusznie). Wcześniej tego nie sprawdzałam, teraz weszłam na D: i okazało się, że jest praktycznie pusta, a wszystkie dane mam na C: razem z systemem. Więc pytanie nr 1: czy tak powinno być, czy system powinien być jednak osobno na mniejszej partycji?

Dwa: czytając wątki, chciałam zrobić obraz systemu programem One Key Recovery, z tym że zajmowałby on 124 GB, w związku z czym nie mam jak zapisać go na D:. Czy mimo tego mogę użyć przywracania systemu do ustawień fabrycznych czy muszę posiadać "coś" na płycie? Naprawdę jestem zielona w temacie i moje jedyne "osiągnięcia" związane z tym, to format PC i instalacja systemu, ale z płyty.

Trzy: jeżeli użyję przywracania systemu, to będę musiała samodzielnie podzielić dysk na partycje? Powinnam zainstalować tak, jak mam teraz, czy wydzielić mniejszą część na partycję systemową? Te 30 GB wystarczy?

Starałam się pisać jak najmniej chaotycznie, jeżeli coś jest niejasne, to przepraszam, proszę pytać i z góry dziękuję za cierpliwość :).
  • Poziom 2