Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf 3 1.6 - Gaśnie podczas jazdy a obrotomierz szaleje podczas próby odpalania

meedy 29 Mar 2013 20:17 5379 14
  • #1
    meedy
    Level 10  
    Witam.
    Od jakiegoś czasu pojawił mi się problem z moim Golfem 3 1.6 LPG.
    Mianowicie czasem w trakcie jazdy auto samo zgaśnie i nie chce zapalić, obojętnie czy to na benzynie czy gazie...
    Zauważyłem, że w trakcie próby zapalania od razu gasną kontrolki na przełączniku Benzyna/ LPG (tak jakby odcinał się zasilanie) a wskaźnik obrotomierza porusza się dochodząc nagle do 7 tys obrotów (spada i znów rośnie).
    I tak można próbować przez cały czas i nic, a po odczekaniu około 15 minut auto znów zapala bez problemu.
    Sprawdzałem już nie raz wszystkie bezpieczniki.
    Zmieniałem nawet przełącznik LPG ale to na próżno.
    Coś możecie zasugerować?
  • #2
    diseasekowalski
    Level 35  
    Sprawdzić stan przewodów w komorze silnika.
  • #4
    diseasekowalski
    Level 35  
    Niestety - wszystkie przewody. Jak miałem golfa z gazem i takie problemy - stał u elektryka samochodowego 4 dni - wymienił prawie wszystkie przewody w komorze silnika - pokazywał mi stare na bieżąco jak je wymieniał - wszystkie miały popękane izolacje w wielu miejscach.
  • #5
    meedy
    Level 10  
    heh... No to jutro czeka mnie robota... Tylko zastanawia mnie fakt czemu tak się dzieje niezależnie od tego czy jest gorący silnik czy zimny... Czasami przejade 150 km ( nie jednorazowo) bez problemów a czasem się tak dzieje co 10 km. Sytuacja denerwująca bo poruszając się po mieście modlę się żeby nie zgasł na środku ulicy gdzie nie mam dostępu do parkingu.
  • #7
    rico37p
    Level 28  
    Oho, dawno już nie było o silniczkach krokowych? Tak nawiasem czy zmieniałeś cewkomoduł?
  • #8
    meedy
    Level 10  
    Ale silniczek krokowy nie jest odpowiedzialny za oboroty przy włączonym silniku a nie przy zgaszonym? A co do cewkomodułu to nie wymieniałem i szczerze mówiąc zastanawiam się teraz nad tą cewką :)
  • #9
    meedy
    Level 10  
    Wiec tak,sprawdzilem wszystkie przewody jakie są i zaizolowalem.Zrobiłem jakieś 300 km bez przeszkód i gdy myslalem ze juz przeszlo mu to dzisiaj sie znow rozczarowałem.Zgasł mi raz.Jutro zmieniam cewke.Uważacie że może coś pomóc?
  • #10
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie, nie powinno pomóc. Skoro masz wariujący obrotomierz, to masz gdzieś iskrzący styk pomiędzy czujnikiem Halla a resztą instalacji, to tak na przykład. Podmień Halla na początek.
  • #11
    koleś kit
    Level 39  
    Może i nie musi.Przy odpalaniu lubi piepszyć kostka stacyjki.Co do gaśnięcia może być i cewka z modułem jak i sam halla.Zimnych lutów też można poszukać w module(jak jest) koło licznika.Możesz oddać do elektryka lub podmieniać.Ja czasem montuje małe żaróweczki i klient se jeździ.Wtedy wiem mniej więcej co pieprzy.
  • #12
    meedy
    Level 10  
    Stacyjkę juz sprawdzałem... Przy zapalonym silniku ruszalem ją mocno na wszystkie strony i silnik nie drgnął czyli wykluczam stacyjkę. A cewkę wymienię i tak bo mam akurat 2 sprawną w 100 % ;) Co do Halla to sam sobie chyba tego nie zrobie? Czy to nie ma problemu z tym? [quote="koleś kit"]Zimnych lutów też można poszukać w module(jak jest) koło licznika.[/quote Za licznikiem jak ma wyglądać ten moduł? Bo szczerze mówiąc nie przypominam sobie żeby coś tam było a może nie zwracałem uwagi. Jeszcze zamierzam popsikać wszystkie luty i złączki WD-40. Może to coś pomoże.
  • #13
    meedy
    Level 10  
    Przejechałem około tysiąca km od ostatniej przykrej niespodzianki związanej z gaśnięciem aż do dzisiaj. Dzisiaj moje auto mnie rozje..ło. Samochód mi zgasł na drodze ekspresowej 2 godziny temu gdzie nie miałem nawet jak ze pchać na pobocze bo bandy... I o dziwo moje wcześniejsze próby odpalania po około 2 minutach dzisiaj zakończyły się po około 20 minutach sukcesem... Teraz mam pytanie.. Bo mam Immobilizer, czy to nie będzie czasami jego przyczyną???
    Bo w sumie jak gasną mi kontrolki na przełączniku od gazu po około 3/2 sek czyli tak jakby odcinał dopływ paliwa no i iskry by nie dawał.
  • #14
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie, immo wyklucz. Już dostałeś dobrą odpowiedź, nie chcesz - nie korzystaj.
  • #15
    meedy
    Level 10  
    No ale powiedzcie mi czy czujnik hamma sam sobie jestem w stanie naprawic
    Moderated By robokop:

    Najwyraźniej nie. Zamykam - nie raczyłeś nawet sprawdzić co to ten "czujnik Halla".