Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra H 1.7 cdti '05 - Ciężko odpala, po odpaleniu falują obroty

haghi 29 Mar 2013 21:56 13035 11
  • #1 29 Mar 2013 21:56
    haghi
    Poziom 8  

    Witam
    Zakupiłem astrę H w kombi 1.7 cdti 101 KM 2005 rok.
    Siedzę już dwa tygodnie wieczorami i nie mogę dojść o co chodzi
    Mam następujący problem:
    Auto ciężko odpala, to znaczy trzeba długo kręcić tak około z 10 sekund. Jak jest zimno i świece grzeją trochę szybciej odpala. Jak silnik ciepły i po krótkim postoju, to po dwóch przekręceniach wału chodzi. Po godzinie znowu z 10 sekund kręcenia.
    Zauważyłem, że jak silnik pracuje na biegu jałowym to wskazówka zaczyna minimalnie falować w przedziale około 800 - 900 obrotów. Czasem wydaje mi się, że silnik chodzi trochę głośno. Ogólnie raczej spore spalanie przy delikatnej jeździe 7,5 - 8 litrów ON. Co sprawdzałem.
    OP-com nie pokazuje błędów związanych z silnikiem.
    Kieruje się raczej w stronę układu paliwowego.
    - Wtryski - sprawdzałem na dawkach korekcyjnych wydają się w porządku. Sprawdzanie na przelewy - 3 miały wartość około 20ml, jeden 25 ml. Czytałem, że norma jest do 30%, także ten jeden wtrysk by się mieścił- chyba że się mylę?
    - Filtr paliwa zmieniony - chociaż tu jest niepokojąca rzecz - obudowa filtra jest do połowy pełna, nawet jak zalałem do pełna to zeszło do połowy. Zauważalne opiłki na dnie obudowy filtra.
    - Pompa Boscha - wydaje się trochę wilgotna, zawór(czujnik ciśnienia) na pompie podmieniłem z innej astry, nic nie pomogło. Ogólnie obstawiam pompę wysokiego ciśnienia, ale nie mam jak sprawdzić czy to ona jest winna.
    - Czujnik na szynie nie podmieniałem jeszcze, ale wydaje mi się, że jest dobry op-com pokazuje dobre parametry (żądane minimalnie różnią się od rzeczywistych po przecinku)
    - Sprawdzając wtryski metoda na przelewy zauważyłem dziwną rzecz, zdejmując przelewy i uruchamiając silnik wracało paliwo przelewami, chociaż jest założony tam taki mały zaworek zwrotny.
    - Na komputerze astry po wciśnięciu Setings w BC wyświetlana jest chyba wartość podawanego paliwa u mnie to skacze 122 183 122 183 to chyba będą te falujące obroty, ale czym to jest powodowane.
    - Po wyłączeniu silnika, słychać dłuższy czas w komorze silnika. coś jakby pompowało paliwo, a później jakby jakiś zawór zamykał i stop.
    - Akumulator w porządku.
    - powoli opuszczam ręce, bo już nie mam siły na te odpalanie. Może jeszcze założę zaworek zwrotny przed filtrem paliwa, ale czy to coś pomoże w cdti. Czy w tych astrach montowano pompę paliwa w zbiorniku, bo jeszcze tam nie zaglądałem.
    W załączeniu Livedata z pracy silnika, na początku wolne obroty później trochę prze gazowania i znowu wolne.
    Starałem się jak najwięcej napisać, żeby rozjaśnić problem, dużo czytałem ale nie znalazłem identycznego problemu, albo są bez rozwiązania. Proszę o pomoc

    Dodano po 10 [minuty]:

    LIVEDATA do ASTRY H 1.7 cdti 2005

  • Fibaro
  • #2 29 Mar 2013 23:21
    żałosna udręka
    Poziom 31  

    Na początku przez 45 s masz pedał gazu na 2%, a piszesz, że to mają być wolne obroty. Pomyłka, czy coś jest na rzeczy z pedałem gazu.

  • Fibaro
  • #3 30 Mar 2013 01:46
    haghi
    Poziom 8  

    Jutro nagram jeszcze raz być może źle opisałem livedata, ogólnie nagrywając miałem na celu sprawdzić czy czujnik na szynie dobrze dziala, dzięki za zainteresowanie

  • Fibaro
  • #4 30 Mar 2013 11:21
    żałosna udręka
    Poziom 31  

    Po co Ci nagrywać wszystkie parametry? Skup się na tym momencie kiedy nie chce palić. Wtedy zobacz czy ma ciśnienie itd.

  • #8 30 Mar 2013 15:43
    haghi
    Poziom 8  

    Ogólnie obserwując parametry zauważyłem dziwne a może prawidłowe wartości.
    Na włączonym zapłonie temperatura powietrza wlotowego 172 C. - czy to prawidłowo?
    Common Rail ciśnienie paliwa - 0,43 - czy to nie za mało? Przy kręceniu rośnie, aż przekroczy 24 i auto odpala. Może tu jest za mała wartość na początku.

  • #9 30 Mar 2013 16:14
    żałosna udręka
    Poziom 31  

    Zauważyłem, że w momencie włączenia świec odczyt temperatury powietrza zasysanego skacze do 200° ale potem wraca do normalnego stanu. Przyjmując za czas zerowy start rozrusznika mamy tak:
    +1,04s osiąga prawidłowe ciśnienie na listwie
    +1,34s obroty przekraczają 250
    +2,15s przekracza 900obr więc chodzi
    Obawiam się, że to jest prawidłowy wynik. Jedyne co tam widać, to jakby rozrusznik słaby, długo rozpędza silnik. Może to wina masy np? Może ktoś mądrzejszy podpowie, ja nie mam doktoratu z cdti. Za dużo danych niepotrzebnie. Po co ciśnienie klimatyzacji itp. Utrudnia analizę.

  • #10 30 Mar 2013 19:06
    haghi
    Poziom 8  

    Sorki, za tak obszerne pliki ale nagrałem co było domyślnie zaznaczone w op-com, faktycznie może ten rozrusznik kręci wolno to znaczy wolno wchodzi ciśnienie do 24. Na słuch kręci ładnie, ale to na słuch. Mam porównanie z drugą astrą słabszy akumulator wolniej kręci ale załapuje jak zimny dużo szybciej a jak ciepły to praktycznie 1-2 obroty i chodzi. Strasznie mnie to denerwuje, postaram się sprawdzić jaki czas ma od załączenia rozrusznika do zapłonu. Z tą temperaturą na wlocie powietrza jest podobnie tak, że raczej odrzucam przepływomierz.

  • #11 30 Mar 2013 19:18
    żałosna udręka
    Poziom 31  

    Ogólnie coś to napięcie ładowania jest za niskie. Jak zmniejszysz ilość parametrów, to zmniejszysz błąd opóźnienia odczytu i może wyjdzie coś ciekawszego, np. skoki ciśnienia na listwie.

  • #12 06 Sty 2015 21:18
    haghi
    Poziom 8  

    Po dłuższych przebojach z Astrą, wymieniłem czujnik płynu chłodzącego (koszt do 20 zł za podróbkę) i jest znaczna poprawa w odpalaniu.
    Może komuś się przyda

    Pozdr

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo