Witam
Zakupiłem astrę H w kombi 1.7 cdti 101 KM 2005 rok.
Siedzę już dwa tygodnie wieczorami i nie mogę dojść o co chodzi
Mam następujący problem:
Auto ciężko odpala, to znaczy trzeba długo kręcić tak około z 10 sekund. Jak jest zimno i świece grzeją trochę szybciej odpala. Jak silnik ciepły i po krótkim postoju, to po dwóch przekręceniach wału chodzi. Po godzinie znowu z 10 sekund kręcenia.
Zauważyłem, że jak silnik pracuje na biegu jałowym to wskazówka zaczyna minimalnie falować w przedziale około 800 - 900 obrotów. Czasem wydaje mi się, że silnik chodzi trochę głośno. Ogólnie raczej spore spalanie przy delikatnej jeździe 7,5 - 8 litrów ON. Co sprawdzałem.
OP-com nie pokazuje błędów związanych z silnikiem.
Kieruje się raczej w stronę układu paliwowego.
- Wtryski - sprawdzałem na dawkach korekcyjnych wydają się w porządku. Sprawdzanie na przelewy - 3 miały wartość około 20ml, jeden 25 ml. Czytałem, że norma jest do 30%, także ten jeden wtrysk by się mieścił- chyba że się mylę?
- Filtr paliwa zmieniony - chociaż tu jest niepokojąca rzecz - obudowa filtra jest do połowy pełna, nawet jak zalałem do pełna to zeszło do połowy. Zauważalne opiłki na dnie obudowy filtra.
- Pompa Boscha - wydaje się trochę wilgotna, zawór(czujnik ciśnienia) na pompie podmieniłem z innej astry, nic nie pomogło. Ogólnie obstawiam pompę wysokiego ciśnienia, ale nie mam jak sprawdzić czy to ona jest winna.
- Czujnik na szynie nie podmieniałem jeszcze, ale wydaje mi się, że jest dobry op-com pokazuje dobre parametry (żądane minimalnie różnią się od rzeczywistych po przecinku)
- Sprawdzając wtryski metoda na przelewy zauważyłem dziwną rzecz, zdejmując przelewy i uruchamiając silnik wracało paliwo przelewami, chociaż jest założony tam taki mały zaworek zwrotny.
- Na komputerze astry po wciśnięciu Setings w BC wyświetlana jest chyba wartość podawanego paliwa u mnie to skacze 122 183 122 183 to chyba będą te falujące obroty, ale czym to jest powodowane.
- Po wyłączeniu silnika, słychać dłuższy czas w komorze silnika. coś jakby pompowało paliwo, a później jakby jakiś zawór zamykał i stop.
- Akumulator w porządku.
- powoli opuszczam ręce, bo już nie mam siły na te odpalanie. Może jeszcze założę zaworek zwrotny przed filtrem paliwa, ale czy to coś pomoże w cdti. Czy w tych astrach montowano pompę paliwa w zbiorniku, bo jeszcze tam nie zaglądałem.
W załączeniu Livedata z pracy silnika, na początku wolne obroty później trochę prze gazowania i znowu wolne.
Starałem się jak najwięcej napisać, żeby rozjaśnić problem, dużo czytałem ale nie znalazłem identycznego problemu, albo są bez rozwiązania. Proszę o pomoc
Dodano po 10 [minuty]:
LIVEDATA do ASTRY H 1.7 cdti 2005
Zakupiłem astrę H w kombi 1.7 cdti 101 KM 2005 rok.
Siedzę już dwa tygodnie wieczorami i nie mogę dojść o co chodzi
Mam następujący problem:
Auto ciężko odpala, to znaczy trzeba długo kręcić tak około z 10 sekund. Jak jest zimno i świece grzeją trochę szybciej odpala. Jak silnik ciepły i po krótkim postoju, to po dwóch przekręceniach wału chodzi. Po godzinie znowu z 10 sekund kręcenia.
Zauważyłem, że jak silnik pracuje na biegu jałowym to wskazówka zaczyna minimalnie falować w przedziale około 800 - 900 obrotów. Czasem wydaje mi się, że silnik chodzi trochę głośno. Ogólnie raczej spore spalanie przy delikatnej jeździe 7,5 - 8 litrów ON. Co sprawdzałem.
OP-com nie pokazuje błędów związanych z silnikiem.
Kieruje się raczej w stronę układu paliwowego.
- Wtryski - sprawdzałem na dawkach korekcyjnych wydają się w porządku. Sprawdzanie na przelewy - 3 miały wartość około 20ml, jeden 25 ml. Czytałem, że norma jest do 30%, także ten jeden wtrysk by się mieścił- chyba że się mylę?
- Filtr paliwa zmieniony - chociaż tu jest niepokojąca rzecz - obudowa filtra jest do połowy pełna, nawet jak zalałem do pełna to zeszło do połowy. Zauważalne opiłki na dnie obudowy filtra.
- Pompa Boscha - wydaje się trochę wilgotna, zawór(czujnik ciśnienia) na pompie podmieniłem z innej astry, nic nie pomogło. Ogólnie obstawiam pompę wysokiego ciśnienia, ale nie mam jak sprawdzić czy to ona jest winna.
- Czujnik na szynie nie podmieniałem jeszcze, ale wydaje mi się, że jest dobry op-com pokazuje dobre parametry (żądane minimalnie różnią się od rzeczywistych po przecinku)
- Sprawdzając wtryski metoda na przelewy zauważyłem dziwną rzecz, zdejmując przelewy i uruchamiając silnik wracało paliwo przelewami, chociaż jest założony tam taki mały zaworek zwrotny.
- Na komputerze astry po wciśnięciu Setings w BC wyświetlana jest chyba wartość podawanego paliwa u mnie to skacze 122 183 122 183 to chyba będą te falujące obroty, ale czym to jest powodowane.
- Po wyłączeniu silnika, słychać dłuższy czas w komorze silnika. coś jakby pompowało paliwo, a później jakby jakiś zawór zamykał i stop.
- Akumulator w porządku.
- powoli opuszczam ręce, bo już nie mam siły na te odpalanie. Może jeszcze założę zaworek zwrotny przed filtrem paliwa, ale czy to coś pomoże w cdti. Czy w tych astrach montowano pompę paliwa w zbiorniku, bo jeszcze tam nie zaglądałem.
W załączeniu Livedata z pracy silnika, na początku wolne obroty później trochę prze gazowania i znowu wolne.
Starałem się jak najwięcej napisać, żeby rozjaśnić problem, dużo czytałem ale nie znalazłem identycznego problemu, albo są bez rozwiązania. Proszę o pomoc
Dodano po 10 [minuty]:
LIVEDATA do ASTRY H 1.7 cdti 2005