Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tico - Elektryczna pompa paliwa zamiast mechanicznej

steyr 30 Mar 2013 10:44 9402 19
  • #1
    steyr
    Level 11  
    Witam,

    z racji że jeżdże praktycznie tylko na lpg i paliwa PB chcę używac tylko do odpalania rano w porze zimowej, zamontowałem elektryczną pompę paliwa która daje stałe ciśnienie 0,2 Bar. Pompę mechaniczną usunę na stałe, średnio co miesiac taka pompka mi wcześniej padała. Elektryczną pompe paliwa podłączyłem na przekaźniku pod przełącznik LPG/PB. w pozycji PB pompka sie załącza. Odpalanie poranne działa bez problemu, ponieważ pompkę paliwa załączam na ok 5s przed rozruchem żeby tylko zalac gaźnik paliwem. Mam taki problem że silnik zalewa sie paliwem na wolnych obrotach jeśli pompka pracuję dłużej. Póki co nie możliwe jest normalne użytkowanie auta na PB oprócz porannych rozruchów. Można ten problem w jakis sposób rozwiązac? Pompa elektryczna ma stały wydatek, więc pozostaje jej zdławienie w jakis sposób. Ale to może spowodowac uszkodzenie pompy. Miał ktoś podobny problem?
  • #2
    sm48
    Level 15  
    Ja bym zobaczył czy pływak i zaworek sterowany pływakiem jest szczelny.
  • #3
    steyr
    Level 11  
    sprawdzę, ale wcześniej jak jeździłem na mechanicznej pompce kilka razy to nie było problemu z zalewaniem silnika.
  • #4
    adresfizyczny
    Level 16  
    Nawet szczelny zaworek i pływak sobie nie poradzi z tą elektryczną pompką. Zgłębiałem ten temat dawno temu, taki urok tej pompki elektrycznej. Jeden ze sposobów to dorobienie czegoś w rodzaju odpływu do baku nadmiaru paliwa.
  • #5
    steyr
    Level 11  
    a rozwiercenie krócca od powrotu paliwa w gaźniku da coś? dorobienie dodatkowego przelewu do powrotu musiałoby sie wiązac z dorobieniem dodatkowego odpływu do zbiornika paliwa. Dorobienie na skróty trójnika na zasilaniu gaźnika i odprowadzenie "części" paliwa do powrotu gaźnika może powodowac dalsze jego zalewanie skoro odpływem z gaźnika i tak bedzie odprowadzane paliwo do zbiornika.
  • #6
    Aleksander_01
    Level 41  
    Problem łatwy do rozwiązania.
    Montujesz trójnik powyżej poziomu gaźnika, oczywiście o tych samych przekrojach.
  • #7
    steyr
    Level 11  
    mozna dokładniej opisac rozwiązanie? trójnik ma byc zamontowany za pompą paliwa powyżej poziomu gaźnika? gdzie podpinamy 3 wyjście z trójnika?
  • #8
    MartBan
    Level 22  
    Mechaniczna pompa padała, bo pewnie elektrozawór odcinał paliwo przed nią i chodziła na sucho, wystarczyło zawór umieścić między pompą, a gaźnikiem i wszystko by hulało - nabudowane ciśnienie podwieszałoby membranę jak to przewidział producent i pompa nie zniszczyłaby się na sucho. Elektryczne rozwiązanie nie jest bezpieczne, bo np. przy wypadku paliwo cały czas jest tłoczone.
  • #9
    steyr
    Level 11  
    elektrozawór miałem zamontowany za pompą paliwa mechaniczna a gaźnikiem, ostatnia pompka zaczeła pluc paliwem z otworu technologicznego, pękła zapewne membrana z powodu zbyt wysokiego ciśnienia.
  • #10
    MartBan
    Level 22  
    Nie mogła mieć za wysokiego ciśnienia, bo to taka konstrukcja napędzana przez sprężynę, a nie bezpośrednio jakbyś nie zauważył. Wytworzy się ciśnienie to membrana stoi nieruchomo i to jest koniec pracy pompy, a sprężyna się ugina od krzywki. Jak tak szybko padały to raczej byle jakie były.
  • #12
    autopoldi
    Level 23  
    Wstawiałem klientowi w hondzie pompkę elektryczną zamiast membranowej z pół roku temu (nie dało się dostać membranówki) i dodam,że auto jeździ tylko na benzynie. tam miałem dodatkowo problem,gdyż przelew był z pompki,a nie z gaźnika. W trójnik za pompką wstawiłem dławik (na przewodzie powrotnym) zrobiony z końcówki wkładu do długopisu. I nie ma problemu z zalewaniem itp.
    Moim zdaniem masz dziurawy pływak w gaźniku albo zaworek nie trzyma i dlatego zalewa.
  • #14
    sm48
    Level 15  
    Ciekawe czy ta pompka ma jakiś zawór przelewowy albo inne ograniczenie ciśnienia bo jeżeli rzeczywiście daje tylko 0,2-0,4bar to każdy zaworek w gaźniku powinien trzymać.
  • #15
    tzok
    Moderator of Cars
    Dołóż odstojnik z przelewem między pompę a gaźnik:
    np. http://allegro.pl/listing.php/search?string=odstojnik+ga%C5%BAnika&category=18844

    Tico - Elektryczna pompa paliwa zamiast mechanicznej

    Dolny króciec to jest zasilanie gaźnika, środkowy to wejście z pompy, a górny to powrót do zbiornika (przelew).

    Tylko w tej konfiguracji musisz wstawić elektrozawór odcinający paliwo między osadnikiem a gaźnikiem.
  • #17
    steyr
    Level 11  
    Właśnie w takim wypadku co z odpływem z gaźnika?
  • #19
    macgyverxxx
    Level 13  
    Jak Kolega rozwiązał problem ?
  • #20
    User removed account
    User removed account