Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 164 480 V8 - Wysokie spalanie

Bobas 164 30 Mar 2013 12:37 6189 15
  • #1 30 Mar 2013 12:37
    Bobas 164
    Poziom 7  

    Witam mam problem ze spalaniem przy 22t pali po 40l on na pusto 38l on wymieniłem prawie wszystko co by miało wpływ na to spalanie czyli nowa turbina,nowe pompowtryski kpl z cewkami,intercooler części oryginał nowe filtry itd robione regulacje.Dodam że auto jest silne i nie kopci wszyscy ręce rozkładają chyba że tutaj ktoś coś mądrego podpowie czekam na wypowiedzi .

    0 15
  • #2 30 Mar 2013 13:43
    karlos85
    Poziom 15  

    Co z temperaturą pracy silnika (termostat, czujnik temperatury płynu chłodzącego.
    Nie ma czegoś takiego jak rozkładanie rąk zawsze jest gdzieś przyczyna.

    0
  • #3 30 Mar 2013 13:59
    janusz2008
    Poziom 33  

    Robie Scanie 124 HPI, wywożą drzewo z lasu i palą 60l. Wszystko zależy od tonażu i jazdy.

    0
  • #4 30 Mar 2013 16:50
    kwantor
    Poziom 38  

    Jeszcze ukształtowania terenu..

    Po co było wymieniać połowę auta?
    czy były błędy pompowtryskiwaczy?
    Co z odpowiedzią na pytanie karlos85?

    0
  • #5 31 Mar 2013 00:02
    sweeter211
    Poziom 9  

    Przykładowo może być wiskoza (spalanie znacznie wzrasta,jaka temp silnika w trasie ?), sprawdzał Pan ? :)

    Moderowany przez serwisantscani1:

    Pisownię poprawiłem.

    Zdania zaczynamy z wielkiej litery a kończymy kropką, używamy również znaków przestankowych.

    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

    0
  • #6 31 Mar 2013 10:00
    Bobas 164
    Poziom 7  

    Dzięki panowie ale wszystko jest jak w książce wszystkie wartości ok myślę że to możę być jednostka sterująca czasami zaświeci się EDC ale gaśnie zaraz błędy to niedozwolone napięcie raz wyskoczył na cylinder 5 a raz na 2 trasy i ładunki stałe wcześniej paliła 33/34 i mniej .Dodam jeszcze że kolega miał podobny problem w volvo kazał mi wyczyścić wszystkie główne masy czyli akumulator rama i rama silnik wczoraj to zrobiłem nie za ciekawie to wyglądało ale wątpie że to by była taka pierdoła.U niego było jakieś minimalnie mniejsze napięcie i komp wariował od spalania w serwisach był po pare razy i błędów nie było.

    0
  • #7 31 Mar 2013 10:52
    kwantor
    Poziom 38  

    Bobas 164 napisał:
    Dodam że auto jest silne i nie kopci

    Nie wiem, ale powyższe zdanie stawia wszystko na głowie, bo to oznacza, ze wszystko jest w porządku.
    Czy na pewno jest silne? czy sięgając pamięcią za czasów świetności pokonywałeś jakaś górę ze stałym ładunkiem jest tak samo i nie trzeba przypadkiem zejść o pół biegu niżej?
    Bo tylko to jest możliwe, że czujnik turbo kłamie i dawka jest zmniejszona, co skutkuje mniejszą mocą i w rezultacie większym spalaniem.
    Jeśli pompowtryski zmienione, to dlaczego pokazują się sporadycznie te błędy na 2 i 5?
    Ciśnienie zasilania jest zmierzone?

    Każdy inny przypadek wiąże się z dymieniem.

    0
  • #8 31 Mar 2013 11:37
    Bobas 164
    Poziom 7  

    Powtarzam jeszcze raz wszystko jest ok a auto jedzie tak teraz że nie pamiętam kiedy było lepiej.Coś mi się wydaje że trzeba pogrzebać w kabelkach.A co do błędów też mnie to dziwi.

    0
  • #9 31 Mar 2013 12:01
    kwantor
    Poziom 38  

    Wymontuj te 2 popowtryskiwacze i daj do sprawdzenia.
    Lub zamień je z innymi miejscami.
    Może oringi zostały ścięte przy montażu, może się zacierają tłoczki końcówek.

    0
  • #10 31 Mar 2013 16:41
    Bobas 164
    Poziom 7  

    Wtryski zakładane nowe kpl trzy tygodnie temu w serwisie także wszystko jest zrobione prawidłowo.

    0
  • #11 31 Mar 2013 17:28
    kwantor
    Poziom 38  

    W serwisie..
    Kiedyś Chirurdzy zostawili w brzuchu pacjenta nożyczki i szmatę w miejscu woreczka żółciowego, chyba dla wyrównania ubytków..

    0
  • #12 31 Mar 2013 22:05
    multihunter
    Poziom 25  

    Jeśli jedziesz do ASO i dasz im do zrozumienia że jesteś w stanie zostawić ~15k zł to tak sie stanie, wymiana pompowtrysków na pewno nie zaszkodzi a być może pomoże. Inną sprawą jest pełna diagnostyka; porównanie parametrów rzeczywistych z tymi które widzi EDC, balans silnika, filtry, cisnienie doładowania itp. Temat dużego spalania poruszany był wielokrotnie i nie ma sensu powtarzać się. Jeśli w ASO nie pomogła 1 wizyta to jedź jeszcze raz bo kilka stówek nie zrobi już na tobie wrażenia, a jeśli i to zawiedzie to poszukaj sobie dobrego "fachmana" w swojej okolicy, powinieneś od tego zacząć. Pzdr

    0
  • #13 31 Mar 2013 22:07
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    W serwisie się nie mogą pomylić ??

    0
  • #14 31 Mar 2013 22:25
    multihunter
    Poziom 25  

    Wszyscy popełniamy błędy, ale właściciel tego auta zostawił na warsztatach/serwisach grubo ponad 20000zł (lekko licząc) do tego auto stało parę dni i nie zarabiało na siebie. Ktoś coś przeoczył.Kiedyś robiłem z kolegą 164 było słabe, więc wymieniliśmy czyjnik doładowania bo kłamał mocno w dół. Naprawa miała miejsce w ASO, po wymianie troszeczkę lepiej ale nieznacznie więc podmianki wszystkiego co można i nic. Później okazało się że uszkodzony był NOWY czujnik doładowania, zanim do tego doszliśmy straciliśmy masę czasu.

    0
  • #15 31 Mar 2013 23:36
    habi7
    Poziom 14  

    Jeśli wszystko jest tak ksiązkowo to może prawidłowa regulacja pompek??

    0
  • #16 01 Kwi 2013 08:58
    Bobas 164
    Poziom 7  

    Były regulowane pompy w sobote umówiony jestem na serwis scania Szczecin zobaczymy ile dalej popłynę.Będę ich naciskał na sprawdzenie elektryki to tylko zostało bo przecież wszystkie części mechaniczne są nowe i nie ma objaw żeby auto jechało nie tak. Moc jest nie dymi tylko sporo pali i tyle.

    0