Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Clio. Tylne zawieszenie. Duże luzy na wahaczach.

22 Lut 2005 12:56 7084 3
  • Poziom 19  
    Witam.W moim Clio stwierdziłem spore luzy na wahaczach tylnego zawieszenia. Czy ktoś ewentualnie miał podobne problemy i jak z nich wybrnął. Chodzi mi o to jak podeść do naprawy , co tam trzeba wymieniać, czy da się to naprawić we własnym zakresie i czy warto się w to bawić czy lepiej kupić używkę i wymienić całe zawieszenie.
  • Poziom 2  
    Najprawdopodobniej masz wywalone tuleje metalowo - gumowe.
    Roboty przy tym jest dość sporo , a koszt to 2xtuleja po 30zł . Robiłem to już dwa razy i mam pewien patent , ale ostrzegam że nie jest to łatwa sprawa. Jak będziesz zainteresowany to daj znać.
  • Poziom 19  
    zybis napisał:
    Najprawdopodobniej masz wywalone tuleje metalowo - gumowe.
    Roboty przy tym jest dość sporo , a koszt to 2xtuleja po 30zł . Robiłem to już dwa razy i mam pewien patent , ale ostrzegam że nie jest to łatwa sprawa. Jak będziesz zainteresowany to daj znać.


    Jestem jak najbardziej zainteresowany.


    A może ktoś jeszcze się z tym bawił?

    Nie piszmy jeden post pod drugim. Patrz regulamin yasiu.brzeg scalono
  • Pomocny post
    Poziom 2  
    Witam
    Podstawowa sprawa to książka do clio . Nie mam skanera dlatego nie podeślę ci tych stron o tylnym zawieszeniu. Ale tak po krótce :
    1. Podnosisz tył auta i odkręcasz koła a następnie czopy które trzymają tylną belkę (po dwie śruby) - i opuszczasz tylną belkę tak żeby nie urwać przewodów hamulcowych - wyciągasz drążki skrętne.
    2. Sciągasz czopy z tylnej belki za pomocą np. ściągacza do łożysk , jeżeli tuleje będą rozwalone to ściągniesz to rękami , pozostałości tuleji na tylnej belce delikatnie rozcinasz gumówką i ściągasz .
    3. Wyciągasz pozostałości tuleji z czopw - ja przecinałem to brzeszczotem a następnie ostrym przecinakiem , oczyszczasz wszystko i wciskasz nowe tuleje do czopów przy użyciu prasy lub dużego imadła.
    4. Zakładasz czopy na tylną belkę tak aby tuleja nie była naprężona kiedy samochód stanie na kołach.Przekładasz przez czopy i tylną belę gwintowany pręt dł. ok. 2m i zaczynasz wszystko skręcać do momentu kiedy tuleje wejdą na belkę i czopy będą pasować na śruby wystające z nadwozia.
    5. Przykręcasz z powrotem belkę do nadwozia.Zamiast amortyzatorów zakładasz rozpórkę dł. 40cm i w takiej pozycji wkładasz drążki skrętne
    smarujesz i zakładasz zaślepki plastikowe. Przykręcasz amortyzatory i koła , opuszczasz auto - i już nic nie puka!!! - /musisz mieć książkę- bo jest kilka rysunków i będzie ci dużo łatwiej.