Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scania r 420 - usterka silnika

przem26 30 Mar 2013 15:26 9045 1
  • #1 30 Mar 2013 15:26
    przem26
    Poziom 7  

    Witam proszę o pomoc w rozszyfrowaniu kodu lub ewentualnej podpowiedzi, na wyświetlaczu w scania r420 hpi wyświetla usterkę silnika oraz następujące kody EMS: 4352,4608,53253,12801,55046 ten ostatni 70 razy.

    0 1
  • Pomocny post
    #2 30 Mar 2013 16:23
    kwantor
    Poziom 38  

    Ten ostatni, to czerwony zawór (odcinający paliwo)
    Jeśli masz jakieś zapasowe części, to dołóż drugą krzywa blaszke sprężystą, bo błąd wskazuje na nieprawidłowe gaszenie motoru.(brak spadku ciśnienia)
    Może też to być wadliwy czujnik ciśnienia dawki paliwa, ale najpierw- zawór.
    Serwis zaczyna od wymiany.
    12801 za niskie napięcie baterii- pewno z czasów jeszcze mrozu.
    53253
    Tytuł
    Ciśnienie zasilania
    Usterka

    Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych.
    Przyczyna

    Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników:
    • Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie.
    • Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty.
    • Filtr paliwa jest zapchany.
    • Powietrze w paliwie lub brak paliwa.
    • Uszkodzona pompa podająca.
    • Znaczna nieszczelność układu paliwowego.
    Uwagi

    Kod usterki powstanie tylko wtedy, gdy wartość ciśnienia zasilania będzie poniżej dopuszczalnej granicy przez co najmniej 7 sekund. Limit czasu został ustawiony tak, by kod usterki nie powstał w wypadku chwilowego wahania ciśnienia nie spowodowanego usterką.
    Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zasięg, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną wartość.
    Maksymalny moment silnika zostaje zmniejszony o 30% tak długo, jak długo usterka jest aktywna.
    Czynności zaradcze

    Upewnij się, że jest paliwo i odpowietrz układ paliwowy.
    Sprawdź, czy któryś z zaworów przelewowych nie otwiera się zbyt wcześnie.
    Sprawdź, czy zawór odcinania paliwa jest zamknięty.
    Sprawdź, czy filtr paliwa nie jest zapchany.
    Sprawdź pompę podającą.
    Upewnij się, że układ paliwowy jest szczelny.
    Jeśli kod usterki powstaje podczas hamowania silnikiem th. podczas zjazdu ze wzniesienia przy zwolnionym pedale przyspieszenia, sprawdź "Zachowane dane robocze" w zakładce Ciśnienie zasilania. Jeśli odchylenie ciśnienia zasilania wynosi -1,0 bar lub więcej przez określony czas, oznacza to, że filtr paliwa zaczyna się zapychać. Jeśli ciśnienie zasilania nie wykazuje większych odchyleń, może to oznaczać, że zaciął się zawór przelewowy.

    4608 Tytuł
    Sygnały prędkości obrotowej silnika
    Usterka

    Sygnały prędkości obrotowej silnika z dwóch czujników prędkości obrotowej silnika dostarczają sprzecznych danych odnośnie cyklu pracy, w którym aktualnie znajduje się silnik.
    Przyczyna

    Jeśli został zarejestrowany kod 4608, ale nie kod 4352, przewody do jednego z czujników prędkości silnika zostały zamienione. Jednostka sterująca nie jest w stanie stwierdzić, które to przewody.
    Jeśli jednak zarejestrowane zostały oba kody usterek - 4608 i 4352, możliwe jest, że silnik wykonał kilka obrotów wstecz, tj. jeśli silnik zgasł podczas pokonywania wzniesienia.
    Jeśli kody usterek 4608 i 4352 powstały podczas próby uruchomienia silnika, możliwe, że czujnik prędkości silnika zostały zamienione.
    Uwagi

    Jeśli zarejestrowany został kod 4608, ale nie kod 4352, maksymalny moment obrotowy silnika zostaje zredukowany o 30% tak długo, jak długo usterka jest aktywna. Zwiększone obroty jałowe silnika również będą niższe niż zazwyczaj.
    Jeżeli oba czujniki prędkości silnika są uszkodzone, silnik zostanie wyłączony.
    Czynności zaradcze

    Sprawdź czujniki, złącza i przewody elektryczne.

    2