Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 3 Centralny zamek nie odmyka drzwi

22 Lut 2005 13:08 4035 10
  • Poziom 15  
    Po przekręceniu kluczykiem zamykaja się wszystkie drzwi, natomiast przy próbie odmykania nie słychac pracy silniczków, otwiera się mechanicznie tylko zamek z włożonym kluczykiem. Gdzie szukac przyczyny? Drugie pytanie: czy każdy golf 3 ma wbudowany sygnał akustyczny włączonych świateł? Jeśli tak, to gdzie szukać przyczyny, że nie działa?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    Znajdź w bagażniku pompę sterującą centralzamkiem - nie rozłączając wtyczki połącz na chwilkę z plusem końcówkę przewodu zielonego potem szarego - jeżeli central będzie prawidłowo działał to uszkodzony jest stycznik w zamku drzwi kierowcy lub przerwany jest przewód sterujący na drodze drzwi-pompa a jeżeli central nie będzie działał to znzczy, że uszkodzona jest pompa centralzamków.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Zapomniałem o drugim pytaniu. Nie każda wersja ma brzęczyk ostrzegawczy włączonych świateł, ale łatwo go samemu zrobić.
  • Poziom 15  
    Dzięki za wskazówkę, sprawdzę to dzisiaj. A przy okazji, ponieważ jestem zielony w temacie działania centralnego zamka, proszę o dodatkowe info: pompa tłoczy olej do siłowników przy każdym zamku i te uruchamiją odpowiednie dźwigienki, czy tak? Nie bardzo qmam z tym stycznikiem przy zamku, czy chodzi może o styki wyłacznika krańcowego zwierane (rozwierane) podczas ruchu siłowników? Gdzie one są, w drzwiach czy w słupku nadwozia? Z góry dziękuję.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Nie napisałeś dokładne jaki masz centralny zamek czy jest to pneumatyczny w którym to mowa jest o pompie pod tylna kanapą (wytwarza ciśnienie bądź podciśnienie co powduje ruch rygli) a w drzwiach są tylko styczniki dające informacje o tym czy drzwi mają być zamknięte czy otwarte. Jeśli masz takowy układ sprawdź czy nie powstały gdzieś zimne luty zacznij więc od tego ponieważ to jest częsty przypadek w tego typu c.z.
  • Poziom 15  
    Nie napisałem o rodzaju zamka, bo nie bardzo wiem jaki jest. W bagażniku obok tylnej lampy (z prawej strony) jest w styropianie zapakowane jakieś urządzenie przypominające silnik elktr. z wiązką przewodów. Byc może jest też jakaś rurka ciśnieniowa, dokładnie nie pamietam, bo zaglądałem tam tylko jeden raz. W celu sprawdzenia ew. zimnych lutów trzeba rozbierać drzwi? Które?
  • Poziom 24  
    Nie musisz rozkręcać drzwi.
    Wyciąg tę pompkę otwórz ją od dołu i dobier się do płytki z elektroniką. Tam sprawdź czy nie ma zimnych lutów.
    A najlepiej przelutuj wszystkie piny w gniazdach połączeniowych kabli bo tam zawsze jest największy problem.

    Powodzenia :)
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    To urządzenie schowane w styropianowym pudełku koło tylnej prawej lampy jest właśnie pompą i jednocześnie sterownikiem centralzamka.
    Nie tłoczy ono oleju jak myślałeś tylko powietrze - stąd nazwa pneumatyczny. Będę polemizował z kolegą Herosem chociaż jestem tylko raczkujący, myślę, że prościej jest sprawdzić tą pompkę w sposób, który opisałem w poprzednim poście, dopiero gdyby nie działała można się zabrać do jej rozkręcania. Jeżeli działa to albo przerwany jest po drodze przewód sterujący - najczęściej pęka między słupkiem a drzwiami kierowcy, albo stycznik w zamku drzwi kierowcy w tym przypzdku. Żeby się dobrać do zamka trzeba zdjąć tapicerkę drzwi.
  • Poziom 15  
    Uszkodzenie znalezione. Do wnętrza elktroniki pompy dostała się woda, nastąpiła elektroliza i "zżarcie" odprowadzenia styku przekaźnika odpowiedzialnego za otwieranie (przypuszczam że silnik pompy kręci raz w jedną stronę (zamykanie), raz w drugą (otwieranie). Zasilanie silnika jest podawane przez 2 przekaźniki (nie wiem do czego służy trzeci). Będę próbował reanimować uszkodzony przekaźnik, bo nie wiem gdzie znaleźć oryginalny (SIEMENS V23072-C1056-X101 takie oznaczenie ma na obudowie). I jeszcze szczegół, na schemacie i w instalacji samochodu, do "odbierania" sygnału ze styczników drzwiowych są przewody o barwie zielonej i czarno-biały. Bardzo dziękuję kolegom z forum za pomocne wskazówki.
  • Poziom 12  
    Mała korekta co do kolorów czarno-biały wg. schematu, który posiadam to plus pojawiający się po przekręceniu stacyjki i szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem po co jest ponieważ zasilanie plusem jest na stałe i przez przewód czerwono czarny. Nie chcę jednak upierać się, że mam rację bo być może są różne wersje jeżeli chodzi o kolory kabelków.
    Cieszę się, że przydały się moje rady.
  • Poziom 24  
    Ten plus pojawiający się po stacyjce przywraca zasilanie róznych odbiorników prądu (np. sterowanie szybami.) które zostały pdłączone poprzez dodatkowe sterowniki. Które po zamknięciu drzwi odłączają sterowanie (np szybami) a po kluczyku przywracają je i później działają bez kluczyka aż do zamknięcia drzwi.
  • Poziom 15  
    Dzięki wszystkim, temat uważam za zakończony.