Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo S80 5D 2,5 2001 - Nie odpala z rozrusznika tylko plak lub linka

30 Mar 2013 19:55 5238 14
  • Poziom 17  
    Problem pojawił się po wymianie koła dwu-masowego w niezależnym serwisie Volvo.

    Zanim samochód trafi do mnie, mechanicy z poprzedniego warsztatu sprawdzili wszystko co może mieć wpływ na trudny rozruch.
    Świece, wtryski, ciśnienie paliwa w listwie, wtryskiwacze, pompę wysokiego ciśnienia.

    Założyli też stare koło zamachowe, dalej ciężko palił.

    Poddali się twierdząc że to usterka elektroniczna, a oni nie znają się na tym.

    Potem samochód trafił do mnie.
    Pierwsze co zrobiłem to pomiary oscyloskopowe czujnika koła zamachowego i wałka rozrządu. Przebiegi idealne, żadnych zakłóceń.

    Brak błędów, podczas kręcenia z rozrusznika prędkość silnika 0 obr/min.
    Ciśnienie paliwa podczas kręcenia 500 Bar, po odpaleniu 700 / 800 Bar
    chwilowo osiąga 1000 Bar.

    Wtryski sprawdzone, wyjęte i sprawdzone przelewy itd.

    Instalacja przejrzana przewód po przewodzie, nawet puszczone
    nowe przewody od czujników obrotów.

    Potem z braku pomysłu podstawiłem bliźniaczy samochód i podmieniłem
    czujniki koła zamachowego i wałka rozrządu, dalej bez zmian.

    Wymieniłem sterownik silnika.

    Dalej nici

    Założyliśmy sami stare koło zamachowe nie wierząc że poprzedni warsztat
    je wymieniał ponieważ to bardzo dużo pracy.

    Dalej nie odpala.

    Na ciepłym silniku czasami odpali ale z trudem,
    na zimnym w ogóle.

    Podczas odpalania załączałem też świece żarowe, ale pali z zagrzanymi świecami
    i bez identycznie.

    Brak pomysłów.

    Chcę jeszcze wyjąć rozrusznik i go przejrzeć, ale w to nie wierze
    bo jeżeli rozrusznik zakłócał by pracę czujników to wyszło by to na oscylogramie.

    W drugim Volvie po wypięciu czujnika obrotów wałka rozrządu
    jest taki sam objaw z odpalaniem.

    Rozrząd sprawdzony i przy okazji wymieniony.

    Zastanawiam się jeszcze nad wałkami rozrządu może tam coś jest przestawione
    tylko tam nie zaglądaliśmy.


    Byłem samochodem w 4 zaprzyjaźnionych warsztatach
    myśląc że może coś przeoczyłem, ale po opowiedzeniu wszystkiego
    każdy rozkłada ręce, tylko nie ja i ich nie rozłożę, podniosę je do góry
    jak go zrobię i wystawię fakturkę :D


    Będę chciał podstawić jeszcze raz taki sam samochód, ale co sprawdzać / podmieniać ?


    SZOK
  • Poziom 40  
    Rozrusznik do wymiany, już to przerabiałem.
  • Poziom 17  
    Ale co się z nim dzieje, nie zakłóca sygnałów bo przebiegi są idealne,
    ciśnienie paliwa przy kręceniu rozrusznikiem 500 Bar.

    Rozbiorę, ale dla mnie to cuda :!:
  • Admin grupy Samochody
    Masz możliwość podmiany.Więc skorzystaj.
  • Poziom 17  
    Faktycznie z rozrusznikiem coś jest na rzeczy.

    Za pierwszym razem po wyjęciu rozrusznika jedna szczotka była przegrzana.
    Wymieniłem szczotko-trzymacz i pomogło ale na tydzień.

    Za drugim wyjęciem rozrusznika szczotki były w porządku, jeden magnes
    stojana był luźny. Wymieniłem stojan ale bez rezultatu.

    Dzisiaj zamieniałem rozruszniki z drugiego Volva.

    Po zamianie w samochód zaczął zapalać.
    Uszkodzony przypuszczalnie rozrusznik włożyłem do drugiego Volva
    w którym wszytko było ok. Po włożeniu wadliwego rozrusznika zapalał
    z dotyku.

    Czyli po zamianach obydwa odpalały, ten mój z problemem trochę gorzej,
    jąkał się krztusił ale o niebo lepiej.

    To znowu pozamieniałem rozruszniki żeby zobaczyć czy ten z problemem
    będzie odpalał.

    Na jego oryginalnym rozruszniku znów przestał palić.
    Zamieniłem na dłużej rozruszniki.

    Po kilku godzinach na drugim rozruszniku znów nie odpala.
  • Admin grupy Samochody
    Wyczyść porządnie miejsce styku rozrusznika ze skrzynią w skrzyni.
  • Poziom 18  
    to nie wina rozrusznika.. albo lezy wtrysk albo rail albo zawor wysokiego cis.
    cr odpala na ok 15mpa pracuje na wolnych obr na ok30mpa nie wiem skad wzielo ci sie 1000bar.... skoro caly maksymalny wydatek mozliwy to 1600bar.... nie wierzysz ze ktos zmienil kolo ale wierzysz w pomiary? gdzie logika?
    moze czujnik rail klamie i otwiera za szybko wtryski co spowalnia nabicie cisnienia lub uniemozliwia je?
  • Poziom 15  
    D5 to 2.4, 2.5 to MSA15 na pompie.
    Ciśnienia faktycznie w ogóle się nie zgadzają. Całkowicie z kosmosu. Jak masz jeszcze tego drugiego Volviaka to od razu najpierw sprawdź w tamtym parametry bieżące co powinno być i później podmień czujnik. Na biegu jałowym powinno być koło 250-300 bar ale nie 700/800.
    Chociaż może to nie być czujnik tylko np regulator ciśnienia.
    Co do rozrusznika to możesz jeszcze masy sterownika sprawdzić oscyloskopem czy przy kręceniu rozrusznikiem nie pojawiają się przeskoki napięcia z rozrusznika na masę sterownika.
  • Poziom 8  
    zajrzyj do mnie

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=13017157#13017157

    mam bardzo podobno problem też po wymianie dwumasy, miesiąc się bawię i wydałem kupę kasy, dzisiaj dzwoniłem do mechanika który zasugerował iż podczas wymiany dwumasy mogło zostac uszkodzone coś co daje impuls na czujnik wału- nazwał to jakoś nie potrafię przytoczyc, zaraz wrzucę do siebie filmik problemu z odpalaniem
  • Poziom 31  
    gka3 napisał:
    podczas kręcenia z rozrusznika prędkość silnika 0 obr/min.

    Tu masz problem. Dopóki nie zobaczy co najmniej 200 obrotów to nie odpali.
  • Poziom 18  
    dizba niektore kompy tak wolno czytaja parametry ze czasem sie wieszają ... swoją drogą warto by było zrobic pomiar przy samym sterowniku czujnika wału i wałka. mozesz wrzucic oscylogramy z pomiarów?
  • Poziom 31  
    wasylek112233 napisał:
    mozesz wrzucic oscylogramy z pomiarów?

    Skąd ja Ci teraz wezmę takie auto ? Może się u mnie zjawić za rok.
  • Poziom 15  
    Miałem podobny problem odpalał z plaka z rozrusznika nie mógł nabić ciśnienia max 250 bar było, odpala dopiero przy ciśnieniu 285 bar winny był regulator ciśnienia.Pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    dizba ale to nie ty masz problem a zalozyciel postu i do niego bylo pytanie:)
  • Poziom 14  
    W przypadku tej usterki na bank masz problem z ukladem paliwowym. Najczęściej któryś z wtryskiwaczy za dużo przelewa. Po wymianie wadliwego wtrysku wszystko wróci do normy.