Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

T25 - dodatkowy zbiornik oleju

30 Mar 2013 20:19 4314 12
  • Poziom 10  
    Myślę nad zrobieniem dodatkowego zbiornika oleju hydraulicznego w T25 lecz nie wiem, gdzie go mam umieścić i jak go podpiąć?
  • Poziom 29  
    Jakim zbiornikiem dysponujesz? Jaka docelowa pojemność?
    Masz kabinę?
    Podłączyć można w miejscu korka spustowego korpusu podnośnika- zbiornika oleju hydrauliki.
    Tylko zbiornik musi mieć korek z odpowietrzeniem i musi być na tej samej wysokości co oryginalny.
    Można także podpiąć się zamiast korka-odpowietrznika w oryginalnym zbiorniku.
    Nowy zbiornik w tedy musi być powyżej oryginalnego i posiadać korek z odpowietrznikiem.

    A Ciotki Google nie pytałeś? Jest temat jak i zdjęcia takich modyfikacji.
  • Poziom 10  
    Potrzeba mi około 5 litrów lecz nie mogę go zamieścić obok oryginalnego bo mam kabinę i w tym miejscu idzie ramie w spierające kabinę więc tam go nie umieszczę. Myślałem umieścić go za oryginalnym zbiornikiem tylko gdy tam go umieszczę i podepnę się pod korek spustowy będę musiał mieć w nim odpowietrznik a oryginalny zatchać ?
  • Poziom 29  
    A w którym miejscu za zbiornikiem? Za korpusem podnośnika, nad skrzynią, pod siedzeniem kierowcy?
    Jeśli podłączasz zbiornik pod korek spustowy to nowy zbiornik musi mieć odpowietrznik, a oryginalny korek także zostaje.
  • Poziom 38  
    Mam ten sam problem ponieważ mam przyczepę SAM z siłownikiem o wysuwie 1,2m i brakuje oleju. Mam zamiar zbiornik zrobić w prawym tylnym rogu kabiny w końcu te 5l to nie wielka ilość i nawet zbiornik zrobiony z kawałka 6 calowej rury nie będzie tam przeszkadzał. Druga wersja to na dachu. Jedyny problem to podłączenie.
  • Poziom 10  
    http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/414830-t-25-z-dodatkowym-zbiornikiem-oleju/ Właśnie tam chciałem go zamontować. Pytanie tylko czy wystarczy zrobić zbiorniczek i tylko podłączyć go do spustu, w nim zrobić jakiś odpowietrznik, i to wystarczy, i jak bd lał olej do oryginalnego to będzie się wlewał do tamtego?

    Dodano po 12 [minuty]:

    Olej nie będzie mi się wylewał odpowietrznikiem oryginalnego zbiornika?
  • Poziom 29  
    Tak będzie dobrze. Tylko odpowietrzniki obu zbiorników muszą być na tym samym poziomie. Widok korpusu z drugiej strony. http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www...3JYUe6YI8X0sgb6qYHQAg&ved=0CDwQ9QEwAg&dur=154 Widać, że jest zaślepka zbiornika od strony skrzyni. Można zrobić taki zbiornik by go w to miejsce przykręcać i już nic więcej nam nie potrzeba. Powstanie jeden powiększony zbiornik z oryginalnym korkiem.
  • Poziom 10  
    We wtorek się za to wezmę umieszczę go za oryginalnym i połączę do spustu oryginalnego i odpowietrzniki na takiej samej wysokości i powinno być ok. Mam też drugi problem z rozdzielaczem ponieważ urwała mi się wajcha drugiej sekcji i chce go rozebrać i włożyć tą nową część lecz nigdy tego nie robiłem wie ktoś jak się za to zabrać??
    Prosiłbym o instrukcję krok po kroku z góry dzięki.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Urwało się to do czego przykręca się dźwignię?
    http://hurtowniarolnicza.pl/czesci-do-ciagnikow/t-25/dzwignia-rozdzielacza-t-25-12404.html
    Jeśli to, to demontujesz obydwie dźwignie. To znaczy pozostałą w twoim wypadku.
    Odkręcasz 6 śrubek M6 trzymające blaszkę która trzyma gumowe uszczelki dźwigienek.
    Zdejmujesz ją, obydwie uszczelki, drugą blaszkę i wyciągasz tę urwaną dźwignię.
    Powinien wyjść razem z gniazdem dźwigni i o-ringiem. Warto tego o-ringa wymienić bo robią się z czasem strasznie płaskie i zaczyna przepuszczać.
    Montaż w kolejności odwrotnej. Miłego dłubania.
  • Poziom 10  
    Jest właśnie mały problem bo urwała mi się przy samej tej kulce i nie mam za co ją złapać. Jak wyciągnę tą drugą to wyjdzie i ta?
  • Poziom 29  
    Nie, wyciągniecie drugiej dźwigni nic nie da.
    Musisz płaskim śrubokrętem wydłubać gniazdo dźwigni. Potem śrubokrętem zruszyć dźwignie bo może ją trzymać jeszcze o-ring na obwodzie kuli.
    Jak się nie uda to nawierć otwór i nagwintuj choć kilka zwoi i pociągniesz za wkręconą śrubę.
    Możesz wyciągnąć drugą dźwignie żeby zobaczyć jak to idzie i od razu wymienić wspomnianego o-ringa.
    Połóż sobie jakąś szmatę, ale oleju to symbolicznie pocieknie jesli ciągnik był ostatnio nie zapalany.
  • Poziom 10  
    Nic już nie muszę nawiercać poszedłem i to zrobiłem zajęło mi to około 15 minut. Dzięki za porady.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jutro pójdę odpalę go i zobaczę czy nic nie cieknie.