Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

2.0 HDI 406 Automat - Układ paliwowy

30 Mar 2013 20:20 7797 19
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich, potrzebuję pomocy z moim peugeotem. Pewnego dnia podczas jazdy zapalił mi się diabeł i komunikat "Antypolution Fault" samochód mi zgasł, po włączeniu zapłonu nie słychać aby włączyła się pompka paliwa w zbiorniku i nie chce odpalić, jednak po jakimś czasie ok. 5 min pompka się załączy, autko odpali, ujadę spory kawałek ok. kilometra i znów to samo. Zaprowadziłem samochód do mechanika, wykonali takie czynności, wyciągnęli wtryski, zawiozłem do sprawdzenia są ok., wyczyścili pompę wtryskowa jest ona firmy bosh, podobno się nie psują, wyciągnęli zbiornik, wyczyścili go, wymienili filtr paliwa, sprawdzili pompkę w zbiorniku jest ok., no i najważniejsze, wymienili regulator ciśnienia paliwa ten na pompie, kosztował on 580 zł. Odebrałem samochód jadę domu i co znowu zapalił się diabeł i zgasł. Zaobserwowałem takie rzeczy, kiedy już odpali i jadę, to obroty idą do 3 tys. ni licho, więcej w ogóle, zero mocy, biegi przerzuca, ale tylko są 3 po puszczeniu go z obrotów gaśnie, sprawdziłem, czy dochodzi prąd do pompki w zbiorniku i jest tak, kiedy odpali, to prąd jest, natomiast kiedy sam zgaśnie zasilania na pompkę nie ma pojawia się ono, po jakimś czasie auto odpali na chwile ok. 10 sekund i gaśnie. Jest jeszcze jedno zjawisko, kiedy już odpali i ja go zdążę kluczykiem zgasić, to zdążę wyciągnąć kluczyk ze stacyjki wysiąść z auta a on dopiero gaśnie przez ok. 5 sekund, chodzi bez kluczyka w stacyjce. Jeżeli ktoś by mógł mi pomóc, to był bym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.

    Zapomniałem jeszcze dopisać że ciśnienie paliwa podczas pracy na wolnych obrotach wynosi 299 +/- 2 utrzymuje się takie przez ok 10 sekund i później bardzo szybko rośnie 350, 450, 600, 700 i gasnie
  • Poziom 36  
    33zyla33 napisał:
    Jeżeli ktoś by mógł mi pomóc, to był bym bardzo wdzięczny.


    Poszukaj warsztatu obeznanego z grupą PSA

    33zyla33 napisał:
    Jest jeszcze jedno zjawisko, kiedy już odpali i ja go zdążę kluczykiem zgasić, to zdążę wyciągnąć kluczyk ze stacyjki wysiąść z auta a on dopiero gaśnie przez ok. 5 sekund, chodzi bez kluczyka w stacyjce.


    I raczej dostarcz je na lawecie do tego warsztatu
  • Poziom 32  
    Możesz mieć w kiepskim stanie czujnik ciśnienia na listwie, spróbuj go podmienić
  • Poziom 36  
    Po tak nieudolnych "naprawach" silnik i osprzęt wymaga bardziej kompleksowego potraktowania
  • Poziom 2  
    no właśnie w mojej okolicy nie ma żadnego innego warsztatu... Mechanik stwierdził że przyczyną może jeszcze być pompka paliwa ale moim zdaniem to nie będzie to ponieważ nie ma na nią zasilania... Oraz bsi tego nie sprawdziłem co myślicie??
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Dosyc czesto walcze z tym problemem. Regulator cisnienia na pompie. Z opisu winika ze zostal on wymieniony ale to nie zmienia faktu ze moze byc uszkodzony, a dokladnie zielony oring najczesciej powoduje identyczne problemy. Moze podczas montazu zostal uszkodzony. Dwie opcje pyzeciety oring lub zacierajaca sie iglica w regulatorze.
  • Poziom 36  
    33zyla33 napisał:
    . Oraz bsi tego nie sprawdziłem co myślicie??


    Zostaw BSI w spokoju rozwiązania problemu szukaj pod maską , jak wspomniał zaborekp , zawór regulacji ciśnienia , do tego czujnik ciśnienia , wtryskiwacze
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Oj coś mi się wydaje że mogą być opiłki metalu w układzie. Z mojej praktyki też obstawiałbym regulator plus kompleksowe czyszczenie układu paliwowego.
  • Poziom 2  
    był czyszczony cały układ włącznie ze zbiornikiem... a jest taka opcja że regulator ciśnienia paliwa mimo tego że jest nowy może być wadliwy?
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Jest to mozliwe.
    Czy na starym regulatorze po zgaszeniu silnika, silnik nadal pracowal przez krotka chwile czy to zaczelo sie dziac na nowym regulatorze ?
  • Poziom 2  
    było tak samo wymiana regulatora pomogła na chwile tzn na jakieś 10 km jazdy i problem zaczął się od nowa dokładnie takie same objawy co przed naprawą
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Takie obiawy zawsze pochodza od regulatora na pompie.
    Dosyc czesto przyjezdzaja do mnie hdi z tym problemem i zawsze konczy sie regulatorem ewentualnie pompa pada ale w to watpie bo te pompy naleza raczej do niesmiertelnych nie twierdze ze pompa nie jest uszkodzona bo wszystko sie kiedys psuje ale nie spotkalem sie z padnieta pompa.
    Sprawdz czy nie ma wycieku z pod regulatora. Sa dwa rodzaje regulatorow z zewnatrz wygladaja tak samo ale ruznica jest na iglicy oraz uszczelka po regulatorem. Moze u ciebie brakuje uszczelki albo uszczelka jest a nie powinno jej byc i stad efekt pracujacego silnika po zgaszeniu, iglica nie jest osadzona na swoim miejscu +/- 1 mm zrobi duza roznice a to mniejwiecej grubosc uszczeki.
  • Poziom 10  
    witam kolegów mam podobny problem z 306 HDI 2.0
    od połowy grudnia auto wędruje od mechanika do mechanika jak na razie straciłem 1500zl i dalej nic auto nie działa wiec podwinąłem rękawy i do pracy rodacy

    problem mam taki ze auto odpali na Plaku, na postoju działa idealnie nawet dochodzi do 5000obr/min ale jak zacznę jechać zaczynają się problemy auto po pewnym czasie gaśnie (jak by dochodziło do odcięcia paliwa) wiec odczytałem błędy (układ pierwotny zasilania paliwa wadliwe działanie ) a pompa nowa wiec zacząłem szukać pod maską znalazłem w regulatorze czajnika coś takiego jak na foto (uszczerbiony biały fragmet podkładki plastikowej )czy to może być przyczyną ze tak gaśnie bez powodu
    2.0 HDI 406 Automat - Układ paliwowy

    i pytanie dodatkowe jeśli tu siedzą złe elfy czy ma ktos uwalony taki czujnik zebu podmienic ten uszkodzony elemet (biała podkładka)
  • Poziom 20  
    Wymień uszczelniacze i sprawdź. Nagły spadek ciśnienia powoduje wyłączenie motoru podczas jazdy.
  • Poziom 39  
    Wymień tą białą podkładkę i tę zieloną gumkę i po sprawie. Te części są dostępne nowe. W jakich warsztatach ty bywałeś, że podstaw w CR nie sprawdzali?
  • Poziom 10  
    szkoda mówić jedni to podobno specjaliści z elektryki a 2 to znawca dizla podobno ale zwracam honor temu drugoemu własnie byl i kase oddal a to chyba nie codzien sie zdarza teraz musze gdzies namierzyc te uszczelki tylko gdzie ?? odezwe sie jak wymienie czy to coś da czy jeszcze cos innego
  • Poziom 32  
    Koledzy. Możecie napisać jak dokładnie nazywają się te podkładki i gumki i gdzie je można kupić, bo do serwisu mam za daleko.
  • Poziom 12  
    Komplet uszczelek do tego elementu posiada oznaczenie F01M100278 i kosztuje około 18 zł. Nie mam pojęcia jak wymienić te białą teflonową uszczelkę. U siebie mam ją uszkodzoną, przy próbie jej wymiany nowa pękła przy przeciskaniu jej w stare miejsce.
  • Poziom 34  
    Ta uszczelka jest przecięta inaczej byś jej nie założył.
  • Poziom 12  
    coperfild ty magiku!

    A ja myślałem że ją uszkodziłem ;) W sumie mam w aucie objawy takie że przy ruszaniu z pierwszego biegu gdy mocniej ruszę i puszczę gaz zaświeca mi się kontrolka świec żarowych auto na chwilkę traci moc, ponieważ po zmianie na 2 bieg muszę odczekać z 1-2 sek aby auto zaczęło przyspieszać oraz zniknęła kontrolka świec żarowych. W ostatnich dniach zdarzało się również że falowały obroty na biegu jałowym. Dziś mieniłem uszczelkę w opisanym czujniku ciśnienia, ale nie miałem okazji dłużej pojeździć i sprawdzić czy falowanie ustało.


    Zmieniłem tylko uszczelkę w czujniku, nie myjąc go za bardzo. Czy przedmuchanie powietrzem i płukanie w benzynie ekstrakcyjnej może oczyścić czujnik, czy raczej mu zaszkodzi?