Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Voyager 3,3 2002 - Wymiana PCM P0601

czarunio 31 Mar 2013 11:49 4716 10
  • #1
    czarunio
    Level 16  
    Witam.W samodiagnozie P0601-błąd sumy kontrolnej.Check się świeci.Samochód jeździ wzglednie normalnie,jednak serwisówka przy tym błędzie nakazuje wymienić PCM.Może ktoś miał podobny problem?Samochód jeździ w dalekie trasy i istnieje obawa,że podczas trasy może mu coś odbić.Czy jeśli kupię zestaw(kluczyk,pcm i moduł immo)to wystarczy do poprawnego działania.Jest tam jeszcze body computer i czy jego też trzeba wymienić, programować itp.A moduł aibag też tam jest wpisany chyba i nie będzie działał na tym nowym pcm-ie?A może ktoś by sie podjął naprawy tej usterki w normalnych kosztach,najchętniej w dolnośląskim.Wszelkie sugestie i podpowiedzi mile widziane. :?:
  • #2
    Erwin123
    Level 26  
    w tym sterowniku padal ktorys tranzystor.
  • #3
    czarunio
    Level 16  
    Raczej wątpliwe żeby tranzystor się wysypał,ponieważ samochód jeździ normalnie.Zapala bez problemów.Zapomniałem dodać ,że auo jest Pb+LPG.Na obu paliwach jest ten sam błąd,który nie daje się skasować.Ponoć ten błąd wskazuje na to,że sypie się pamięć wewnętrzna w pcm-ie.Pytanie: czy wystarczy wymienić kluczyk stacyjkę i immo,czy całą resztę też?A jakby założyć Pcm bez immo to czy moduł poduchy też trzeba wkodowywać,czy powinien zadziałać bez problemów? :?:
  • #4
    Erwin123
    Level 26  
    Poduchy zostaw w spokoju , sterownik masz zalewany zelatyna?
  • #5
    czarunio
    Level 16  
    Tak.Sterownik mam zalany żelatyną.PsMam drugi ale z immo,więc po 2 sekundach auto gaśnie no i poduchy na tym drugim świecą.
  • #6
    Erwin123
    Level 26  
    Trzeba przeprogramowac ecu i bedzie palil .
  • #7
    żałosna udręka
    Level 34  
    Skoro chodzi, to mapy zdublowane. więc da się jeszcze wskrzesić. Jak masz drugi dobry to jeszcze łatwiej.
  • #8
    Erwin123
    Level 26  
    Coś wiecej na ten temat? myslisz o zmianie eepromu ?
  • #9
    żałosna udręka
    Level 34  
    Nigdy nie widziałem sterownika z tego samochodu, więc rozważam teoretycznie, a raczej się wymądrzam. Osobiście powalczyłbym z immo, żeby niechcący nie unieruchomić samochodu.
  • #10
    Erwin123
    Level 26  
    Nie wiem jak w tej generacji ale w generacji II mozna było zrobić operacje w body komputerze i palił ładnie :)
  • #11
    czarunio
    Level 16  
    Tak więc znalazłem gościa z serwisówką chryslera(DRBIII).Założyliśmy ten drugi komputer na którym auto gasło(nawet numery komputerów specjalnie się nie zgadzały tylko rok prod)facet wprogramował immo i po kłopocie. Jest tylko drobny niuans komputer który założyłem miał pompkę ldp(par paliwa)a moje auto jej nie miało więc wyskakuje teraz błąd pompy ldp ale to mnie nie niepokoi . Będę miał czas to zrobię jakiś emulator i spróbuję oszukać kompa ,chyba że poszukam takiej pompki.Temat uważam za zamknięty. :D