Peugeot 1999r 2.0 Hdi kontrolka akumulatora mruga nieregularnie
Witam, problem nie jest banalny jak się na początku wydaje. Czytałem podobne posty ale.....
Mianowicie zaczęła mi się jarzyć kontrolka akumulatora. Jak sprawdziłem to miałem luźną klemę. Poprawiłem i nie pomogło. Jak się okazało ładowanie miałem na poziomie 12,3 V. Wymieniłem alternator na nowy. W zakładzie naprawczym dla francuzów dobrali mi zamiennik Valeo. Podobnież lepszy niż miałem do tej pory mitsubishi. Po wymianie przez pierwsze ok. 100 km było wszystko w porządku.
Nagle zaczęła wyrywkowo na wolnych obrotach migać kontrolka akumulatora. Potem nieregularnie zaczęła się pojawiać. np. 10 min. prawidłowo, a potem co 5 sek. - 30 sekund. Światełko świeci od 0,5 sek. - do 10 sek. Nie ma przepisu co do jej regularności. Jedyne co sprawdziłem to to, że ładowanie mam 14,4V, bez względu na to, czy kontrolka się świeci czy nie. Rzeczą którą jeszcze zauważyłem jest to, że jak włączę ogrzewanie tylnej szyby i zapali się kontrolka ładowania akumulatora, to wyłącza lub przygasa kontrolkę podgrzewania.
Aha i od razu po zapaleni wszystkie kontrolki gasną prawidłowo i po czasami po sekundzie zapala się kontrolka akumulatora.
Czy znaczenie jakiej firmy jest alternator - tzn. czy inne firmy inaczej rozwiązują problem prądu wzbudnego alternatora? Czy trzeba jakoś programować BSI?
Dodam, że alternator wymieniali mi w renomowanym zakładzie przez Peugeota. Jak byłem u nich, to sami nie wiedzą co i jak do końca i mówią, że prawdopodobnie to BSI. Mam daleko do tego zakładu i krucho z kasą, dlatego proszę o pomoc.
Witam, problem nie jest banalny jak się na początku wydaje. Czytałem podobne posty ale.....
Mianowicie zaczęła mi się jarzyć kontrolka akumulatora. Jak sprawdziłem to miałem luźną klemę. Poprawiłem i nie pomogło. Jak się okazało ładowanie miałem na poziomie 12,3 V. Wymieniłem alternator na nowy. W zakładzie naprawczym dla francuzów dobrali mi zamiennik Valeo. Podobnież lepszy niż miałem do tej pory mitsubishi. Po wymianie przez pierwsze ok. 100 km było wszystko w porządku.
Nagle zaczęła wyrywkowo na wolnych obrotach migać kontrolka akumulatora. Potem nieregularnie zaczęła się pojawiać. np. 10 min. prawidłowo, a potem co 5 sek. - 30 sekund. Światełko świeci od 0,5 sek. - do 10 sek. Nie ma przepisu co do jej regularności. Jedyne co sprawdziłem to to, że ładowanie mam 14,4V, bez względu na to, czy kontrolka się świeci czy nie. Rzeczą którą jeszcze zauważyłem jest to, że jak włączę ogrzewanie tylnej szyby i zapali się kontrolka ładowania akumulatora, to wyłącza lub przygasa kontrolkę podgrzewania.
Aha i od razu po zapaleni wszystkie kontrolki gasną prawidłowo i po czasami po sekundzie zapala się kontrolka akumulatora.
Czy znaczenie jakiej firmy jest alternator - tzn. czy inne firmy inaczej rozwiązują problem prądu wzbudnego alternatora? Czy trzeba jakoś programować BSI?
Dodam, że alternator wymieniali mi w renomowanym zakładzie przez Peugeota. Jak byłem u nich, to sami nie wiedzą co i jak do końca i mówią, że prawdopodobnie to BSI. Mam daleko do tego zakładu i krucho z kasą, dlatego proszę o pomoc.