Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomoc w zaprojektowaniu zwrotnicy 3 way

kasper_7 31 Mar 2013 20:20 1077 4
  • #1 31 Mar 2013 20:20
    kasper_7
    Poziom 10  

Mam w zamiarze zbudować swoje DIY. Obudowy będę w międzyczasie robił, ale myślę nad zwrotnicą. Kolumny mają być podobne do altus 300. Zwronice chciałem sam wykonać. Wybrałem 1 rzędu, ponieważ będzie najprostsza i będzie najmniej zniekształcać dźwięk. Odpowiedzi typu alus 300 to szajs, nie są interesujące, a tym bardziej pomocnicze. Jestem początkującym i A300 jak najbardziej mi odpowiada. Głośniki jakie chciałem wykorzystać to STX GDN 30/200, STX GDM 17/180, lub 16/80, oraz tonsil gdwt 9/80, lub jakieś gdwk. Do obliczeń chciałem wykorzystać pomiary producenta STX. Proszę o kilka wskazówek np. gdzie odciąć niskotonowy i jaką częstotliwość podstawić do wzoru, żeby te wartości były w miarę prawdziwe. Nie będę oczekiwał od swoich kolumn i zwrotnic nie wiadomo jakiego dźwięku, bo to nie są kolumny za 50tys, ale dźwięk typu ALTUS, ALTON osobiście mi się podoba.

• #2 03 Kwi 2013 09:37
    2165755
    Usunięty  
  • #3 03 Kwi 2013 10:39
    Arkadyo
    Poziom 29  

Kasper trzeba było zaczekać z tym postem pare godzin - byłby świetny na pierwszego kwietnia :D.
    Mam raczej dla Ciebie raczej złe wieści ale pokolei:

Cytat:
    Obudowy będę w międzyczasie robił, ale myślę nad zwrotnicą

Mylisz pojęcia. Myślenie zaczyna się tam gdzie dany umysł posiada już wiedzę i dzięki niej jest w stanie jeśli nie kreatywnie to przynajmniej konstruktywnie coś tworzyć.
    To, że mózg jest włączony nie znaczy jeszcze, że myśli dlatego moja rada jest taka - wszelkie miedzyczasy przesuń z budowy obudowy na zgromadzenie wiedzy o zwrotnicach wtedy przestaniesz wypisywać absurdy takie jak np ten: