Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyłącznik nadprądowy B6 odłącza piekarnik

jacek666b 01 Kwi 2013 11:38 4818 17
  • #1 01 Kwi 2013 11:38
    jacek666b
    Poziom 8  

Witam.
    Mam obok licznika tablicę na której są wyłączniki FAEL opisane B6, B10, B16, instalacja trójfazowa w bloku mieszkalnym. Wcześniej miałem piekarnik podłączony pod dwie fazy siły, ale, że odsuwałem szafki i zauważyłem gniazdko, postanowiłem go podłączyć tam. Piekarnik po nagrzaniu się do 180 zaczyna wywalać bezpiecznik co 5-15s (ale tylko gdy się nagrzewa).

Moje pytanie-czy nie da się zastosować większego bezpiecznika na tej tablicy do tego gniazdka tak żeby go nie wywalało? Nie znam się na instalacjach-jak to zrobić dobrze?

0 17
  • Sklep HeluKabel
  • #2 01 Kwi 2013 11:40
    Dacomos
    Poziom 33  

Jak moc piekarnika ? Od tak sobie nie można zmieniać zabezpieczeń :cry:

0
  • #4 01 Kwi 2013 11:46
    vodiczka
    Poziom 43  

Zauważyłeś wolne gniazdko i postanowiłeś je zagospodarować? pod B6 możesz podłączyć mikser albo młynek do kawy. Piekarnik pozostaw tak jak był podłączony.

0
  • Sklep HeluKabel
  • #5 01 Kwi 2013 11:49
    jacek666b
    Poziom 8  

Ok, dziękuję za pomoc. Zastanawia mnie tylko po co ktoś robił takie słabe gniazdko przy podłodze za szafkami kuchennymi.

Jak to jest, że jedno gniazdko może mieć zabezpieczenie większe, a drugie mniejsze-przecież kabel to kabel?! ( Proszę mnie za bardzo nie zmieszać z błotem-jak wspomniałem kompletnie nie wiem o co chodzi)

0
  • Pomocny post
    #6 01 Kwi 2013 11:57
    vodiczka
    Poziom 43  

Do mocniejszego bezpiecznika potrzebne są grubsze przewody ale zabezpieczenia dobiera się pod obciążenie, zastosowanie np. B16 do młynka do kawy może spowodować, że zabezpieczenie nie zadziała kiedy powinno.