Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Yaris 2003 1.0- przeróbka na full wypas

JaroFon 01 Apr 2013 18:20 5979 19
  • #1
    JaroFon
    Level 23  
    Witam wszystkich. Nie wiem czy w dobrym dziale piszę ale myślę że to ma związek z elektroniką i elektryką samochodową.

    Zamieniłem swojego wysłużonego Seicento na Toyotę Yaris 2003 1.0. Niestety samochód był kupiony w wersji podstawowej bez jakichkolwiek dodatków. Przywykłem do dodatków bo od dziesięciu lat jeżdżę samochodem który ma elenktyczne szyby, centralny zamek, elektryczne lusterka i alarm (przed Seicento posiadałem Fiata 126p który po moich przeróbkach również miał te wszystkie dodatki łącznie z funkcją otwierania przedniej maski z pilota: 'TO NIE JEST ŻART'). Mój Seicento też był w wersji podstawowej ale zmieniłem to, dodałem do niego wszystko co było tylko możliwe. Plusem w Seicento było to że pod deską było cale potrzebne mi okablowanie do centralnego i do elektrycznie opuszczanych szyb, wystarczyło tylko do instalacji już gotowej wpiąć moduł centralki, kostki do przycisków elektrycznie opuszczanych szyb też były, wystarczyło tylko wyjąć zaślepi przycisków i włożyć przyciski. Jedynie do drzwi trzeba było dokupić instalacje, mechanizmy do opuszczania szyb i centralki zamków. W progu również były wolne kostki do których dopiąłem instalację z drzwi. Zamierza to również zrobić w Yarisce. Dlatego chciałbym prosić o wskazówki i rady do do całego montażu zamka centralnego i elektrycznie opuszczanych szyb i ewentualnie elektrycznie regulowanych lusterek. Z samymi mechanizmami centralek i mechanizmami opuszczania szyb myślę że nie będzie problemów bo ogólnie są dostępne. Jednak nie wiem jak się ma sytuacja z okablowaniem. Czy w Yarisce 2003 1.0 wnętrze jest przygotowane do montażu powyższych dodatków jak to było w przypadku mojego Seicento? No i jak wygląda sytuacja z przyciskami do opuszczania szyb? Przypuszczam że są montowane na drzwiach ale czy to wymaga wymiany bocznej tapicerki? Bardzo proszę o porady, chciałby się dowiedzieć maksymalnie jak najwięcej abym wiedziała co mam kupić tak abym nie został zaskoczony przy montażu że czegoś mi brakuje. Proszę o pomoc
  • #2
    ssb.mixer
    Level 17  
    Musisz sam sprawdzić czy masz kable. W Corollach w wersjach full bieda (terra) czasem są wiązki w drzwiach/pod kierownicą a czasem nie ma. Zdejmij boczki drzwi to się przekonasz.
  • #3
    JaroFon
    Level 23  
    No ja myślę że w drzwiach instalacji ni będzie bo nie ma ani centralnego ani elektrycznie opuszczanych szyb. Tu chodzi o wnętrze pod deską rozdzielczą. A czy boczki na drzwiach muszą być wymienione jak dodam opcje 'elektryczne szyby'?
  • #4
    ssb.mixer
    Level 17  
    JaroFon wrote:
    No ja myślę że w drzwiach instalacji ni będzie bo nie ma ani centralnego ani elektrycznie opuszczanych szyb. Tu chodzi o wnętrze pod deską rozdzielczą. A czy boczki na drzwiach muszą być wymienione jak dodam opcje 'elektryczne szyby'?


    Cześć Corolli ma wiązki mimo że wyjeżdżają z korbkami z fabryki. Tak samo pod deską (i w komorze silnika - do halogenów mimo że manetka nie ma przełącznika.), część ma wiązki a część nie. Nie masz co gdybać tylko zajrzyj.
  • #5
    LoLek85
    Level 28  
    Yaris w wersji podstawowej na pewno nie ma gotowych wiązek w drzwiach, bo nie masz z tyłu nawet przelotek na przewody.
  • #6
    JaroFon
    Level 23  
    A jak z instalacją do centralnego. Jest przygotowana czy będę musiał instalować nowe kable? No i sama elektryka otwierania szyb, jak to ogólnie wygląda w oryginale? Czy do drzwi powinny być tylko doprowadzone same zasilania a sterowanie jest z przycisków na drzwiach czy też jakiś moduł powinien znajdować się w środku auta?
  • #7
    JaroFon
    Level 23  
    Witam ponownie. Troszkę przeglądnąłem instalację w Yaris i znalazłem wolne kostki dlatego chciałbym zapytać do czego one służą. Pod półką na tunelu (drążek biegów i ręczny) znalazłem wolną kostkę z sześcioma pinami. Do czego ta kostka służy? Zauważyłem jak odwróciłem półkę do góry nogami że jest tam zarys jakby miały tam być zamontowane dwa przyciski, do czego miały by służyć? Kolejne wolne kostki są w rogach pod osłonami przy progu. Po lewej stronie od kierowcy jest jedno mniejsze gniazdo do którego jest doprowadzone 6 PINÓW (w jednym rzędzie 5 a w drugim 1) i jedno większe gniazdo do którego jest doprowadzony 1 PIN. Po prawej strony od pasażera jest tylko jedno mniejsze gniazdo do którego jest doprowadzone 7 PINÓW (w jednym rzędzie 5 a w drugim 2). Czy orientuje się może ktoś do czego są te wolne kostki? Szyby, centralny a może lusterka?
  • #8
    comandos21
    Level 18  
    Witam, też mam kostkę w tunelu koło ręcznego. Ktoś wie może co tam było montowane?
    Mój yaris jast po FL z 2004r.
  • #9
    JaroFon
    Level 23  
    Ta kostka jest wykorzystana w wersji z automatyczną skrzynią biegów
  • #10
    comandos21
    Level 18  
    JaroFon wrote:
    Ta kostka jest wykorzystana w wersji z automatyczną skrzynią biegów

    Dzięki za odpowiedź. A tak dokładniej co tam jest wpięte?
    Coś można tam podłączyć, może jakieś pomysły?
    Też dobrze byłoby wiedzieć, który bezp. Obsługuje te kostki.
  • #11
    JaroFon
    Level 23  
    Przypuszczam że by powinno być tam podłączone podświetlenie załączonego biegu. Trzeba sprawdzić czy jest tam napięcie, jeżeli nie ma to sprawdzić czy nie brakuje jakiegoś bezpiecznika
  • #12
    comandos21
    Level 18  
    No właśnie.... Przydałby się jakiś link z instrukcją i opisem instalacji.
  • #13
    kortyleski
    Level 43  
    Raczej w tym roczniku taniej wyjdzie sprzedać i kupić na wypasie. Wiązki, moduł nadwozia, komlet zamków z siłownikami, komplet podnośników szyb. Tysiące złotówek wyjdą.
  • #14
    comandos21
    Level 18  
    kortyleski wrote:
    Raczej w tym roczniku taniej wyjdzie sprzedać i kupić na wypasie. Wiązki, moduł nadwozia, komlet zamków z siłownikami, komplet podnośników szyb. Tysiące złotówek wyjdą.

    Ja mam wersje z el. Lusterkami, szybami, multi kierownicą, el. Zamkiem tylko nurtuje mnie ta kostka w tunelu.
  • #16
    Piotrek z Łowicza
    Level 11  
    Wtrace sie do dyskusji. Czy udalo sie Koledze podlaczyc elektryczne lusterka?
  • #17
    Carrrot
    Level 12  
    W sumie jakby nie patrzeć, zabawa przy takiej robocie jest przednia. Mamy 21 wiec, mnostwo elektroniki można ściągnąć z chin. Podnośniki, czy zamki kosztują przysłowiowe grosze. Dokupić sobie kilka szpulek przewodów i można sie bawić kilka dni z tym.
    Zarobkowo to raczej sie nie opłaca, ale przy własnym aucie? No chyba ze taniej wyjdzie to zrobic tak jak fabrycznie, ale co kto woli
  • #18
    kortyleski
    Level 43  
    Carrrot wrote:
    Dokupić sobie kilka szpulek przewodów i można sie bawić kilka dni z tym.

    Senny koszmar każdego elektryka do którego to auto kiedyś trafi. Pajęczyna przewodów, brak dokumentacji, godziny kombinowania co poeta miał na myśli.
  • #19
    Piotrek z Łowicza
    Level 11  
    Carrrot wrote:

    Zarobkowo to raczej sie nie opłaca, ale przy własnym aucie? No chyba ze taniej wyjdzie to zrobic tak jak fabrycznie, ale co kto woli

    D zony auta Yaris 1.3 z konca 2004 dołożyłem na fabrycznej instalacji
    1.Sterowanie radiem w kierze wraz ze skorzana kierą>> wystarczyło zmienić taśmę i wsadzić pilota <kupiłem całą skórzaną kierę z pilotem> koszt oryginalych uzywek to całe 100 PLN <robota własna - max, godzina pracy>
    2.Halogeny przednie > wystarczyło kupić lampy, zmienić manetkę i dorzucić przekaźnik >koszt oryginalnych uzywek to 205PLN<komplet> gdybym chcila kupić nowe czesci w ASO to 2000 PLN murowane.

    3. Teraz przyszła kolej na elektryczne i podgrzewane lusterka. Wszyskie czesci już mam teraz chcę tylko to poskładać> pilot - panel sterowania lusterkami juz zalozony > kostka byla przy instalacji >teraz tylko zdjac boczki i zalozyc lusterka> zakladam ze kostki pod lusterka są , mam seryjnie elektryczne szyby i centralny zamek w kluczyku <auto z Niemiec> Zastanawiam się tylko czy nie będzie trzeba dorzucić przekaznika od podgrzewania>> chyba że działa na tym ukladzie co jest od tylnej szyby < nic mi nie pika> w Corolli E12 po właczeniu podgrzewania szyb i lusterek słychać załączający się przekaźnik. Może go w Yarisie brakować.Tylko gdzie on jest jeszcze go nie odkryłem, patrzylem juz w EPC i nie widzę takiego przekaznika> do halogenów był pod prawym glosnikiem w desce rozdzielczej.


    Jak podłączę dam znać czy odpaliło czy trzeba szukać brakujących przekaznikow.

    Pozdrawiam
  • #20
    Carrrot
    Level 12  
    kortyleski wrote:

    Senny koszmar każdego elektryka do którego to auto kiedyś trafi. Pajęczyna przewodów, brak dokumentacji, godziny kombinowania co poeta miał na myśli.

    To zalezy, da sie to zrobic po bożemu zgodnie ze sztuką, pytabie czy tak bedzie zrobione.
    Poprawialem takie dokladane instalacje w passatach sciaganych masowo z de, przyjezdzaly kompletne golasy, podokladali co chcieli, kilka lat dzialalo i zaczal sie meksyk. Ale to wina niechlujnego montażu. Dokładałem wyciągarke i webasto w autolawecie. Byl to SAM z podwójną kabiną od vw lt 28, tego starego z poczatku lat 90. Instalacja byla zrobiona lepiej niz fabryczna. Kazdy obwod byl zabepieczony osobnym bezpiecznikiem i przekaźnikiem, radia, lampy, koguty, oswietlenie robocze, sygnalizacyjne, wszystko na niezależnych odwodach, 2 akumulatory. Mial 3 skrzynki bezpiecznikow, prawie 70szt :D 2 stronna rozpiska byla do tego. Tam az przyjemnie bylo grzebac, mocno przemyślane bylo.