Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Instalacja ELM327 na Windows8

wuwus77 16 Jan 2017 10:19 50991 54
  • #31
    Seba-S91
    Level 2  
    Ok, wstępnie wszystko zrobiłem jak mówisz i jest ok, można to jakoś sprawdzić na sucho czy powinno działać?
    Zimno na dworze, nie chce mi się ganiać do samochodu na ileś podejść :-). Dzięki wielkie za wszelką pomoc.
  • #32
    gimak
    Level 40  
    Seba-S91 wrote:
    to jakoś sprawdzić na sucho czy powinno działać?

    Na to trudno mi odpowiedzieć. Mnie po przejściu z 98 na XP niby wszystko grało i gdybym nie widział jak PCMScan działał pod 98 (codzi o wyniki), to bym przeszedł nad tym do porządku dziennego i szukałbym dziury w całym, wyniki jakie uzyskiwałem pod XP, były zupełnie inne niż te pod 98. Dopiero jak ściągnąłem sterowniki z podanej strony, to wyniki się pokryły. Na 8 od razu ściągnąłem z tej strony i już nie było żadnych problemów.
  • #33
    fryck
    Level 9  
    Włączasz program, konfigurujesz jak coś (port COM) i pokaże ci czy połączyło z Elmem.
    Polecam program ScanXL i Scanmaster
  • #34
    tzok
    Moderator of Cars
    ...i tak ELMem w Toyocie nic nie zdziałasz. Do Techstream'a jest potrzebny dedykowany interfejs.
  • #35
    Seba-S91
    Level 2  
    Dlaczego takie stwierdzenie? Nie da się nawet połączyć by tylko sczytać błędy i je skasować?
  • #36
    gimak
    Level 40  
    Ja obecnie przez ELMa bez żadnych problemów łączę się PCMScan'em i ScanMasterELM z corollą i na moje potrzeby (do podglądu korekt przy regulacji instalacji gazowej) w zupełności mi to wystarcza. W megance poprzez z ELMa dedykowanego do Renault łączę z DDT2000, ale korzystanie z tego programu mam słabo opanowane.
  • #37
    Seba-S91
    Level 2  
    Ok, mniej więcej wiem co i jak. Dzięki wielkie za pomoc. Mam zamiar zakupić coś takiego ELM327 bluetooth v 2.1 i sprawdzę czy to da radę się połączyć z moja Avensis t 25 1.8 vvt 2003r. Po testach opiszę.
    Pozdrawiam.
  • #39
    tzok
    Moderator of Cars
    Seba-S91 wrote:
    Dlaczego takie stwierdzenie? Nie da się nawet połączyć by tylko sczytać błędy i je skasować?

    Generic OBD-2 daje dostęp tylko do części błędów związanych z emisją zanieczyszczeń i kilka parametrów Live Data. Ciężko w oparciu o te dane stawiać diagnozę. Kasowanie błędów to żadna naprawa, a lista parametrów jest tak skromna, że ciężko postawić właściwą diagnozę by sprawnie usunąć usterkę. Diagnostykę prowadzi się w oparciu o dane bieżące i logi, a nie o odczyt błędów.
  • #40
    fryck
    Level 9  
    Ja do toyoty nie stosowałem.
    Czyli do toyoty trzeba inny interface ale programy będą takie jak ScanXl?
  • #41
    tzok
    Moderator of Cars
    Programy takie jak ScanXL czy PCMScan to programy GenericOBD (choć do ScanXL są wtyczki do konkretnych marek, ale chyba tylko do GM) i współpracuje z ELM327. Większość programów dedykowanych do konkretnej marki, wymaga też dedykowanego interfejsu. Z dedykowanych programów na ELM327 to są do Fordów/Mazdy i Fiata, poza tymi markami ELM327 czyta tylko Generic OBD-2/EOBD. Nie jest to wina interfejsu ale braku oprogramowania pod ten interfejs dla innych marek.
  • #42
    gimak
    Level 40  
    tzok wrote:
    Generic OBD-2 daje dostęp tylko do części błędów związanych z emisją zanieczyszczeń i kilka parametrów Live Data. Ciężko w oparciu o te dane stawiać diagnozę. Kasowanie błędów to żadna naprawa, a lista parametrów jest tak skromna, że ciężko postawić właściwą diagnozę by sprawnie usunąć usterkę.

    Nie wiem jak faktycznie jest, bo miałem w zasadzie PCMScana podłączonego tylko do corolli. W PCMScanie wyszczególnionych jest aż 305 PIDów, z tych jako obsługiwane mam odhaczone 50 (nie wiem jak to wyglądałoby po podłączeniu w innym samochodzie), a ja sobie odhaczyłem 19, które ewentualnie mnie mogą interesować. Owszem, nie wszystkie są, z tych co mnie brakuje: to pomiar napięcia w instalacji (dostępny w EasyOBDII i ScanMaster-ELM), oraz czasu wtrysku benzyny. Na moje potrzeby w zupełności mi to wystarcza, choćby tylko z tego względu, że jak zapali mi się check, to nie muszę jechać do warsztatu, aby go odczytać i wiedzieć co sterownik boli, a u mnie w corolli, co jakiś czas on się zapala z kodem błędu P0420.
  • #43
    tzok
    Moderator of Cars
    Więc wypadałoby zlokalizować przyczynę tego błędu ją usunąć, a nie w kółko kasować błąd (jeśli masz LPG to masz problem z jego regulacją). Ten błąd akurat widzisz, bo jest bezpośrednio związany z układem kontroli emisji zanieczyszczeń... ale nie widzisz już np. krótko/długoterminowych korekt czasu wtrysku benzyny.
  • #44
    gimak
    Level 40  
    tzok wrote:
    Więc wypadałoby zlokalizować przyczynę tego błędu ją usunąć, a nie w kółko kasować błąd (jeśli masz LPG to masz problem z jego regulacją).

    Właśnie z tego, a nie innego powodu w to wdepnąłem. Tak mam instalację gazową i też początkowo myślałem, że to ona może być przyczyną, bo początkowo myślałem, że tylko błąd wyskakuje na tylko na gazie, a szkoda mi było benzyny, aby to sprawdzić. Fakt instalacja nie była optymalnie wyregulowana, ale było to w takim zakresie, że sterownik benzynowy doskonale sobie z tym radził. Instalację ustawiłem optymalnie, a przy okazji bliżej poznałem Prinsa, a błąd nadal co 300-600km zapala check'a. Więc pojeździłem jednak trochę na benzynie i na benzynie i na niej też ten błąd się melduje.
    tzok wrote:
    Ten błąd akurat widzisz, bo jest bezpośrednio związany z układem kontroli emisji zanieczyszczeń... ale nie widzisz już np. krótko/długoterminowych korekt czasu wtrysku benzyny.

    To też wiem, tyle, że na stacjach diagnostycznych na których to sprawdzałem z ciekawości, nie mają żadnych zastrzeżeń do składu spalin, być może coś by wynikło jakby taką analizę robić na hamowni pod różnym obciążeniem nawijając na koła te 300-600km.
    Do tego miedzy innymi wykorzystałem PCMScana, do zdjęcia logów z jazd na benzynie i na gazie (wykresy STFT, LTFT, sond lambda i przy okazji innych parametrów). Po doborze parametrów pracy instalacji gazowej zakresy zmian korekt STFT i LTFT na benzynie i na gazie pokrywają. Wcześniej zakres LTFT na gazie był przesunięty średnio o -10%.
    Z tego co wyczytałem wynika, że katalizator, ma obniżoną pojemność tlenową.
  • #45
    tzok
    Moderator of Cars
    ...albo sonda jest zużyta/zanieczyszczona i ma nieco przesuniętą charakterystykę, albo silnik spala olej/płyn chłodniczy (choć ciężko tu mówić o spalaniu). Oczywiście nie można wykluczyć samego katalizatora, ale przyczyn może być całe mnóstwo i dlatego tak istotny jest jak najszerszy zakres monitorowanych parametrów... a i tak część usterek jest związana z niemierzalnymi parametrami. Dlatego do Toyoty wskazana jest diagnostyka Techstream'em (ale nie polecam tanich klonów MiniVCI).
  • #46
    fryck
    Level 9  
    W ScanXl widze do wyboru 3 typy interfejsów i jakieś tam opcje "wejście dodatkowe"-różne typy
    Co do Pidów ma w sobie ohohoho i diagnozuje nim nissana a PcmScan wcale nie łyka połączenia

    Napięcie na ECU też podaje jak ScanMaster ale trzeba znależć sobie ten PID tam na liście
    Czytałem dużo opini o różnych tam kablach i jedni twierdzą ,że dane auto nie obsługuje a inni czytają wszystkie parametry wiec do końca chyba nikt nie wie.
  • #47
    tzok
    Moderator of Cars
    Tu nie chodzi o to czy obsługuje czy nie, bo obsługuje wszystko co jest zgodne z EOBD/OBD-2, ale duża część parametrów jest poza standardem i zakodowana w/g "widzi mi się" producentów.
  • #48
    gimak
    Level 40  
    tzok wrote:
    ..albo sonda jest zużyta/zanieczyszczona i ma nieco przesuniętą charakterystykę, albo silnik spala olej/płyn chłodniczy (choć ciężko tu mówić o spalaniu). Oczywiście nie można wykluczyć samego katalizatora, ale przyczyn może być całe mnóstwo

    Oleju nie dolewam między wymianami, płyn też nie znika od kiedy założyłem sprężyste opaski na wężach wodnych reduktora. Sondy lambda wg ASO są sprawne, a co do katalizatora to na podstawie analizy spalin też nie ma się do czego przyczepić. Na przeglądach rejestracyjnych tak jak pisałem, też to spalin nie mają żadnych zastrzeżeń.
  • #49
    camillusPL
    Level 10  
    witam
    odgrzeję temat
    win 8.1 do tej pory działałem sobie elm327 programem FORscan.
    po reinstalacji systemu próbuję podłączyć interface, system sam znajduje sterowniki i pojawia się tak informacja jak na obrazku.
    Każda próba zmiany sterownika kończy się komunikatem że zainstalowany jest najnowszy. nawet po odinstalowaniu automatycznie wrzuca te sam i taki opis
    Proszę o porady jak ewentualnie poprawnie uruchomić interface Instalacja ELM327 na Windows8
  • #50
    fryck
    Level 9  
    Wywalić wszystkie sterowniki USB te doinstalowane i te co z windowsa.
    Przeczyscic system ccleaner i rejestr.Zrestartowac komputer niech zainstaluje sterowniki (najnowsze i odpowiednie).Pozniej zainstalować dodatkowesterowniki jeszcze raz i uruchomić ponownie.

    Jaki komp?
  • #52
    fryck
    Level 9  
    Z nowości to czytało mi wszystko z Avensis t27 1.8 tym Elmem327.Techstream coś narazie nie chce mi działać na win8.1 a na win7 jeszcze nie próbowałęm.
    Po 7 latach pracy został zrobiony format dysku,dzisiaj chwila prawdy czy to wszystko ruszy od nowa.


    Pytanie czy przez USB 3.0 z FDTI 3XX jest szansa żeby szło czy szkoda próbować?
  • #53
    gimak
    Level 40  
    tzok wrote:
    Wystarczy zainstalować ręcznie starszy sterownik do PL2303 i będzie działać.

    Potwierdzam, też miałem kłopot z ELMem po przejściu z 8 na 8.1. O ile pamietam, kłopot wynika z tego, że nowy sterownik sprawdza, czy podłączony interfejs jest oryginalny. Ja w internecie znalazłem informację o tym i stary sterownik który tego nie sprawdza i ELM jest rozpoznawany.
  • #54
    fryck
    Level 9  
    Kojarzycie taki bład w ScanMaster? Przy zamykaniu aplikacji zawiesza się.

    Instalacja ELM327 na Windows8
  • #55
    tzok
    Moderator of Cars
    Zapewne problem z bibliotekami współdzielonymi. Jeśli to jest pod .NET to spróbuj doinstalować starszą wersję (2.0).