Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kompletna izolacja/segmantacja sieci

altruista 01 Kwi 2013 20:56 3705 8
  • #1 01 Kwi 2013 20:56
    altruista
    Poziom 2  

Witam wszystkich forumowiczów, zwracam się z prośbą o pomoc bo naprawdę sobie nie potrafię poradzić. Jestem programistą, z sieciami nie mam nic wspólnego, potrafię tylko skonfigurować router w sieci domowej.

Informacja kim jestem i podstawa problemu:
    Jestem programistą, jestem zatrudniony w bardzo małym sklepie komputerowym w Wielkiej Brytanii. Ludzie wybierają produkty, kupują, standard. Ostatnio wprowadziliśmy metodę płatności kartą płatniczą/kredytową (użytkownik wklepuje dane karty bezpośrednio u nas). Prawdopobnie Państwo nie wiecie, ale **KAŻDY** kto manipuluje danymi kart VISA/Mastercard itd. musi się dostosować do regulacji PCI DSS (stąd cały problem). Jeśli obracacie danymi kart czy to w Polsce, czy w Grecji, czy w Wielkiej Brytanii, musicie się dostosować do tych regulacji bo inaczej kary są ogromne, sięgające do miliona złotych.

Także jesteśmy małą firemką, oczywiście korzystamy z usług np. Paypal ale **bardzo dużo klientów nie chce płacić w ten sposób**, także udostępniliśmy im płatność kartą - ludzie wklepują dane, przechodzi to przez bramkę płatnośći, płatność OK, zapisuijemy i wysyłamy. Wszyscy szczęśliwi.

Jednak powrócę do wymogów PCI DSS które są **bardzo** rygorystyczne i są głównym problemem. Nie chcę się rozpisywać, także tylko powiem, że aby spełnić warunki PCI DSS, **oddzieliliśmy sklep internetowy i własną bramkę płatności** - własny serwer www w naszej sieci (na dedyka nas nie stać) - do pobierania danych z kart i przetwarzania - serwer zczytuje te dane, wysyła w tle do naszego usługodawcy, i przenosi z powrotem to sklepu, ang. "tokenized redirect".

Problem polega na tym, że wymogi PCI DSS wymagają skanowania sieci z zewnętrz i wewnątrz.