Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

IE 40 FP - zapłon silnika dwusuwowego z opryskiwacza

01 Kwi 2013 22:39 4389 9
  • Poziom 10  
    Witam, proszę o pomoc, dostałem opryskiwacz spalinowy, silnik chiński ale z czasów komuny ma około 20 lat ale jest jak nowy tylko ktoś oberwał kable. Na zdjęciu przedstawiłem jak wygląda aparat zapłonowy, jest on z przerywaczem, nie mam pojęcia do czego te kable, moim zdaniem do jakiegoś wyłącznika ale nie chciałem kombinować żeby nie spalić jakiś cewek proszę o pomoc.
    Pozdrawiam

    IE 40 FP - zapłon silnika dwusuwowego z opryskiwacza


    IE 40 FP - zapłon silnika dwusuwowego z opryskiwacza
  • Sklep HeluKabel
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    czyli jak nigdzie kable nie podłącze to iskra będzie i powinien odpalić ? jak zdąże to kupie dzisiaj fajke bo brakuje i spróbuje odpalić . Świateł itd. nie ma ale pare elementów brakuje może był tam jakiś silniczek ale to póżniejszy problem .
    podziele się informacjami jak odpali Pozdrawiam

    Dodano po 37 [minuty]:

    A jeszcze potrafisz mi powiedzieć co to jest , ja opisałem to jako cewka jest to między dużymi cewkami na dole wygląda jak kondensator lub duża dioda prostownicza do którego idzie przewód z przerywacza i czerwony
  • Poziom 33  
    To co opisałeś jako cewka to jest właśnie kondensator zapłonowy, widzę ,że ma lutowane przewody, ale można go zastąpić każdym innym o takiej wartości jak oryginalny z pewną zgrubną tolerancją parametrów no i gabarytami.
  • Poziom 10  
    I stało się najgorsze brak iskry, wymieniłem przewód wysokiego napięcia oraz fajke ale nic nie pomogło . Jak dalej postępować czy uszkadza się ten kondensator , czy można go sprawdzić bo cewki wyglądają jak nowe ,chyba?
  • Poziom 33  
    maniek763 napisał:
    I stało się najgorsze brak iskry, wymieniłem przewód wysokiego napięcia oraz fajke ale nic nie pomogło . Jak dalej postępować czy uszkadza się ten kondensator , czy można go sprawdzić bo cewki wyglądają jak nowe ,chyba?


    Oczywiście zapłon został wyczyszczony i ustawiony? Nie wiem jakie parametry powinna mieć cewka zapłonowa w tym zapłonie. Kondensator możesz odłączyć bez niego jakakolwiek iskra powinna się pojawić.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Tak, otwiera się.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Gaźnik i wydech jest wymontowany oraz świeca, więc chodzi luźno, przerywacz ustawiłem bo się nie otwierał a zapłon nie, bo sprawdzam najpierw iskrę. Miernikiem od cewki do świecy sprawdzałem jest ok.

    Dodano po 31 [minuty]:

    Nie dawało mi to spokoju i poszedłem pokręcić jeszcze raz kręciłem długo i co jakiś czas bardzo mała iskra się pojawia, ale nie często, może jest to spowodowane skumulowaniem się jakiegoś ładunku w kondensatorze może on wyschnął, jak pisałem był on nieużywany około 18 lat
  • Poziom 30  
    Jaką przerwę ustawiłeś na przerywaczu ?
    Sprawdź iskrę na samym kablu, ładunek musi przeskoczyć minimum 4 mm do masy.
  • Poziom 10  
    Silnik odpalił ,odkręciłem wszystkie cewki ,przerywacz przemyłem benzyną ex. , przelutowałem kabel wysokiego napięcia do cewki ,przeczyściłem styki przerywacza . Nie wiem jaka była przyczyna bo zrobiłem kilka rzeczy stawiam na zimny lut na kablu ale po kłopocie .Dziękuje wszystkim za odpowiedzi Pozdrawiam