Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes vito 110 '98 - słaby nawiew

ficool 02 Kwi 2013 09:54 4617 14
  • #1 02 Kwi 2013 09:54
    ficool
    Poziom 8  

    witam wszystkich , mam taki problemik w swoim vito 110 td z 98 roku mianowicie bardzo słabo ''dmucha'' nawiew czy to na szybę czy na nogi czy na kratki silniczek chodzi poprawnie na wszystkich ''biegach'' a dmucha ledwo co ,zdemontowałem panel centralny tj.pokrętła ,radio itd. przedmuchałem sprężonym powietrzem nagrzewnicę wymieniłem [wkleiłem ] nowe uszczelki przy wylotach górnej i dolnej kratki i efektu brak ,auto ma klimę ale filtr kabinowy wymienia się jakoś inaczej jak ktoś załączył zdjęcia czyli od spodu pod deską rozdzielczą ,dużo czasu poświęciłem oglądałem dotykałem i nic w moim vitku dolna część jest nie rozbieralna nie ma takiej opcji aby dołem wyciągnąć filtr ,czy trzeba demontować całą deskę żeby dostać się od góry ? czy jest jakiś inny ''myk'' a może to po prostu coś innego bo to tylko może mi się wydaje że to wina filtra kabinowego ''zabitego brudem '' że bardzo słabo wieje nawet na 4 tym ''biegu'' ledwo co dmucha . Z góry serdecznie dziękuję za zainteresowanie i pomoc

  • #2 02 Kwi 2013 09:58
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Jeśli silnik dostaje pełna napięcie to możesz mieć od anglika wentylator.

  • #3 02 Kwi 2013 10:11
    ficool
    Poziom 8  

    witam tego nie wiem mam to auto od dwóch miesięcy i jest tragicznie zimno szyby mi zamarzały choć silnik gorący pokazuje normalnie ok.83-85 stopni termostat nowy dopiero co zamontowany . leci ciepłe powietrze ale strasznie słabo

    Dodano po 6 [minuty]:

    dodam że z górnej kratki która podaje powietrze bezpośrednio z zewnątrz auta dmucha dużo mocniej

  • #4 02 Kwi 2013 12:48
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Odwrotne obroty silnika.

  • #5 02 Kwi 2013 12:57
    mario8423
    Poziom 14  

    Być może trafiony jest rezystor dmuchawy one psują się najczęściej można go znaleźč pod silnikem dmuchawy

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Ostrzeżenie! Tu nie tolerujemy pisania bzdur. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji. 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • #6 02 Kwi 2013 13:59
    ficool
    Poziom 8  

    więc nikt z Was nie podejrzewa filtra kabinowego do którego nie mogę znaleźć dojścia , zresztą czy to filtr czy silnik to i tak pewnie bez demontażu całej deski rozdzielczej się nie obejdzie , jeśli ktoś z Was demontował deskę w starym vito to proszę o jakieś cenne podpowiedzi , gdzie są pochowane ''śruby , wkręty ,itd.'' z góry dziękuję . A jeśli chodzi o odwrotne obroty silnika , to czy zmieniając bieguny nic się nie stanie?? nic nie popalę , z elektryki jestem słaby

  • #7 02 Kwi 2013 22:03
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Wentylator wychodzi łądnie pod nogi kierowcy.
    Na obiegu wewnętrznym filtr pyłkowy nie jest ważny. I wtedy powinno dużo lepiej dmuchać, niż na obiegu zew.

  • #8 02 Kwi 2013 22:40
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    ficool napisał:
    witam wszystkich

    Również witam.
    Tak na początek: fajnie by było, jak byś zaczynał zdania od wielkiej litery ;)
    ficool napisał:
    auto ma klimę

    Czy to klima fabryczna czy dołożona? Większość VITO z tamtego okresu ma klimę dołożoną: amerykańską, makaroniarską, izraelicką - wtedy na rynku było ich "do koloru i wyboru". Jeżeli jest dołożona - to filtra kabinowego możesz nie szukać, bo go nie ma.
    Czy klima jest oryginalna można stwierdzić po tzw. "rozszyfrowaniu numeru podwozia"
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    możesz mieć od anglika wentylator

    Muszę Ciebie rozczarować: obie wersje ("angielska" i kontynentalna) mają tą samą dmuchawę: o tym samym numerze katalogowym i kręcącą się w tą samą stronę.
    ficool napisał:
    bez demontażu całej deski rozdzielczej się nie obejdzie

    Nie trzeba żadnej deski wyciągać. Dmuchawę wyjmiesz w pięć minut - dla pomocy można odkręcić uchwyt otwierania maski. Cała dmuchawa jest w tamtej okolicy. Jeżeli chodzi natomiast o filtr w klimie oryginalnej to faktycznie dojście nie jest zbyt ciekawe. Można go jednak wyjąć w sposób "destrukcyjny" - czyli odłamując/odrywając po kawałku jak czekoladę i użytkować klimę bez filtra. Lepiej mieć dobry nawiew, niż nie mieć go prawie wcale (ale za to przefiltrowany!) :)
    Pozostałe przyczyny braku nawiewu: Włóż rękę we wlot powietrza od strony maski - namacasz wirnik dmuchawy. Sprawdź, czy na wirniku coś nie leży. Może to być szmata, folia i inne przedmioty. Wlot powietrza to dobra półeczka na kładzenie różnego badziewia w czasie naprawy. Później zamykamy maskę i to ciarupstwo zostaje wessane przez wentylator. Znajdowałem tam różne rzeczy: szmaty, folie, żarówki, drobne narzędzia ;)
    Druga przyczyna: były klimy dołożone, których obudowy były zrobione z bardzo cienkiego tworzywa, które z upływem lat się po prostu kruszyło. Prowadziło to do powstawania nieszczelności i spadku intensywności nadmuchu.

  • #9 03 Kwi 2013 01:01
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Ale skoro dmucha w kratki wlotowe, to ma silnik odwrotnie podłączony jak nic.

  • #10 03 Kwi 2013 02:08
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Pawel wawa napisał:
    Ale skoro dmucha w kratki wlotowe, to ma silnik odwrotnie podłączony jak nic.

    No wiesz co Paweł??? Jeszcze zacznę podejrzewać, że nigdy w życiu starego Vito nie widziałeś (lub co gorsza nie wiesz jak działa dmuchawa)...
    Otóż Vito ma dmuchawę promieniową/odśrodkową (czyli "turbinkę") która zawsze dmucha w tą samą stronę - niezależnie od kierunku obrotów. Odwrotny kierunek obrotów wpłynie tylko na jej wydajność.
    W przeciwieństwie do dmuchawy osiowej (na kształt śmigła) w której zmiana polaryzacji oczywiście zmieni kierunek przepływu powietrza. Te dmuchawy jednak z uwagi na małą wydajność nie są już stosowane.
    Natomiast o "kratkach wlotowych" nic nie było:
    ficool napisał:
    dodam że z górnej kratki która podaje powietrze bezpośrednio z zewnątrz auta dmucha dużo mocniej

    Vito na górnej powierzchni deski rozdzielczej ma kratki nawiewające zimne powietrze. Pomija ono nagrzewnicę (i prawdopodobnie filtr kabinowy - ale tego już pewien nie jestem). Tak więc opory przepływu powietrza są w tym przypadku dużo mniejsze - to i nawiew jest silniejszy.

  • #11 03 Kwi 2013 09:58
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Gerri, sam jestem posiadaczem trzech takich Vito, w jednym miałem tak, że odwrotnie podłączona dmuchawa dawała więcej wiatru w tunel i pod maskę niż do wewnątrz. Zauważ, że tam dość łatwo "obrócić", przez pomyłkę, obroty silnika.
    Trochę nie zrozumiałem autora, myślałem, że mu ducha właśnie z tych kratek(na masce silnika) a nie z kratek środkowych.

  • #12 03 Kwi 2013 19:24
    ficool
    Poziom 8  

    Witam dzięki za zainteresowanie , i już podaję przyczynę całego ;;cyrku;; ale zanim podam przyczynę to ,Gerri po pierwsze dzięki za błędne sugestię i za zaprzeczanie samemu sobie , i tylko dla Ciebie po kropce piszę z wielkiej litery [[[[Vito na górnej powierzchni deski rozdzielczej ma kratki nawiewające zimne powietrze. Pomija ono nagrzewnicę (i prawdopodobnie filtr kabinowy - ale tego już pewien nie jestem). Tak więc opory przepływu powietrza są w tym przypadku dużo mniejsze - to i nawiew jest silniejszy.]]]] proszę o dokładne przeczytanie ze ZROZUMIENIEM tego co jest napisane .A teraz BARDZO BARDZO dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem a w szczególności koledze [[[[[Pawel wawa,, ]]]] DZIĘKI TERAZ NA PIERWSZYM BIEGU DMUCHA MOCNIEJ JAK WCZEŚNIEJ NA 4TYM
    ZAMIENIONE OBROTY ''BIEGUNY SILNIKA''

  • #13 03 Kwi 2013 21:01
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    ficool napisał:
    Gerri po pierwsze dzięki za błędne sugestię

    Te sugestie są dobre dla aut które się popsują w normalny sposób - a nie dla tych które były naprawiane przez indolentów potrafiących na siłę włożyć odwrotnie wtyczkę.
    ficool napisał:
    i za zaprzeczanie samemu sobie

    Niby w którym momencie?
    ficool napisał:
    proszę o dokładne przeczytanie ze ZROZUMIENIEM tego co jest napisane

    Wydaje mi się, że jednak sam napisałeś, że z "zimnych" wylotów na desce rozdzielczej powietrze dmucha mocniej. Sam sobie przeczytasz "ze zrozumieniem" czy mam zacytować?
    ficool napisał:
    i tylko dla Ciebie po kropce piszę z wielkiej litery

    Tak masz pisać - bo takie są wymogi regulaminu forum i tak nakazuje szacunek dla czytających twoje posty. I nie robisz tego dla mnie.

    Tak na zakończenie: próbowałem ci pomóc zgodnie z moją najlepszą wiedzą i doświadczeniem. Nie sugerowałem złośliwie niczego, co by mogło narazić ciebie na koszty lub stratę czasu. Nie jestem cudotwórcą, żeby na odległość dokładnie stwierdzić, co masz popsute. Dlatego podałem najbardziej prawdopodobne wg mnie przyczyny. Jak się widzi takie podziękowanie z pretensjami to wybacz - ale na drugi raz się zastanowię czy jest sens poświęcać swój czas dla kogoś, kto nie potrafi tego docenić. :(

  • #14 04 Kwi 2013 08:49
    ficool
    Poziom 8  

    Witam .Gerri sugerowałeś [[destrukcyjne]] usunięcie filtra a przecież pisałem że nigdzie nie mogę znaleźć do niego dojścia .Więc co miałem połamać ? Jeśli chodzi o wtyczkę to była podpięta poprawnie nie na siłę , problem polegał na tym że wiązka kabli była kiedyś robiona i pod licznikiem były kable ucięte i na nowo łączone ,okazało się że błędnie .Napisałeś ładnie cały wykład o silniczku że [[,Otóż Vito ma dmuchawę promieniową/odśrodkową (czyli "turbinkę") która zawsze dmucha w tą samą stronę - niezależnie od kierunku obrotów. Odwrotny kierunek obrotów wpłynie tylko na jej wydajność. ]] i tu masz odpowiedz i pytanie w jednym , a przy okazji nabijasz się z Pawła który od początku sugerował odwrotne obroty . Jeśli chodzi zaś o zimne powietrze które trochę mocniej leciało ,to dla informacji Wszystkich zainteresowanych ,nie tylko dla ciebie [[z górnych kratek zawsze będzie mocniej dmuchać ,zaciąga powietrze z zewnątrz i omija filtr kabinowy i nagrzewnicę więc zawsze będzie troszkę mocniej .Ale przecież Ty Gerri wiesz o tym , bo sam to napisałeś , a mi zarzucasz że zaprzeczam sam sobie . Więc koniec z końcem problem rozwiązany Wszystkim dziękuję za pomoc i czas , powtarzam WSZYSTKIM dziękuję

  • #15 05 Kwi 2013 11:07
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Kolego, dobrze,że naprawiłeś autko, tylko proszę przyhamuj nieco z tekstami w kierunku Kolegi Gerri.

    ficool napisał:
    a przy okazji nabijasz się z Pawła

    Chciał dobrze i uwierz mi, nie ma tu nabijania się z nikogo, jedynie konstruktywna burza mózgów. Kolega naprawia auta w większości nie grzebane, więc nie zakłada z góry, że w Polsce, mogą być pomieszane przewody zasilające. Ja nieco bardziej znam realia.
    Koniec końców, auto naprawione a to się liczy. Temat zamykam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME