Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

EXCEL-monitorowanie płatności

anik1 02 Apr 2013 11:39 3213 7
  • #1
    anik1
    Level 2  
    Dopiero uczę się excela i bardzo potrzebuję pomocy przy ułożeniu formuły, która mogłaby mi pomóc w pracy. W chwili obecnej na arkuszu excel "odhaczam" ręcznie faktury zapłacone/niezpałacone. Tabela excel zawiera dane nr faktury, nazwa klienta, miejscowość, kwota data spłaty, zobowiązanie do kiedy ma wpłacić pieniądze - jest to tabelka wygenerowana z systemu księgowego którą pobieram na początek tygodnia "Płatności A", w drugiej tabeli "płatności B"
    wygenerowane są faktury które jeszcze nie zostały zapłacone.

    Pytanie jest następujące: jak ułożyć formułę aby w tabeli "płatności A" przy fakturach niezapłaconych była informacja o tym fakcie? Czy jet możliwość aby te faktury niezapłacone automatycznie zapisywały się w innym arkuszu.

    Nie wiem czy jasno opisałam problem, byłabym wdzięczna za pomoc...


    w załączeniu przykładowy plik
  • #2
    nunak
    Level 14  
    Zobacz, czy coś takiego będzie Ci odpowiadać (mechanizm bez stosowania złożonych funkcji).
    Zasada działania -> kolumna P wyszukuje wartości równe "kolumnie A" z arkusza "platnosci" i jeżeli jest płatność -> to ją przepisuje -> jeżeli nie -> to nie. Dodane filtrowanie aby zobaczyć informacje o płatności.
    PS. mała modyfikacja pliku aby lepiej zobaczyć mechanizm.
    Jeżeli źle Cię zrozumiałem pisz -> postaram się pomóc.
  • #3
    anik1
    Level 2  
    Na arkuszu zaznaczona jest drogeria Zawiercie na zielono ponieważ faktura została zapłacona, natomiast na Twoim arkuszu jest jako niezapłacona.
  • #4
    nunak
    Level 14  
    Źle to zrozumiałem. Ja podszedłem do tematu -> arkusz "wszystkie_faktury" tam są ujęte wszystkie faktury *zapłacone i nie zapłącone " w kolejnym arkuszu mam tylko zapłacone.

    Co chcesz konkretnie zrobić bo nie za bardzo rozumiem.
    Masz jakieś *gdzie przechowujesz informację o zapłaconej fakturze ?

    Czy masz możliwość exportu zapłaconych faktur do excela ?

    Jak to wogóle robisz ?
    1. Generujesz płatności z danego okresu *płatności A
    2. Kolejna tabela -> płatności B czyli nie zapłącone ? .

    Jak dobrze myślę -? to w płatności A ma się pojawić informacja niezapłacone przy tych wartościach które są w B ? tak ?
  • #5
    anik1
    Level 2  
    Dokładnie tak jak napisałeś :)
    - Generuje płatnosci z danego okresu *płatności A.
    - * Płatności B - czyli faktury niezapłacone.

    ... potrzebuję aby w tabeli *płatnosci A pojawiała się informacja "niezapłacone" przy tych wartościach które są w B. Sadze że teraz już wszystko jest jasne...
  • #6
    nunak
    Level 14  
    W poprzednim poście poprawiłem załącznik.
    Dodałem kolumnę pomocniczą -> ale spokojnie można się jej pozbyć zapętlając funkcję ?
    Ale przyznam się szczerze -> taki wygląd jest trochę nieczytelny. Czy nie lepsza byłaby ta moja propozycja -> arkusz 1 wszystkie fakturki -> arkusz 2 -> te niezapłacone i w tym pierwszym po filtrowaniu masz info o tym ?
    Tak jak w tym załączniku nr 2 ?
    PS -> tylko w wolnej chwili poprawię te rekordy gdzie mam błąd *ND -> czyli zapłacone
  • #7
    anik1
    Level 2  
    czy mogę napisać do Ciebie na priv?