Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 AFN - Nieszczelność między turbiną a kolektorem ssącym

02 Kwi 2013 15:02 7461 5
  • Poziom 9  
    Witam

    Na jednym z forów zdiagnozowano mi taką usterkę na podstawie logów z vagu. Jednakże wypowiedziała się tylko jedna osoba co wydaje mi się mało przekonywujące. Dlatego poniżej zamieszczam wykonane logi.

    http://vaglog.rtnet.pl/yeti67_120313.html
    http://vaglog.rtnet.pl/yeti67_120314.html
    http://vaglog.rtnet.pl/yeti67_120315.html
    http://vaglog.rtnet.pl/yeti67_120316.html
    http://vaglog.rtnet.pl/yeti67_120317.html
    http://vaglog.rtnet.pl/yeti67_120318.html
    http://vaglog.rtnet.pl/yeti67_120319.html
    http://vaglog.rtnet.pl/yeti67_120320.html
    http://vaglog.rtnet.pl/yeti67_120321.html

    i błędy


    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 038 906 012 M
    Component: 1,9l R4 EDC 0200SG 2813
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 07777
    4 Faults Found:
    18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
    P1654 - 35-10 - - - Intermittent
    19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
    P3105 - 35-10 - - - Intermittent
    18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground
    P1619 - 35-10 - - - Intermittent
    17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus
    P1163 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: N/A

    Address 03 -------------------------------------------------------
    Controller: 8D0 907 389 D
    Component: ABS/ESP front D36
    Coding: 04255
    Shop #: WSC 07777
    No fault code found.

    Address 08 -------------------------------------------------------
    Controller: 3B1 907 044 B
    Component: CLIMATRONIC V 1.0.0
    Coding: 05000
    Shop #: WSC 05311
    No fault code found.

    Skipping Address 15-Airbags

    Address 17 -------------------------------------------------------
    Controller: 3B0 920 842 A
    Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V22
    Coding: 16045
    Shop #: WSC 07777
    IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0X1986314
    1 Fault Found:
    00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
    30-00 - Open or Short to B+

    Address 19 -------------------------------------------------------
    Controller: 6N0 909 901
    Component: Gateway K<->CAN 0001
    Coding: 00006
    Shop #: WSC 05311
    No fault code found.

    Address 37 -------------------------------------------------------
    Controller: 1J0 919 887
    Component: Navigation BNO 0001
    Coding: 00000
    Shop #: WSC 05311
    1 Fault Found:
    00862 - Antenna for GPS Navigation (R50/R52)
    36-00 - Open Circuit

    Address 46 -------------------------------------------------------
    Controller: 1J0 959 799 AH
    Component: 33 Zentral-SG Komf. 0001
    Coding: 04097
    Shop #: WSC 05311
    1 Fault Found:
    00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)
    35-00 - -

    Address 56 -------------------------------------------------------
    Controller: 1J0 035 152 D
    Component: Radio BNO 0001
    Coding: 00407
    Shop #: WSC 05311
    No fault code found.

    End -------------------------------------------------------

    Dodam też że pomiarów dokonywałem do momentu odłączenia turbiny(z tym mam problem) czyli ok 3500 obr/min, na wyższe wykręcanie obrotów zwyczajnie brakowało mi drogi... Jeśli któreś z logów są podejrzane, tzn są jakieś bardzo dziwne wyniki pomiar mogę powtórzyć. Pomagała mi osoba która wydaje mi się że nie za bardzo ogarniała o co chodzi, ale wydaje mi się że każdy z pomiarów został przeprowadzony prawidłowo.
    Proszę o udzielenie się w dyskusji na ten temat..

    I teraz druga sprawa, jeśli faktycznie jest to nieszczelność gdzie ona może wystąpić, czy są jakieś typowe miejsca? typu uszczelka albo coś. Dziś dokręciłem wszystkie obejmy w okolicach turbiny, ale nie sądzę żeby faktycznie o to chodziło. Dlatego też piszę tutaj gdzie takiej nieszczelności szukać...
  • Poziom 10  
    Sprawdź cała droge miedzy turbiną a kolektorem ssacym,intercooler itd. Jeśli będzie gdzieś nieszczelność to będzie " gwizdało" przy dodaniu gwałtownym gazu (przez druga osobe). Ponadto widoczny bedzie olej silnikowy (czarny kolor). Wiem, że w Vw awarii ulegają "zatrzaski" w obejmach przewodów gumowych i wtedy dochodzi do rozszczelnienia obwodu doładowania silnika..
  • Poziom 9  
    Dziś dokręcałem wszystkie widoczne obejmy. W jednym miejscu było widać wycieki oleju przy samym kolektorze ssącym na gumowym łączniku. Zdjąłem łącznik chcąc sprawdzić jego szczelność, było ok. Chyba będę musiał wybrać się na kanał aby sprawdzić stan węży które idą dołem, czy nie zbutwiały lub sprawdzić obejmy. Ale to dopiero w weekend.
    Nie wiem jak bardzo się znasz na tego typu sprawach ale interesuje mnie to czy na pewno chodzi o nieszczelność, może bardziej chodzi tu o prawidłowość pracy turbiny?
  • Poziom 25  
    Dolot raczej szczelny - inaczej wskazania MAF były by niższe od oczekiwanych. Zobacz jeszcze, czy nie zabity na amen EGR - lub zaślepka.
  • Poziom 38  
    matimon22 napisał:
    Dolot raczej szczelny - inaczej wskazania MAF były by niższe od oczekiwanych. Zobacz jeszcze, czy nie zabity na amen EGR - lub zaślepka.

    Jak nieszczelność za turbiną, to czemu miałby przepływomierz zaniżać, turbina swoją porcję przepompuje przez MAF, a że po drodze gdzieś zwieje....
  • Poziom 9  
    EGR czyściłem 1,5 miesiąca temu bo mocno kopcił w momencie załączenia turbo. Czyszczenie trochę pomogło, ale kopci nadal. Pewnie ta nieszczelność powoduję że do silnika dawkowana jest zbyt duża dawka ropy lub za mało powietrza. Specjalistą nie jestem, mogę się mylić.