Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G 1.6v8 - Kontrolka emisji spalin\dławienie się gazu

02 Kwi 2013 21:56 7758 8
  • Poziom 12  
    Hej,

    moje auto to Opel Astra II, model 1.6 8V w tym LPG sekwencja.

    Ostatnio nagle zaświeciła mi się kontrolka emisji spalin. Po wizycie u mechanika i wykasowaniu błędów już się nie świeciła, ale przy okazji dowiedziałem się, iż katalizator już skończył swój żywot, a jego resztki siedzą w tłumiku środkowym :)

    Po tym jak odjechałem był spokój przez dobre kilkanaście km, lecz później auto zaczęło dziwnie pracować na gazie - szarpać przy obrotach 2000, pedał gazu zaczął się trząść (jak i całe auto).
    Po przełączeniu na benzynę problem ustąpił.
    Za niedługo (po ok. 10-15 km na benzynie) przełączyłem na gaz i problemu nie było - auto przyspieszało dynamicznie, obroty ładnie wskakiwały na 4000. Po wyłaczeniu auta i jego załączeniu kontrolka się już nie świeciła, lecz podczas jazdy ok. 15 km\h na drugim biegu znów się załączyła i mrugała, a auto zaczęło się trząść i dławić przy obrotach ok. 1200.

    Jak się domyślam coś może być nie tak z gazem - ale raz działa dobrze, a raz nie?
  • Warunkowo odblokowany
    Chodzi o to że sekwencja jest podłączona pod komputer sterujący wtryskami który pobiera informacje z sondy lambda sprawdź czy masz dwie sondy czy jedną bo jeśli masz jedną przed katalizatorem to jej żywot dobiegł końca wtedy wymień ją wytnij katalizator lub oczyść układ wydechowy by był drożny. Gaz lpg wypala katalizatory.
  • Poziom 28  
    Tak jak przypuszczasz coś jest nie tak z gazem. Bez wizyty u gaziarza pewnie się nie obejdzie. Chyba ze masz interfejs do swojej instalacji. To że zapaliła się lampka Check control to zasługa wadliwie działającej instalacji gazowej, skoro piszesz że na benzynie jest o.k.
  • Poziom 12  
    Zapomniałem dodać, że odczytałem takie błędy:

    0340 - Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu
    0201 - Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 1

    W tej chwili nie mam okazji zajrzeć do auta - czy jazda dłuższą trasą z takim gazem będzie możliwa? Mam na myśli okolice 1100 km bez żadnych konsekwencji.

    Katalizatora i tak już nie mam :S

    Hmm czy brak katalizatora ma bezpośredni wpływa na sekwencję? Może to jest powodem pogorszenia się działania gazu?
  • Warunkowo odblokowany
    pisałem Ci żebyś sobaczył czy masz 2 sondy lambda na wydechu czy nie
  • Poziom 12  
    Mam jedną sondę.
  • Warunkowo odblokowany
    tak więc wyczyść układ wydechowy i wymień sondę ponieważ komputer nie dostaje z niej sygnału i wariuje
  • Poziom 28  
    Chciałem zauważyć że kolega pisze o poprawnej pracy na Pb. Wniosek- sonda lambda pracuje. W przypadku sekwencji, sygnał z sondy wykorzystuje się dla celów diagnostycznych. Mając obraz jej pracy, na ekranie komputera można o wiele precyzyjniej wyregulować czas pracy wtryskiwaczy gazowych, zarówno na biegu jałowym jak i pod obciążeniem w czasie jazdy.
  • Poziom 12  
    OK - auto oddane do mechanika. Okazało się, że gaz jest sprawny, a nawaliła głowica, wałki, cylinder, zawory i inne tego typu rzeczy (świece do wymiany, przewody).

    Linia gazu, przewody itp. jest idealna.

    Całość wymiany kosztuje do 2000 zł. Poprzedni właściciel musiał przygazować bez wystarczającej ilości oleju. To co się zatarło to się zatarło i później nawet jak miał poprawną ilość oleju to już nic nie pomogało.
    Katalizator też padł przez pożeranie oleju - na 4500 km wziął niemal całą butelkę - dokładnie 4.5 litra.

    Trudno się mówi - koszt jest spory, ale trudno sprawdzić dokładny stan silnika przy kupnie auta.