Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jednostronne oswietlenie przyczepki

dykare 02 Kwi 2013 22:42 2310 14
  • #1 02 Kwi 2013 22:42
    dykare
    Poziom 6  

    Hej
    Mam problem z oswetleniem przyczepki. Testowalem na trzech przyczepkach i trzech kablach: na dwoch kablach pozycyjne swieca tylko po prawej, a z trzecim kablem tylko po lewej. Reszta swiatal jest OK. Wtyczki i kontakty czyste i sprejowane 7 biegunowe.

    0 14
  • #2 02 Kwi 2013 22:51
    tadziol
    Poziom 18  

    Prawdopodobnie wina leży po stronie instalacji w samochodzie. Sprawdzić próbówką złącza w gnieździe.

    0
  • #4 02 Kwi 2013 23:01
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Zmostkuj piny 5 i 7 i postojówki będą w całej przyczepie.

    Moderowany przez Błażej:

    I za tą poradę otrzymujesz zasłużone wyróżnienie.
    3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    0
  • #5 02 Kwi 2013 23:06
    tadziol
    Poziom 18  

    Mostkowanie bym odradzał. Lepiej najpierw sprawdzić stan połączeń,może po prostu być jakiś kabelek odłączony lub przerwany. W tym przypadku powinno być łatwo, bo tylko 1 i wiadomo, od których świateł.

    0
  • #6 05 Kwi 2013 13:04
    dykare
    Poziom 6  

    Resultat pomiaru: 11.08 V po lewej strony co działa i
    11.22 V po prawej strony co nie dziala.

    0
  • #7 05 Kwi 2013 13:07
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Żarówką 21W sprawdz między pinem 3 a 5 oraz 3 i 7

    0
  • #8 05 Kwi 2013 21:51
    Staszek49
    Poziom 34  

    Kolego nie podoba mi się niskie napięcie w punktach pomiaru, powinno być powyżej 12 V, coś jest pomieszane w podłączeniu. Abyś miał wszystkie światła w przyczepie, palące się pełną mocą, musisz mieć pewną "masę" (minus) uzyskany z gniazda auta a nie z dyszla (zaczepu) przyczepy. Połączenia muszą być zgodne z obowiązującym schematem, który zamieszczony jest m.in. na forach internetu. Mając tzw. pewną masę, należy wg schematu podłączać po kolei pozostałe obwody. Sprawdź też w aucie, czy gniazdo elektryczne jest podłączone poprawnie. Jeśli masz wątpliwości do kabla, to sprawdź omomierzem poszczególne przewody.
    Osobiście wykonałem kilka instalacji elektrycznych w przyczepach, ale zawsze zaczynałem od podłączenia dobrej, pewnej masy. Ponadto, aby przy tych pracach nie rozładowywać akumulatora w aucie wykorzystywałem prostownik, może być też zasilacz prądu zmiennego na 12 V. Radzę również, aby światła postojowe w przyczepie miały oddzielne obwody.

    0
  • #9 06 Kwi 2013 00:25
    Zico63
    Poziom 37  

    Staszek49 napisał:
    Kolego nie podoba mi się niskie napięcie w punktach pomiaru, powinno być powyżej 12 V, coś jest pomieszane w podłączeniu.

    Tu bym nie był tak zdecydowany: te mierniczki trzeba umieć odczytywać, obsługiwać. Jak radzi Kolega Andrzej20001, można tymi mierniczkami mierzyć, ALE NA ŚWIECĄCEJ SIĘ (PODŁĄCZONEJ) żarówce. Inaczej nie wielki to sens.
    A że nie ma 12V? A skąd wiemy ile ma akumulator samochodu na włączonych pozycyjnych, a może i z mijania? A jeszcze spadki napięć na starszej, połączonej może szybkozłączkami wiązce? Nie jest tak ważna wartość po przecinku, jak to czy w ogóle ładnie świeci, bez "choinki" itd.

    0
  • #10 06 Kwi 2013 08:32
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Przecież to jest na 1 roku nauki .Próbówka 21W i schemat.15 min. roboty i usterka zlokalizowana. Potem naprawa. Internet,komórka,miernik cyfrowy tu nie pomogą,tylko głowa i czyn roboczy ludu pracującego.

    0
  • #11 07 Kwi 2013 22:33
    dykare
    Poziom 6  

    Nie mialem 21 W zarowki tylko 55 W ktora palila sie dobrze przy obu kombinacjach!?

    0
  • #12 07 Kwi 2013 22:36
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Więc auto sprawne. Winna przyczepka.

    0
  • #13 07 Kwi 2013 22:51
    dykare
    Poziom 6  

    Myslalem ze diagnoza trzech roznych kabli miedzygniazdowych i trzech roznych przyczep jest wystarczajacym dowodem na to ze winna jest po stronie auta. Jak bede mial okazje to podczepie sie pod przyczepe z zypelnie innej wypozyczalni.

    0
  • #14 07 Kwi 2013 22:57
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Jeśli żarówka podpięta do pinów gniazda, świeci w obu kombinacjach to winna przyczepa. Jeśli żarówka w którejś z kombinacji nie świeci to wina auta. Proste. Zakładam, że bolce w gnieździe i we wtyczce czyste i właściwie poodginane a gniazda bolców bez nalotu.

    0
  • #15 08 Kwi 2013 12:08
    Zico63
    Poziom 37  

    Błąd sprawdzania, mylenie pinów: jeśli Kolega sprawdzi systematycznie, po kolei piny w punktach kolejno A, B, C i D – musi się usterkę wykryć już w pierwszym samochodzie, w pierwszym kablu, w pierwszej przyczepce...
    Jednostronne oswietlenie przyczepki

    0
  Szukaj w 5mln produktów