Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A3/8l/ALH - znoszenie samochodu w prawo

DanielR625 03 Apr 2013 14:23 6861 15
  • #1
    DanielR625
    Level 9  
    Witam. Mam problem odnośnie Audi a3 8l. W ubiegłym roku przy 30 uderzyłem prawym kołem w krawężnik. Od tego czasu wymieniłem drążki drążków z końcówkami sworznie wachacza a przy tym tuleje tylnej belki. Opony kupiłem nowe i dalej to samo. Samochód znosi. Byłem zmieniłem opony z przodu na tył trochę się polepszyło ale dalej to samo. Teraz zauważyłem że znosi czasami w prawo czasami w lewo jak się ustawi kieronica.. Oto zdjęcie z robienia zbieżności. Nie wiem za co się mam już wziąść.. Audi A3/8l/ALH - znoszenie samochodu w prawo
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    DanielR625 wrote:
    znosi czasami w prawo czasami w lewo
    DanielR625 wrote:
    przy 30 uderzyłem prawym kołem

    Maglownica!
  • #3
    tojatomek1g
    Level 9  
    Sprawdzałeś luz na kolumnie kierownicy?
  • #4
    DanielR625
    Level 9  
    Luzów nie ma takowych. Mój mechanik patrzył na to i wymienił te rzeczy. No ale dalej to samo. Jak się kierownica ułoży to tak sobie idzie. Zazwyczaj jest to prawa strona. A może to być przyczyna amortyzatorów? Niby mówił że proste i wycieków żadnych nie widział... albo są jeszcze łożyska na mcperson-ie, one odpowiadają za odpowiednie ustawienie kierownicy?
  • #5
    tojatomek1g
    Level 9  
    Jeśli chodzi o łożyska na mcpersonie to zawsze można rozebrać i przesmarować. Ale jeśli na kolumnie nie czuć żadnych luzów, to może podczas uderzenia wózek cały się skrzywił?.
  • #6
    ociz
    Moderator of Cars
    Kąt pochylenia koła chociaż sprawdzony?
  • #7
    tojatomek1g
    Level 9  
    Dzięki kolego. Przypomniałeś mi o ważnej rzeczy takiej jak kąt pochylenia :) możliwe że po uderzeniu kąt sie przestawił chociaż patrząc na twój wydruk to różnica pomiędzy prawym a lewym kołem jest zaledwie 31min.
  • #8
    DanielR625
    Level 9  
    czyli patrząc na wykres to kąt pochylenia jest ok? a czego to wsz jest na czerwono? no mam problem kurde bo byłem u kilku mechaników i każdy by pozmieniał pół rzeczy które są dobre a efektów dalej nie ma pozytywnych. Kolejne co próbować wymienić to może amortyzatory i poduszki?
  • #9
    tojatomek1g
    Level 9  
    To może jeszcze sprawdź felgi czy są proste i dobrze wyważone. Spróbuj przełożyć przednie na tylne a tylne na przód.
  • #10
    DanielR625
    Level 9  
    tak robiłem zresztą tak samo się dzieje na stalowych i na aluminiowych...
  • #11
    suder
    Level 13  
    sprawdz jeszcze czy sprezyna nie pekla
  • #12
    tojatomek1g
    Level 9  
    A może nie przednie zawieszenie ma winę tylko tylne? Samochód jest bezwypadkowy czy kiedyś był robiony?
  • #13
    vwej
    Level 12  
    zrób pełna geometrie obu osi,nie sa przesuniete wzgledem siebie?
  • #14
    DanielR625
    Level 9  
    No powiem wam że to jest dziwne. Mój mechanik sprawdzał przednie są ok. Może to też być wina tego że gdzieś ukrzywiło wachacz? zmieniałem tylko sworznie wachacza... może pora zmienić całe wachacze... Samochód przed krawężnikiem jechał prosto jak po linie. PO tym zaje.... krawężniku. Jeszcze nie mówię jakbym przywalił z 50 i przeleciał przez niego a tu tylko otarło mi prawą oponę po czym odbiło samochód.. W tyle tylko te tuleje były robione. A czy auto się przestawiło to nie wiem. Nie ma za bardzo gdzie to sprawdzić.. takie niestety mamy warsztaty..
  • #15
    tojatomek1g
    Level 9  
    Sprawdź wachacze czy nie ma odkształceń lub pęknięć i wózek. Może tuleje na wózku są wyrobione i dlatego ściąga albo wózek się gdzieś skrzywił.
  • #16
    DanielR625
    Level 9  
    Samochód dalej znosi jak znosiło :D w wymienione prawie wszystko oprócz amorków bo dobrze trzymają zakrętów :D